Gå til innhold

Oppsigelse av stilling

Anbefalte innlegg

Gjest MacHammer
Skrevet

Jeg skal si opp min nåværende stilling og lurer på hvordan reglene for oppsigelse er når det kommer til sluttdato - kan man f.eks si at man ønsker å slutte den 18. i en måned eller må man slutte ved månedsskifte? Jeg har en måneds oppsigelsestid og vet at denne gjelder fra påbegynte måned. Skolen jeg har kommet inn på begynne nevnte dato, og jeg ønsker i grunn ikke å ta ferieukene mine de første 17 dagene av august da dette ikke passer for familien.

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Gjest høstløv
Skrevet

Iflg. Arbeidsmiljøloven løperoppsigelsesfristen på denne måten:

Sitat: "(4) Oppsigelsesfrister som er fastsatt i første til tredje ledd løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted."

http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#15-3

Men det går vel an å avtale med arbeidsgiver om det er mulig å fortsette i stillingen inntil du skal begynne på skolen.

mil1365380270
Skrevet

Gjelder vel fra månedsskifte til månedsskifte, om det står i ansettelsesavtalen din? Men det kan da hende arbeidsgiver vil bli enig med deg om en løsning? Ville spurt, jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...