Gå til innhold

hva stemmer DU,og hva er viktig for DEG!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer an på om det er kommunevalg eller stortingsvalg.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Lillemus

2

• org

2

• jubalong70

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

''Bare synd de har så gode folk.''

Eh... Så FÅ gode folk, vel? For da er jeg enig.

Hehe, manglet visst et viktig ord der, ja!! :D

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe, manglet visst et viktig ord der, ja!! :D

Hi-hi... Morsom mangel, da riktignok.

Gjest Elextra
Skrevet

Hi-hi... Morsom mangel, da riktignok.

Hehe, ja.

Men er det ikke utrolig, da, at et så godt program har så få gode folk? Lurer på om det har noe med at typen programmet appellerer til nettopp ikke passer til politikerrollen.

Gjest togli
Skrevet

Ved siste kommunevalg stemte jeg Høyre fordi de hadde spesielt en sak som var viktig for meg. Jeg stemmer neppe Høyre ved neste Stortingsvalg selv om min far er Høyre-politiker ;)

Vanligvis pleier jeg å lande på AP eller SV, men det er godt mulig partiprogrammet deres ikke tiltaler meg akkurat nå. Har ikke fulgt så godt med i det siste, men før valget skal jeg få lest masse :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg stemmer SV.

Skole, utdanning, uhjelp, likhet, bedre vilkår for fattige og trengende i inn og utland, minst mulig privatisering, human og rettferdig innvandringspolitkk og iverategalse av miljøet er ting jeg er opptatt av og temaer jeg føler blir godt iveratt av mitt parti.

Ting som ikke er viktige for meg:

Økt skattelette, bensinpriser, innvandringspolitikk, hijab/ikke hijab, avgifter, osv.

Akkurat slik tenker jeg også, så kanskje jeg lander på SV tilslutt? ;)

Gjest firepile
Skrevet

Jo, forsåvidt. Men hvis det politiske Norge får flertall for å opprettholde og styrke den norske enhetsskolen, med mål om å sikre likeverdig opplæring for alle unger i landet, så må det tas noen grep i forhold til privatiseringa. Foreldrene kan fortsatt velge, men da kan det hende at valget medfører at de må flytte ut av landet...

Så i realiteten vil du ikke gi folk et valg. Sosialisme i praksis med andre ord.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Det er kanskje politisk ukorrekt å si det, men jeg vil stemme FRP. Jeg har sett trusselen Islam er ovenfor for vår ytringsfrihet. I Nederland er det nå forbudt å kritisere Islam. AP er livredd for å være politisk ukorrekt. FRP tør der andre viker. Ja til et Norge uten Islamsk innflytelse.

Skrevet

Det er kanskje politisk ukorrekt å si det, men jeg vil stemme FRP. Jeg har sett trusselen Islam er ovenfor for vår ytringsfrihet. I Nederland er det nå forbudt å kritisere Islam. AP er livredd for å være politisk ukorrekt. FRP tør der andre viker. Ja til et Norge uten Islamsk innflytelse.

''AP er livredd for å være politisk ukorrekt.''

Akkurat _det_ har du helt rett i!

Gjest Kayia
Skrevet

Har selv veldig sans for Venstres program. Bare synd de har så gode folk.

Endelig en som har skjønt det. ;-) Veldig enig i at de lider av å ha få gode formidlere, for egentlig har de mange gode folk. Både Trine Skei Grande og ikke minst Odd Einar Dørum er gode, men de når liksom ikke gjennom. Øynet et håp om at Thommasen kunne gjøre en god jobb der, men han var (er) nok litt for "glætt"...

Gjest Elextra
Skrevet

Endelig en som har skjønt det. ;-) Veldig enig i at de lider av å ha få gode formidlere, for egentlig har de mange gode folk. Både Trine Skei Grande og ikke minst Odd Einar Dørum er gode, men de når liksom ikke gjennom. Øynet et håp om at Thommasen kunne gjøre en god jobb der, men han var (er) nok litt for "glætt"...

Ja, har selv meninger om flere av de aktuelle, men liker ikke å henge ut personer ved navn her *S* (men dog... TSG *sukk*).

Som jeg nevnte annet sted i tråden lurer jeg på om programmet nettopp ikke tiltrekker seg typer det trenger. Ikke lett å finne flinke folk som virkelig klarer å kombinere det private initiatiav og det sosiale ansvar som Venstre legger opp til. I hvertfall er det vanskelig å finne slike folk som _også_ klarer å tilpasse seg det politiske hierarkiet og byråkratiet (jfr.Thommessen).

Skrevet

Ja, har selv meninger om flere av de aktuelle, men liker ikke å henge ut personer ved navn her *S* (men dog... TSG *sukk*).

Som jeg nevnte annet sted i tråden lurer jeg på om programmet nettopp ikke tiltrekker seg typer det trenger. Ikke lett å finne flinke folk som virkelig klarer å kombinere det private initiatiav og det sosiale ansvar som Venstre legger opp til. I hvertfall er det vanskelig å finne slike folk som _også_ klarer å tilpasse seg det politiske hierarkiet og byråkratiet (jfr.Thommessen).

''men liker ikke å henge ut personer ved navn her *S*''

Men det er jo offentlige personer, da:-)

_Jeg_ har ihvertfall ingen skrupler mht å henge ut Lars Sponheim, når vi nå snakker om venstrepolitikere;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''men liker ikke å henge ut personer ved navn her *S*''

Men det er jo offentlige personer, da:-)

_Jeg_ har ihvertfall ingen skrupler mht å henge ut Lars Sponheim, når vi nå snakker om venstrepolitikere;-)

Synes Lars Sponheim sier mye fornuftig, jeg, men har litt problemer med hans store ego.

Skrevet

Synes Lars Sponheim sier mye fornuftig, jeg, men har litt problemer med hans store ego.

Jeg har mer enn bare litt problemer med hans ego *grøss*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har mer enn bare litt problemer med hans ego *grøss*

forøvrig har jeg funnet en løsning på det vi "diskuterte" i går, kfr. mail :-)

Skrevet

forøvrig har jeg funnet en løsning på det vi "diskuterte" i går, kfr. mail :-)

Jeg så det akkurat:-)

Gjest Kayia
Skrevet

''Som jeg nevnte annet sted i tråden lurer jeg på om programmet nettopp ikke tiltrekker seg typer det trenger. Ikke lett å finne flinke folk som virkelig klarer å kombinere det private initiatiav og det sosiale ansvar som Venstre legger opp til. I hvertfall er det vanskelig å finne slike folk som _også_ klarer å tilpasse seg det politiske hierarkiet og byråkratiet (jfr.Thommessen).''

Tror jeg du har helt rett i gitt. De flinke som *kremt* gjør seg bedre i debatter og i pressesammenheng har nok mobilisert aktiviteten sin på andre områder. Ikke så rent få dynamiske ledere i små og mellomstore bedrifter som sympatiserer med Venstre i min by foreksempel, men som likevel ikke ønsker politikk som heltidsgeskjeft. Og - som du sier - eget syn på byråkrati gjør nok nettopp byråkratiet til et lite fristende system å operere innenfor for mange Venstrefolk.

Ps. Et lite tillegg her: Du skulle ikke tilfeldigvis vite hva det danske begrepet "projekt-genese" betyr? Det er brukt i forbindelse med planlegging og beslutningsteori...

Gjest Elextra
Skrevet

''Som jeg nevnte annet sted i tråden lurer jeg på om programmet nettopp ikke tiltrekker seg typer det trenger. Ikke lett å finne flinke folk som virkelig klarer å kombinere det private initiatiav og det sosiale ansvar som Venstre legger opp til. I hvertfall er det vanskelig å finne slike folk som _også_ klarer å tilpasse seg det politiske hierarkiet og byråkratiet (jfr.Thommessen).''

Tror jeg du har helt rett i gitt. De flinke som *kremt* gjør seg bedre i debatter og i pressesammenheng har nok mobilisert aktiviteten sin på andre områder. Ikke så rent få dynamiske ledere i små og mellomstore bedrifter som sympatiserer med Venstre i min by foreksempel, men som likevel ikke ønsker politikk som heltidsgeskjeft. Og - som du sier - eget syn på byråkrati gjør nok nettopp byråkratiet til et lite fristende system å operere innenfor for mange Venstrefolk.

Ps. Et lite tillegg her: Du skulle ikke tilfeldigvis vite hva det danske begrepet "projekt-genese" betyr? Det er brukt i forbindelse med planlegging og beslutningsteori...

''Ps. Et lite tillegg her: Du skulle ikke tilfeldigvis vite hva det danske begrepet "projekt-genese" betyr?''

Nei, det vet jeg ikke. Har søkt litt på genese og funnet ut at det er et _ord_ (eks.http://www.ddoo.dk/orcapia.cms?aid=109&w=genese), men ikke hva det betyr.

Gjest Kayia
Skrevet

''Ps. Et lite tillegg her: Du skulle ikke tilfeldigvis vite hva det danske begrepet "projekt-genese" betyr?''

Nei, det vet jeg ikke. Har søkt litt på genese og funnet ut at det er et _ord_ (eks.http://www.ddoo.dk/orcapia.cms?aid=109&w=genese), men ikke hva det betyr.

Jeg har spurt flere av mine kollegaer, og ingen har hørt ordet før. Argh, det er så essensielt i en framstilling, og det er for dumt å anta at det betyr utvikling om det viser seg å bety noe helt annet... Takk uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...