Gå til innhold

Facebook - tagging av bilder

Anbefalte innlegg

Gjest tagging av andres bilder
Skrevet

Det irriterer meg at andre tagger mine bilder. Jeg har kanskje ikke lagt ut navn på alle som er på bildene av bestemte grunner, også opplever jeg at andre på min venneliste tagger bildene.

Kan jeg hindre dette?

Gjest ViViola
Skrevet

Følge med og fjerne tagene - eller fjerne irriterende "venner" fra vennelista hvis de fortsetter å gjøre slikt etter at du har sagt fra.

For du har sagt fra at du ikke vil at de skal gjøre det, vel?

Gjest annen Facebook-bruker
Skrevet

Følge med og fjerne tagene - eller fjerne irriterende "venner" fra vennelista hvis de fortsetter å gjøre slikt etter at du har sagt fra.

Kan man fjerne tagene på et bilde da? Hvordan gjør man det?

Gjest ViViola
Skrevet

Når du går inn i albumet ditt, og tar opp det aktuelle bildet, så er det et alternativ som heter Fjern tag.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er i underkant av bildet, der det står hvem som er på bildet, og at vedkommende er taget.

Gjest annen facebook-bruker
Skrevet

Det er i underkant av bildet, der det står hvem som er på bildet, og at vedkommende er taget.

Å kanskje jeg har misforstått hva å tagge er. Trodde det betød at noen kopierte bildet fra meg over til sin side. For det har jeg forstått at de kan gjøre? Hva er egentlig å tagge et bilde?

Etter at ei venninne kommenterte mine bilder, slik at de havnet på hennes side, slettet jeg kommentarene hennes og da forsvant bildene fra hennes side også. Etterpå utelukket jeg henne og endel andre venner også fra å se bildene mine, bare neon få jeg stoler på får se dem. Fordi jeg vil ikke at bildene skal havne alle steder.

Skrevet

Jeg har ikke sagt ifra, jeg synes det burde være like opplagt som at andre ikke skriver i mine fotoalbum.

Hvordan sier man ifra til en nær venninne. Man kan da ikke fjerne nære venninner fra vennelista.......sukk.

Tror jeg fjerner bildene, det er nok det beste. Det er jo dumt at når noen tagger noen på mine bilder, og hvis vedkommende har facebookprofil blir jo bildet lagt til den som er tagget sin side, også får alle vennene der se bildet, og sånn sprer det seg.

Nei, bort med bildene har jeg bestemt nå.

Gjest Emmie
Skrevet

Jeg har ikke sagt ifra, jeg synes det burde være like opplagt som at andre ikke skriver i mine fotoalbum.

Hvordan sier man ifra til en nær venninne. Man kan da ikke fjerne nære venninner fra vennelista.......sukk.

Tror jeg fjerner bildene, det er nok det beste. Det er jo dumt at når noen tagger noen på mine bilder, og hvis vedkommende har facebookprofil blir jo bildet lagt til den som er tagget sin side, også får alle vennene der se bildet, og sånn sprer det seg.

Nei, bort med bildene har jeg bestemt nå.

Er det opplagt at man ikke skal skrive i andres fotoalbum??? Det er vel derfor man legger ut bilder, for at noen skal se dem og kommentere dem? Eller er det jeg som har misforstått noe?:)

Gjest anna72
Skrevet

Er det opplagt at man ikke skal skrive i andres fotoalbum??? Det er vel derfor man legger ut bilder, for at noen skal se dem og kommentere dem? Eller er det jeg som har misforstått noe?:)

Enig - trodde noe av grunnen til at man la ut bilder var at de vennene man har på facebook kan kommentere bildene. Og tagge dem

Hm, jeg har tagget et par bilder som en venninne har lagt ut - håper ikke hun er fornærmet for det.....

Skrevet

Kommentere ja, men ikke tagge slik at personer man ikke ønsker å navngi blir navngitt likevel.

Skrevet

Enig - trodde noe av grunnen til at man la ut bilder var at de vennene man har på facebook kan kommentere bildene. Og tagge dem

Hm, jeg har tagget et par bilder som en venninne har lagt ut - håper ikke hun er fornærmet for det.....

Hvorfor føler du at du har rett til å tagge bildene når din venninne har valgt å ikke gjøre det? Er det sånn "se hva jeg kan, na na na na"?

Gjest anna72
Skrevet

Hvorfor føler du at du har rett til å tagge bildene når din venninne har valgt å ikke gjøre det? Er det sånn "se hva jeg kan, na na na na"?

Hun har tagget inn sitt navn på bildet - jeg og en annen venninne har tagget inn vårt navn på dette bildet - vi er også med på dette bildet da.

Har aldri falt meg inn at det er galt.

Det har da denne venninnen og flere til gjort med bilder jeg har lagt ut - som de er med på.

plommeblomst
Skrevet

Jeg har tagget én gang, og da sto det at personen som hadde lagt ut bildet måtte godkjenne taggingen. Mulig det var noe den personen hadde satt opp i sin profil.

Skrevet

Hun har tagget inn sitt navn på bildet - jeg og en annen venninne har tagget inn vårt navn på dette bildet - vi er også med på dette bildet da.

Har aldri falt meg inn at det er galt.

Det har da denne venninnen og flere til gjort med bilder jeg har lagt ut - som de er med på.

Det er noe annet synes jeg - når du tagger deg selv på bildet.

Men hun tagger andre venner som er med på bildet og som jeg ikke valgte å ikke navngi fordi jeg ikke visste hvordan de ville like å få det bildet på sin facebook-side.

Gjest Emmie
Skrevet

Kommentere ja, men ikke tagge slik at personer man ikke ønsker å navngi blir navngitt likevel.

Jeg er heller ikke så glad i tagging, så da forstår jeg deg bedre. Jeg trodde du mente det var frekt å kommentere bilder venner legger ut.

Skrevet

Jeg har tagget én gang, og da sto det at personen som hadde lagt ut bildet måtte godkjenne taggingen. Mulig det var noe den personen hadde satt opp i sin profil.

Takk, det er en sånn funksjon jeg har lett etter men ikke finner.

Skrevet

Jeg er heller ikke så glad i tagging, så da forstår jeg deg bedre. Jeg trodde du mente det var frekt å kommentere bilder venner legger ut.

Nei, kommentarer liker jeg også. Men å"oute" andre som er på bildet synes jeg ikke noe om.

Gjest anna72
Skrevet

Det er noe annet synes jeg - når du tagger deg selv på bildet.

Men hun tagger andre venner som er med på bildet og som jeg ikke valgte å ikke navngi fordi jeg ikke visste hvordan de ville like å få det bildet på sin facebook-side.

Jeg har kun tagget inn mitt eget navn ja - på bilder hvor jeg er med.

Og på de bildene jeg selv har lagt ut har jeg kun tagget mitt eget navn. Nei, også to-tre venninner som har vært med på bildene - som jeg vet allikevel ville tagget seg selv når de så bildene.

Skrevet

Jeg har kun tagget inn mitt eget navn ja - på bilder hvor jeg er med.

Og på de bildene jeg selv har lagt ut har jeg kun tagget mitt eget navn. Nei, også to-tre venninner som har vært med på bildene - som jeg vet allikevel ville tagget seg selv når de så bildene.

Så kanskje vi ikke er så uenig likevel?

Gjest anna72
Skrevet

Takk, det er en sånn funksjon jeg har lett etter men ikke finner.

Kommer ikke det opp når man laster opp bildene? Da kommer det iallefal opp hvem som skal få se bildene du legger ut, om det er bare dine venner, venners venner, nettverk, alle. Jeg har ikke lagt ut mange bilder, men mulig det er noe valg når du legger de ut'?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...