Gå til innhold

Heia Birkeland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tradisjonell korsang blir vel ikke kommersielt nok for TV2. De skal jo sanke masse money money når folk stemmer.

Du har nok dessverre helt rett i det - men jeg lar meg nå underholde likevel, jeg da:-)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• pekkaline

11

• Lotte :o)

9

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har nok dessverre helt rett i det - men jeg lar meg nå underholde likevel, jeg da:-)

Jeg lar meg også underholde. Men når det gjelder laget fra Birkeland, kjemper jeg mot fordommene. Jeg synes syngende mennesker fra Sørlandet ofte får noe skinnende gladkristent over seg som jeg ikke helt fikser.

Skrevet

Jeg lar meg også underholde. Men når det gjelder laget fra Birkeland, kjemper jeg mot fordommene. Jeg synes syngende mennesker fra Sørlandet ofte får noe skinnende gladkristent over seg som jeg ikke helt fikser.

Helt enig. Det oser "halleluja"... jeg takler det ikke.

Skrevet

Jeg følger egentlig ikke med på dette, men har sett noen små glimt. Men hvem, søren er Toshie?? Har aldri hørt om han før.

Ellers har jeg bitt meg merke i at folk i Oslo tydeligvis ikke stemmer ut fra en bygdesolidaritet, men på den de synes er best uavhengig av geografi! ;-)

Skrevet

Jeg heier på teamene Hanne og Jørn!

Men kor og kor fru Blom. Hva har skjedd med gammeldags korsang. Dette er jo mere sånn a la showbiz.

Ja, helt enig i vurderingen av "stilen".

Skrevet

LOL

Skrevet

Jeg følger egentlig ikke med på dette, men har sett noen små glimt. Men hvem, søren er Toshie?? Har aldri hørt om han før.

Ellers har jeg bitt meg merke i at folk i Oslo tydeligvis ikke stemmer ut fra en bygdesolidaritet, men på den de synes er best uavhengig av geografi! ;-)

Hehe, jeg vet heller ikke hvem han er fra før... Ikke ho som var med fra starten heller, (utenlandsk navn, husker ikke, toshiba?)

Ïkke noe voldsomt superbra program, men greit nok på en lørdagskveld som for det meste består av repriser likevel :)

Skrevet

Hehe, jeg vet heller ikke hvem han er fra før... Ikke ho som var med fra starten heller, (utenlandsk navn, husker ikke, toshiba?)

Ïkke noe voldsomt superbra program, men greit nok på en lørdagskveld som for det meste består av repriser likevel :)

Samsaya har jeg ihvertfall sett navnet og fjeset på før, uten at jeg husker noe av hennes musikk.

Jeg "så på" (eller rettere hørte på) forrige ukes program i opptak mens jeg drev med pc og avis i samme rom.

Jeg likte da veldig godt Hannes kor med Månemannen, og så har jeg alltid likt Elg, da, fra tida med Dance with a Stranger. :-)

Venke Knutson er ikke min greie - hun er så sukkersøt at jeg får litt fnatt.

Skrevet

"Toschie" heter Torkjell Rød, og er vokalist i hardrockbandet Audrey Horne. Dette bandet skal være oppvarmingsband for Mötley Crue på turne i sommer :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237727895' post='4117499]

"Toschie" heter Torkjell Rød, og er vokalist i hardrockbandet Audrey Horne. Dette bandet skal være oppvarmingsband for Mötley Crue på turne i sommer :-)

Ok, Mötley Crüe har jeg hørt om, da... ;-) Resten ikke.

Skrevet

Ok, Mötley Crüe har jeg hørt om, da... ;-) Resten ikke.

Nei, litt sær musikk for damer over 40 ;-) Men han er kjent for å være flink og musikalsk.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237728200' post='4117501]

Nei, litt sær musikk for damer over 40 ;-) Men han er kjent for å være flink og musikalsk.

Jeg hørte ikke på slik musikk da jeg var 20 heller...;-)

Skrevet

Jeg hørte ikke på slik musikk da jeg var 20 heller...;-)

Det fantes ikke slik musikk da du var 20... ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237732997' post='4117540]

Klart det fantes hardrock da også.

Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne at Birkeland-laget er det som hauses opp på diverse fora, men jeg regner med det er lokalpatriotri som spiller inn. De er jo ikke noe mer flinke enn de andre...

Gjest svava
Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne at Birkeland-laget er det som hauses opp på diverse fora, men jeg regner med det er lokalpatriotri som spiller inn. De er jo ikke noe mer flinke enn de andre...

''De er jo ikke noe mer flinke enn de andre...''

Snarere tveritmot!

Synes

Skrevet

''De er jo ikke noe mer flinke enn de andre...''

Snarere tveritmot!

Synes

Er tilbøyelig til å være veldig enig;-)

Gjest Kayia
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237732997' post='4117540]

Vel. Audrey Horne's største inspirasjonskilder Alice In Chains og Faith No More var store nokså NØYAKTIG da morsan var 20... ;)

Mange trøndre som hørte på dette på den tiden, så man kunne ikke unngå å få det med seg, men selv har jeg aldri eid eller satt på en AiC eller FNM- inspilling...

Skrevet

Vel. Audrey Horne's største inspirasjonskilder Alice In Chains og Faith No More var store nokså NØYAKTIG da morsan var 20... ;)

Mange trøndre som hørte på dette på den tiden, så man kunne ikke unngå å få det med seg, men selv har jeg aldri eid eller satt på en AiC eller FNM- inspilling...

Vel, du så denne: ;-)? Alt er et spørsmål om smak, selvfølgelig.

De to bandene du nevner har sine største hits i grunge-kjølvannet etter 1990. (Da var morsan for lengst passer 20...)

Dessuten er ikke dette ordentlig hardrock (?), her er den mest kjente til Faith no more: http://www.youtube.com/watch?v=9AuhTr2AAQQ *s* Den regjerte på alle spillelister.

Har både Faith noe more og AiC jeg, men jeg er noe yngre.

I stilen synes jeg Audrey Horne er nokså likt Metallica.

Her er en bra låt med AH:

Håper sånne band får litt blest nå :-)

Gjest zilja
Skrevet

Han kaprer nok noen av de yngste stemmerene :) Han er jo så nusselig :)

Det _er_noe med ham synes jeg. Ikke det at han er spesielt pen, men noe er det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...