Gå til innhold

Stusser over forklaring på rep. av pc

Gjest Må jeg betale 500 til så blir jeg veldig sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en bærbar Fujitsu Siemens pc som snart er tre år gammel.

For en god stund siden så begynte skjermen å flimre. Den kunne bli sort i sekunder, eller over lengre tid, Det var bevegelig sort, flimrende. Noen ganger var det en stor blå flekk på det sorte.

Fikk beskjed av der vi kjøpte den å plugge i en annen skjerm i tillegg for å se hva som skjedde da. Flimret den ene og ikke den andre så var det mest trolig skjermen på den bærbare.

Vi prøver og rikignok så skjer dette, ene skjermen er helt bra mens den bærbare flimrer.

Leverer den ned og de oppdatterer Windows (!) og sier det er bra. Det var mannen min som hentet den og når jeg fikk høre hva de hadde sakt så skjønte jeg at det ikke kunne stemme. Og det stemte, maskinen var ikke noe bedre.

Leverer den ned igjen og får beskjed om at de skal ringe oss opp samme dag, hvilket de ikke gjorde. Vi hadde da mobilfilmet flimringen slik at vi fikk vist dem.

Ringer dem nå over en uke etterpå og da sier de at det var en filfeil i operativsystemet som gjorde dette og at de nå har hatt den stående i flere dager uten å se noe. Hvis det fortsatte hjemme hos oss nå så kunne det være en spenningsforskjelli kontaktene osv (!!)

De skulle i tillegg ha 500 kroner for jobben!

Jeg ble irritert og sa at jeg leverte den inn fordi jeg hadde fått beskjed om at det var skjermen. Alt av å legge inn programmer, win. på nytt etc er ting jeg meget vel klarer selv og ikke trenger å betale for. Jeg forlangte også at de to hundre kronene vi betalte for første jobben deres ble trukket i fra.

Regner med huskestue når det gjelder alt dette når maskinen skal hentes i morgen.

Stemmer dette? Kan bærbar skjerm blinke og ikke en ekstert vi bare har plugget i den bærbare?

Hvordan skal jeg forholde meg til dette her?

Skrevet

For meg høres dette ut som problemer med kontakten mellom skjermkort og skjerm. Spenningsforskjeller er en mulighet - skjer dette bare hvis maskinen er koblet til nettstrøm, eller også hvis den kun går på batteri, evt. omvendt? Skjer det med en gang du skrur på maskinen, eller bare etter den har stått på en viss tid? Spiller det noen rolle hvilken stilling skjermen står i? Har du maskinen på fanget, eller på et bord med god lufting og avkjøling?

Skrevet

For meg høres dette ut som problemer med kontakten mellom skjermkort og skjerm. Spenningsforskjeller er en mulighet - skjer dette bare hvis maskinen er koblet til nettstrøm, eller også hvis den kun går på batteri, evt. omvendt? Skjer det med en gang du skrur på maskinen, eller bare etter den har stått på en viss tid? Spiller det noen rolle hvilken stilling skjermen står i? Har du maskinen på fanget, eller på et bord med god lufting og avkjøling?

Det er mannen min sin pc og han er veldig forsiktig og pirkete. Maskinen er lite og veldig pent brukt.

Den står alltid på skrivebordet eller på et stuebord. Det er full utlufting alle veger rundt pc.

Skjermproblemene skjer både påkoblet strøm og ved kun batteribruk.

Det kan begynne med en gang pc slås på eller drøye en god stund før det begynner. Det kan vare fra noen sekunder til en del minutter.

Takk for hjelp

Skrevet

Ps. det spiller ingen rolle hvilken plassering skjermen har. Det skjer ingen ting når vi leer på skjermen, ei heller når vi rører tastatur, t.pad ol.

Skrevet

Det er mannen min sin pc og han er veldig forsiktig og pirkete. Maskinen er lite og veldig pent brukt.

Den står alltid på skrivebordet eller på et stuebord. Det er full utlufting alle veger rundt pc.

Skjermproblemene skjer både påkoblet strøm og ved kun batteribruk.

Det kan begynne med en gang pc slås på eller drøye en god stund før det begynner. Det kan vare fra noen sekunder til en del minutter.

Takk for hjelp

Ok, så det er ikke konstant, men kommer og går? Da har de antakelig ikke fulgt godt nok med på verkstedet. De har vel bare skrudd den på og tatt en titt.

Dette er nesten helt sikkert et hardware-problem, og skal dekkes av forbrukerkjøpsloven. Problemet blir å få verkstedet til å observere problemet. Om det kan ta en god stund før det skjer, og så gå bort igjen av seg selv, så har de antakelig ikke tid til å sitte og se på maskinen hele tiden og vente på at det skal dukke opp. Du får nesten bare ringe dem og spørre hva de har tenkt å gjøre med det og hvordan du evt. kan hjelpe dem å få reprodusert det slik at de kan se det selv.

Skrevet

Ok, så det er ikke konstant, men kommer og går? Da har de antakelig ikke fulgt godt nok med på verkstedet. De har vel bare skrudd den på og tatt en titt.

Dette er nesten helt sikkert et hardware-problem, og skal dekkes av forbrukerkjøpsloven. Problemet blir å få verkstedet til å observere problemet. Om det kan ta en god stund før det skjer, og så gå bort igjen av seg selv, så har de antakelig ikke tid til å sitte og se på maskinen hele tiden og vente på at det skal dukke opp. Du får nesten bare ringe dem og spørre hva de har tenkt å gjøre med det og hvordan du evt. kan hjelpe dem å få reprodusert det slik at de kan se det selv.

Verstedet påstår at de nå har hatt pc på i flere dager uten å observere noe feil. De sier det er en filfeil i operativsystemet som utgjorde feilen og at det nå er rette.

Jeg filmet som skrevet flinmringa med mobilen min slik at jeg fikk vist reperatør når han tok i mot maskinen.

Utover det så sier de at det ikke er garanti på den nå og at dette da må betales av meg.

Irriterende for jeg satte den der fordi de sa det var skjermen. Hadde de sakt at det mest trolig var programvare så hadde jeg ordnet med windows selv og spart de pengene.

Jeg kan heller ikke skjønne hvordan det kan flimre på den bærbare og IKKE på en ekstert skjerm som er tilkoblet den bærbare hvis det er programmene det er feil med og ikke skjermen.

Skrevet

Verstedet påstår at de nå har hatt pc på i flere dager uten å observere noe feil. De sier det er en filfeil i operativsystemet som utgjorde feilen og at det nå er rette.

Jeg filmet som skrevet flinmringa med mobilen min slik at jeg fikk vist reperatør når han tok i mot maskinen.

Utover det så sier de at det ikke er garanti på den nå og at dette da må betales av meg.

Irriterende for jeg satte den der fordi de sa det var skjermen. Hadde de sakt at det mest trolig var programvare så hadde jeg ordnet med windows selv og spart de pengene.

Jeg kan heller ikke skjønne hvordan det kan flimre på den bærbare og IKKE på en ekstert skjerm som er tilkoblet den bærbare hvis det er programmene det er feil med og ikke skjermen.

Da får du antakelig bare ta maskinen tilbake og se om det de sier stemmer og at flimringen er borte. Problemer med filer dekkes jo ikke av forbrukerkjøpsloven, så da må du muligens betale, men siden de mente det var noe annet først så går det kanskje an å krangle på. Du bør i alle fall slippe å betale for første runde siden de ikke klarte å fikse problemet da, synes jeg.. men om du har rett på det vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...