Gå til innhold

Overvekt er sjefens sak!

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

For noen er dette redningen, akkurat slik røykeloven i sin tid var; det var mange som stumpet røyken da den kom. Og det at overvekt blir løftet til et annet nivå - tja, kanskje det kan få fart på flere?

Det blir i alle fall et større trykk på helsenorge, tenker jeg, og kanskje folk med stor overvekt kan få hjelp tidligere.

Ikke sikkert dette bare blir elendighet, tror

candyqueen_83
Skrevet

Sikkert mange som blir god venn med sjefen etter han/hun har sagt du er feit.

tzatziki1365380058
Skrevet

Synes det er helt greit at sjefen kan tilby hjelp til livstilsendring og overvekt, på samme måte som de tilbyr hjelp til røykeslutt.

Det å KREVE at ansatte skal slutte å røyke eller gå ned i vekt, er en annen sak.

Gjest tjukkebollen
Skrevet

Sikkert mange som blir god venn med sjefen etter han/hun har sagt du er feit.

Heldigvis er sjefen min myyyye feitere enn meg ;)

Skrevet

Synes det er OK at sjefen gjør noe for å hjelpe overvektige. Tror det var på Norsk Hydro, Karmøy, det ble arrangert slankekurs allerede for et par år siden.

Gjest qigong
Skrevet

Heldigvis er sjefen min myyyye feitere enn meg ;)

Hehe, heldig du :-)

Gjest Ærlig talt
Skrevet

Jeg synes dette er en feil vei å gå. Personlig hadde jeg blitt forbannet, hvis sjefen skulle begynne å slanke meg. Det blir en blanding inn i priavatlivet som jeg ikke vil ha. Overvekt er noe folk må være motivert og finne ut av selv, også finne ut av hvor de vil søke hjelp. At sjefen skal bidra med anbefalinger etc, vil bare bidra til at den overvektige vil føle seg enda mer mislykket.

Også er det ikke slik at overvekt bare er å spise mindre og bevege seg mer. Det ligger ofte psykiske faktorer bak.

Hva blir det neste?

Gjest qigong
Skrevet

Jeg synes dette er en feil vei å gå. Personlig hadde jeg blitt forbannet, hvis sjefen skulle begynne å slanke meg. Det blir en blanding inn i priavatlivet som jeg ikke vil ha. Overvekt er noe folk må være motivert og finne ut av selv, også finne ut av hvor de vil søke hjelp. At sjefen skal bidra med anbefalinger etc, vil bare bidra til at den overvektige vil føle seg enda mer mislykket.

Også er det ikke slik at overvekt bare er å spise mindre og bevege seg mer. Det ligger ofte psykiske faktorer bak.

Hva blir det neste?

Det neste blir at sjefen din bestemmer på hvilket tidspunkt du kan drite!!

Gjest Ærlig talt
Skrevet

Det neste blir at sjefen din bestemmer på hvilket tidspunkt du kan drite!!

Ja det blir vel jakten på den perfekte bæsjen.

Skrevet

Jeg syns det er et poeng å tilby trening på treningssenter for de ansatte, som så blir betalt av firmaet, men alle burde oppfordres til å benytte tilbudet, fordi mosjon er godt for alle, tjukke som tynne. Utgiften inntjenes nok ved at medarbeiderne får mindre sykefravær pga bedre form.

Skrevet

Hva blir det neste?

Hvis sjefen min hadde bedt meg på tredemølla en time av arbeidstiden hver dag, så hadde jeg gladelig gjort det. Tenk å få betalt for å trene :-) Det må da være en vinn-vinn-situasjon?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237880199' post='4118825]

Hvis sjefen min hadde bedt meg på tredemølla en time av arbeidstiden hver dag, så hadde jeg gladelig gjort det. Tenk å få betalt for å trene :-) Det må da være en vinn-vinn-situasjon?

Jeg har prøvd meg på å få rockering på arbeidsplassen, men fikk ikke noe gehør for det gitt. :o(

Gjest Ærlig talt
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237880199' post='4118825]

Helt ok, hvis det er et tilbud som alle oppfordres, hvis det legges vekt på trening og å komme i form. Men ikke hvis man skal plukke ut de tjukke og gi de et tilbud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...