Gå til innhold

egenmeldingsregler og sykt barn

Anbefalte innlegg

Gjest Regler???
Skrevet

Hvis jeg er vekke fra jobb fredagen pga egen sykdom, men så blir barnet mitt sykt mandagen, så jeg har hjemme med sykt barn permisjon den dagen,

vil de da trekke meg for 4 egenmeldingsdager eller kun to separate, siden den ene er for meg og den andre for barnet? Man har jo rett på 10 egenmeldingsdager for barn...

Vanligvis blir man trukket for fire dager om man blir syk fredag og også er vekke mandag, så litt tvil om reglene her.

Skrevet

Du er syk på fredag. Altså egenmelding for egen sykdom. På mandag var du hjemme med sykt barn. Altså gå dette av de 10 dagene for sykt barn.

Skrevet

Det er to forskjellige "kvoter" / hjemler, slik de andre svarer. Så det går greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...