Gå til innhold

operasjon med eller uten narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en bihuleoperasjon og samtidig justere en nesevegg. Jeg kunne få narkose, men det vanlige var visst lokalbedøvelse. Er i tvil. Høres så ekkelt ut å skulle være våken mens de banker og ordner der inne i hodet. Noen med erfaring fra lignende operasjon? Mye smerter i ettertid?

Skrevet

Med narkose uten tvil. Men jeg har selvfølgelig bare gjort denne operasjonen i narkose, så andre som har gjort den uten kan vel svare bedre.

Det var jo noe smerter etter op, men alt i alt greit. Det verste var å gå med tamponger i nesen i 10 dager. Det var ikke morro. Og det var en helt spesiell følelse når de dro ut tampongene. Ikke direkte vondt, men veldig ekkelt. Fikk en utrolig klangfølelse i hodet som gjorde at jeg skvatt hver gang jeg snakket de første dagene. Sikkert fordi det var åpent i bihulene for første gang på svært lenge.

Du må huske å skylle med nesehorn flere ganger om dagen til minimum tre uker etter op. Da får du best resultat.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke operert bihuller, men direkte på øyet - uten narkose, kun lokalbedøvelse. Merkelig nok var det helt greit. Måtte ligge helt stille i 1,5 timer. Bihuller kan vel ikke være verre, du blir jo helt bedøvet...

Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring med slikt, men jeg syns det er vanskelig å forstå at noen ønsker å være våken under en operasjon. Jeg ville definitivt ikke vært det!

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har hatt mange operasjoner, både med og uten narkose, men ikke akkurat den du skal ha nå, da.

Vil bare si, at selv om du får lokalbedøvelse, behøver ikke det bety at du må være våken. Jeg har operert mye i lokalbedøvelse og med spinal, og da ber jeg alltid om å få sove - nettopp fordi jeg ikke helt hæler å høre lydene og _kjenne_ at de jobber inni kroppen min. Det er jo ikke vondt, men jeg kjenner at de er der.

Så - sjekk om du kan få noe å sove på, i alle fall. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...