Gå til innhold

Til dere som svarte på gastroskopi-spørsmålet

Anbefalte innlegg

Gjest gruer ikke innmari lenger
Skrevet

Ja, nå har jeg vært gjennom gastroskopi - undersøkelsen, og det var jo helt greit det. Jeg skal ikke si at det var festlig, men ikke vondt - bare litt ubehagelig, også brakk jeg meg litt innimellom.

Syntes det var uproblematisk å komme gjennom svelget. Det mest ubehagelige var faktisk å ha slangen i halsen mens de holdt på, og jeg var litt sår i 2 dager etterpå. Også hostet jeg/brakk jeg meg når legen blåste inn luft. Men så glemte de å gi meg bedøvelsesspray også, så det kan være derfor jeg kjente det litt ekstra i halsen.

Men vil si at det ikke er mye å grue for, nei. Fort gjort, og jeg gjør mye heller det enn å ha omgangssyke, i alle fall. Heller enn å være forskjølet i ei uke også, forresten. Det var 10 minutter med lett ubehag, også var det over!

Takk til alle dere som svarte meg! Jeg tror det må hjulpet meg veldig, for jeg var ikke det minste nervøs før jeg skulle inn - i motsetning til hva jeg var før jeg fikk svar fra dere!

Skrevet

Det som er bra når man sitter der som en kaklende fugleunge, er at det er spett umulig å spy når slangen er nede i halsen.

Den der bedøvelsen er ikke så veldig viktig/virksom. Det beste er at man får en brutal lege som ikke daller rundt og prøver å lirke slangen ned. Svelg! (for faen), og slangen er nede, er den beste metoden.

Skrevet

Så flott å høre!!!

Jeg tror innstillingen man har når man går inn er ganske viktig. Tror man det skal være for#%¤& - så blir det jo det.

Tror man at man skal komme gjennom noen ubehagelige minutter, så gjør man det :)

Gjest @krøll
Skrevet

Så fint at det gikk greit. Men jeg gruer meg fortsatt like mye, og jeg skal i morgen. De kommer ikke til å glemme å gi meg bedøvelsesspray iallefall. Kommer til å spørre høyt og tydelig etter den.

Jeg gruuuuer meg!!!!!!!

Gjest Semana
Skrevet

Så fint at det gikk greit. Men jeg gruer meg fortsatt like mye, og jeg skal i morgen. De kommer ikke til å glemme å gi meg bedøvelsesspray iallefall. Kommer til å spørre høyt og tydelig etter den.

Jeg gruuuuer meg!!!!!!!

Lykke til!

Det går nok bra ; )

Gjest gruer ikke innmari....
Skrevet

Jeg gruuuuer meg!!!!!!!

Jeg skjønner jo godt at du gruer deg :) Og det er ikke behagelig, men det er for det første ikke VONDT, og for det andre tar det veldig kort tid!

Jeg er helt enig med jubalong70 i at holdningen du har når du går inn i det, er ganske avgjørende. Vær litt fandenivoldsk - 10 ubehagelige minutter overlever du!

Gjest Husker ikke nicket i andre tråden
Skrevet

Jeg gruuuuer meg!!!!!!!

Tenk logisk her da du.

I forrige tråd var det mange som skrev at det ikke var "farlig", om noe ubehagelig.

Så har du trådskriver her som gruer vettet av seg og som nå i dag skriver at det ikke var "farlig" i det hele tatt.

Og så skal du alikavel grue deg så ille.

Hva i all verden skal det være med deg da, som gjør at et slikt inngrep på deg skal være så mye værre, vondere og ubehageligere enn på "alle oss andre".

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...