Gjest Camilla Sørensen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei! Jeg er avgangselev på videregående skole danselinja, og har danset helt siden jeg var 5 år. Danser for tiden jazz, klassisk og moderne, og har planer om å ta en utdanning innen dette. Jeg har nå slitt i over 3 mnd med prolaps i nest nederste rygg virvel. Hver gang jeg føler forbedring, blir jeg etter kort tid tilbakesatt pga skolen, selv om jeg ikke danser pga prolapset. Jeg gikk fra å trene svært mange timer hver dag, til å neste ikke trene noe som helt (er blitt frarådet av lege). Det jeg har gjort til nå er å gått turer og trent litt styrke. Jeg er svært fustrert fordi jeg merker at musklene i kroppen begynner å forfalle. Jeg er ikke i samme fysiske form som tidliger, og skaden påvirker også det mentale. Er det noe spesielle øvelser jeg kan gjøre utenom å gå turer? Er pilates og yoga aktuelle? Er ikke bare interressert i å trene rygg, men alle muskelgruppene jeg ellers bruker i trening. Vil trene høy puls og styrke, men opplever ofte smerter. Er det noe jeg kan gjøre i forbindelse med dansing? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326331-dans-og-prolaps/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.