Gå til innhold

Hvorfor røyker du fortsatt.?

Anbefalte innlegg

Gjest qigong
Skrevet

Når du vet hvor farlig dette er? Undervurderer du faren, eller er det for vanskelig å slutte?

Skrevet

Er det blitt farlig å røyke også nå? Nå for tiden er liksom alt farlig... ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe.

Gjest Det er noe faenskap
Skrevet

Røyket i nær 25 år før jeg klarte å slutte. Prøvd flere ganger.

Hvorfor jeg fortsatte å røyke selvom jeg visste at det var farlig?

Jo, forde det

1- vi har en tendens til å tenke "det skjer ikke meg"

2- vi blir avhengige av røyk, og det er vanskelig å abryte en avhengighet. Lett å falle tilbake.

3- det kan i det hele tatt være veldig vanskelig å slutte. Psyken spiller en stor rolle inn her etter min mening og psyken er ikke det enkleste å få full kontroll på :)

Hva som gjorde at jeg endelig klarte å slutte?

1- jeg var engstelig for helsa

2- jeg fikk kontroll på psyken

Røykfri på snart andre året nå og sliter overhode ikke. Det er veldig deilig og jeg er veldig takknemmelig for at jeg har klart det.

Gjest vanskelig !!
Skrevet

Forbanna vanskelig å slutte, koser meg alt for mye med den ....

Joda, tanken "det skjer ikke meg", den er der .....

Har forsøkt å slutte to ganger, holdt opp 3 - 4 mnd begge gangene, da starter hodet å jobbe annerledes ....

Gjest qigong
Skrevet

Har forsøkt å slutte to ganger, holdt opp 3 - 4 mnd begge gangene, da starter hodet å jobbe annerledes ....

Spør fordi jeg har en venn som røyker og som har fått emfysem og kols i en alder av 45 år. Må nå ha nye lunger for å overleve og gå med oksygenkolbe på ryggen.

Han sier fortsatt at hadde det ikke vært fordi han hadde dødd uten oksygen så ville han fortsatt ha røyket. Innser enda ikke hvor farlig røyken kan være..

Blir hodet til røykere så forvrengt, grenser jo til vrangforestilling dette.

Ja, jeg har også røyket selv og vet det er vanskelig å slutte, så jeg føler sånn sett med alle som røyker og prøver og slutte. Men hvis man prøver hardt nok så greier man det.

Gjest qigong
Skrevet

Ja, nå har dette blitt meget farlig :-)

Gjest qigong
Skrevet

Røyket i nær 25 år før jeg klarte å slutte. Prøvd flere ganger.

Hvorfor jeg fortsatte å røyke selvom jeg visste at det var farlig?

Jo, forde det

1- vi har en tendens til å tenke "det skjer ikke meg"

2- vi blir avhengige av røyk, og det er vanskelig å abryte en avhengighet. Lett å falle tilbake.

3- det kan i det hele tatt være veldig vanskelig å slutte. Psyken spiller en stor rolle inn her etter min mening og psyken er ikke det enkleste å få full kontroll på :)

Hva som gjorde at jeg endelig klarte å slutte?

1- jeg var engstelig for helsa

2- jeg fikk kontroll på psyken

Røykfri på snart andre året nå og sliter overhode ikke. Det er veldig deilig og jeg er veldig takknemmelig for at jeg har klart det.

Ja, du er inne på noe veldig viktig når det gjelder den psykiske biten, tror jeg. Vi blir jo vant med å ta en røyk for å stresse ned, hvordan da greie dette uten røyken?

For meg handlet det om å finne alternative måter, som f.eks å sitte ned å ta en kaffe, en prat.

Oppdaget også, etterhvert, at jeg faktisk stresset mindre uten røyk. Jeg slapp å tenke på hvor og når jeg skulle røyke, samme hvor jeg var.

Gjest qigong
Skrevet

Det er for vanskelig å slutte,uff!

Har du forsøkt hardt nok?

Gjest Semana
Skrevet

Har du forsøkt hardt nok?

Har forsøkt flere ganger,både med og uten plaster. Har også lest "endelig ikke røyker",sluttet da men begynte igjen.

Skrevet

Må bare kommentere at du skriver: "jeg koser meg altfor mye med den"

Vet du, det der er kun en vrangforestilling!

Sannheten er ikke at du koser deg MED røyken. Sannheten er at du mistrives UTEN!

Det er jo nettopp nikotinavhengigheten som gjør det utilpass og stresset. Og når du tilfredsstiller suget ved å tenne en røyk, skapes en illusjon av at du "koser deg" fordi du da blir kvitt ubehaget du nettopp følte.

Dermed lures røykeren til å tro at røyken tilfører dem noe positivt. De tar simpelten ikke med i regnestykket at den faktisk var ÅRSAKEN til at de følte seg misfornøyde i forkant.

For en person som IKKE røyker, opplever heller ikke å være misfornøyd og utilpass. Ikke-røykeren befinner seg faktisk hele tiden på det nivået at ro og tilfredshet som røykeren ønsker å oppnå når h*n tar en røyk.

Poenget er at du som ikke-røyker kommer til å kose deg adskillig mere, og være mye mere avslappet enn du er som røyker

Skrevet

Jeg synes det er godt og jeg koser meg med røyken min...

Jeg har faktisk ikke så lyst til å slutte. Ikke pr i dag i hvert fall..

Men jeg synes allikevel det er veldig synd at jeg begynte i sin tid..

Og jeg går absolutt ikke rundt å tror at "ting ikke skjer meg"

Jeg røyker inne i mitt eget hus, kun på kjøkkenet med åpent vindu riktignok, men aldri når jeg har besøk. Da går jeg og de andre som røyker ut.

Liker ikke røykfulle rom, selv om jeg er en røyker selv. Og synes det er godt med røykfrie resturanter og kafeer.

Kommer det besøk med barn, røykes det selvfølgelig ikke i nærheten av de.. Vet jeg på forhånd at det kommer barn, luftes det og det røykes ikke inne den dagen.

Så jeg liker å se på meg selv som litt prektig, selv om jeg røyker:-D

Skrevet

Vet ikke om det er jeg som undervurderer faren, eller om det er "andre" som overvurderen den...

Uansett, jeg røyker fortsatt fordi jeg har lyst. Jeg har forsøkt å slutte, "klarer" det ikke, ergo ønsker jeg det ikke nok.

Gjest agree
Skrevet

Jeg liker å leve farlig ;) Neida, jeg antar svaret er så enkelt at jeg er tjukk i hue!

Gjest gjør så godt atte!
Skrevet

fordi hasjen virker beroligende,dempende...dessuten er det billigere enn alternativene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...