Gå til innhold

Permitteringsvarsel

Anbefalte innlegg

Gjest grandtanta
Skrevet

Fikk beskjed i dag at halve jobben skal permitteres 50%.

Jeg har en årslønn på 500.000. Utbetalt etter skatt ca 28.000. Hvis jeg permitteres på halv tid, hva kan jeg forvente å sitte igjen med utbetalt per mnd?

Har 2 mill i boliggjeld alene *grøss*

Yeah_Right!
Skrevet

Jeg har lite greie på spørsmålet ditt, men...

har du vurdert mulighetene for å flytte til noe rimeligere? Det kommer til å bli tøffe tider for mange fremover. Ikke for å være gledesdreper, men det kan jo fort bli 100 % permittering også.

Jeg ville flyttet på meg, om det var mulig, og kjøpt noe rimeligere. Kanskje til og med leie i en periode til du ser an jobbsituasjon og eventuelt vente på at boligprisene går ned igjen - for det gjøre dem, garantert!

Uansett, lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Forutsatt at du har fullt opptjente rettigheter tror jeg du vil få halvparten av 62,4 % av 6G, dvs. (421536 x 62,4%)/2 = kr. 131.519.

I tillegg får du selvfølgelig halve lønnen fra arbeidsgiver og du får lavere skatt.

Gjest høstløv
Skrevet

På NAV sine sider finner du noe informasjon om permittering og rett til dagpenger:

http://www.nav.no/page?id=730

Her finner du informasjon om utbetaling og størrelsen på dagpengene:

Sitat: "Engangsstønad ved fødsel og inntekter over kr 421 536 regnes ikke med i dagpengegrunnlaget.

Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt"

http://www.nav.no/page?id=728

Gjest Mirakelet
Skrevet

Ser noen foreslår å selge kåken,

men hva med utleiemuligheter?

Du kan dele huset/leiligheten med noen...

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Hva jobber du med som tjener så bra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...