Gå til innhold

Facebook - tagging av bilder

Anbefalte innlegg

Gjest anna72
Skrevet

Så kanskje vi ikke er så uenig likevel?

Nei - det er vi nok ikke da.

Misforstod hva du mente i starten. Men ja - vi er nok enige da.

Må være opp til hver enkelt om de vil at navnene deres skal stå på bilder andre legger ut

Gjest Emmie
Skrevet

Nei, kommentarer liker jeg også. Men å"oute" andre som er på bildet synes jeg ikke noe om.

Da er vi jo helt enige. Case closed fra min side:)

Gjest annen facebook-bruker
Skrevet

Jeg har ikke sagt ifra, jeg synes det burde være like opplagt som at andre ikke skriver i mine fotoalbum.

Hvordan sier man ifra til en nær venninne. Man kan da ikke fjerne nære venninner fra vennelista.......sukk.

Tror jeg fjerner bildene, det er nok det beste. Det er jo dumt at når noen tagger noen på mine bilder, og hvis vedkommende har facebookprofil blir jo bildet lagt til den som er tagget sin side, også får alle vennene der se bildet, og sånn sprer det seg.

Nei, bort med bildene har jeg bestemt nå.

Du kan stille inn på albumet ditt hvem som skal se det. Da kan du bare ekskludere feks din venninne. Hun får ikke beskjed om at hun ikke får se dem, det vil virke for henne som om du ikke har bilder i albumet.

Gjest annen facebook-bruker
Skrevet

Det er noe annet synes jeg - når du tagger deg selv på bildet.

Men hun tagger andre venner som er med på bildet og som jeg ikke valgte å ikke navngi fordi jeg ikke visste hvordan de ville like å få det bildet på sin facebook-side.

Men har du spurt venninnene dine om det er greit at du legger ut bilder av dem da? Mulig jeg misforstår det. Man har i alle fall ikke lov å legge ut bilder av andre personer enn seg selv uten å spørre dem.

Gjest tagging av andres bilder
Skrevet

Men har du spurt venninnene dine om det er greit at du legger ut bilder av dem da? Mulig jeg misforstår det. Man har i alle fall ikke lov å legge ut bilder av andre personer enn seg selv uten å spørre dem.

Kan du fortelle meg hvilken lov det står i at man ikke kan legge ut bilder av andre på sine facebook-sider? Hvis det stemmer er de fleste på facebook kriminelle.

Skrevet

Kan du fortelle meg hvilken lov det står i at man ikke kan legge ut bilder av andre på sine facebook-sider? Hvis det stemmer er de fleste på facebook kriminelle.

"Du risikerer å bli straffet dersom du legger ut bilder av andre. Både Åndsverkloven og Straffelovens paragrafer om privatlivets fred og ærekrenkelse kan bli brukt mot deg dersom du trår over streken. Du skal være spesielt forsiktig med å legge ut noe som kan oppfattes som krenkende."

http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/internett/article1763991.ece

Gjest tagging av andres bilder
Skrevet

"Du risikerer å bli straffet dersom du legger ut bilder av andre. Både Åndsverkloven og Straffelovens paragrafer om privatlivets fred og ærekrenkelse kan bli brukt mot deg dersom du trår over streken. Du skal være spesielt forsiktig med å legge ut noe som kan oppfattes som krenkende."

http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/internett/article1763991.ece

Da er det ekstra ille at facebook ikke gir oss mulighet til å hindre tagging av bilder.

Mary Poppins
Skrevet

Det er noe annet synes jeg - når du tagger deg selv på bildet.

Men hun tagger andre venner som er med på bildet og som jeg ikke valgte å ikke navngi fordi jeg ikke visste hvordan de ville like å få det bildet på sin facebook-side.

Altså.. hvis ikke vedkommende som blir tagget vil bli tagget så er det bare å untagge.. er ikke verre enn det.

Selv har jeg alle bilder på full privacy, slik at om noen tagger meg så vil de fortsatt ikke kunne se det bildet på profilen min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...