Gå til innhold

Sjarmerende....

Anbefalte innlegg

Gjest Asiatjukka
Skrevet

Bor i Asia naa, og her er det rene ord for pengene. Er 167 cm hoey og veier 69 kg, og foeler meg ikke saaa feit, men her gaar det knapt en dag uten at jeg faar hoere kommentarer som:

"Oh, madam you are so fat" eller "oh, you have really gained weight" eller liknende varianter.

Kan ikke si at det gjoer underverker for selvfoelesen akkurat, men det er jo slik kulturen er her (og de er bittesmaa!).

Humpf.

Gjest Skattekort
Skrevet

Da kan jeg anbefale deg å flytte til USA! :)

Haha, ja, men da blir jeg vel enda tjukkere :o

Skrevet

Hehe, rene ord for penga:-)

Du høres flott ut spør du meg, men du er vel en kjempe i forhold til dem og derfor virker større enn hva du er.

Gjest Elextra
Skrevet

Kan det ha noe med at det i de landene anses pent og tegn på velstand å ha noen kilo ekstra?

Gjest Asiatjukka
Skrevet

Kan det ha noe med at det i de landene anses pent og tegn på velstand å ha noen kilo ekstra?

Nja, om ikke pent saa i alle fall fascinerende. Jeg er i Soeroest-Asia, og her er de ikke saa hypp paa norske kjempedamer.

Derimot reiste jeg i India/Pakistan da jeg for noen aar siden _var_ tjukk (i alle fall 5-6 kg mer) og DER var jeg poppis! Da jeg vente tilbake i slankere tilstand, var det merkbart mindre oppmerksomhet. Litt morsomt!

Gjest Asiatjukka
Skrevet

Hehe, rene ord for penga:-)

Du høres flott ut spør du meg, men du er vel en kjempe i forhold til dem og derfor virker større enn hva du er.

Takk, jeg proever aa si det til meg selv noen ganger hver dag :)

Skrevet

Jeg skjønner at jeg kal holde meg i Europa i år ;-(

Skrevet

Utrolig! Jeg har bare vært i Asia på kortere turer, har ikke bodd der, men har alltid opplevd at de bare smiler og oppfører seg pent uten at du aner noe om hva de tenker.

Men gjett om jeg med mine 177 cm ble sett på som en kjempe, da.å Java følte jeg meg som den reneste turistattraksjonen da mange lokale damer ville bli fotografert sammen med meg...;-)

Skrevet

Når du ankommer vil du i allefall føle deg slankere enn noen gang...

Skrevet

Utrolig! Jeg har bare vært i Asia på kortere turer, har ikke bodd der, men har alltid opplevd at de bare smiler og oppfører seg pent uten at du aner noe om hva de tenker.

Men gjett om jeg med mine 177 cm ble sett på som en kjempe, da.å Java følte jeg meg som den reneste turistattraksjonen da mange lokale damer ville bli fotografert sammen med meg...;-)

Da jeg var i Thailand for 12 år siden var jeg med mine 157 og 53 kg Thai x-large...

Skrevet

Da jeg var i Thailand for 12 år siden var jeg med mine 157 og 53 kg Thai x-large...

He he...

Et annet land hvor det finnes en del små mennesker, er i Mexico, hvor mange Maya-indianere er utrolig små. I reisehåndboka vår sto det som et generelt tips til den som reiste rundt på egenhånd i Mexico, slik vi gjorde, kunne kle seg i lokale klær for ikke å skille seg alt for mye ut...

Jo jøss - tenker det hadde hjulpet å putte på meg en slik brodert mayabluse npr jeg rager nesten halvmeteren over dem og attpåtil har lyst hår....;-)

Skrevet

Er nok en viss fare for det, ja:-) Jeg kjenner en del som har bodd i USA i kortere perioder, typisk utveklsingsstudenter eller au paierer, og de har alle lagt på seg ganske mye på bare ett år;-)

Mary Poppins
Skrevet

Til info så er det ment som et kompliment fra deres side. Det betyr at du ser godt ut.

Jeg er oppvokst med filipinsk maid (er oppvokst i utlandet), og hver gang vi kom hjem fra sommerferie strålte hun over å se oss og sa med det største smilet "Oh you all look so fat!!" - Ingen i familien min var/er spesielt tykke så vi tok det med et smil:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...