Gå til innhold

Det SNØR!

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

De hadde sansen for den, de altså ;-)

Ok, da er det vel jeg som er snerpete :-)

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• ....AV

5

• mrxx

3

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dropper nicket av fare for identifisering :-)

Jeg diktet om sangen til mine barn - da de var store nok (håper jeg) til litt svart humor:

Jeg blør, jeg blør....

...nå blør jeg mye mer enn før...

Da jeg så dette tilfeldige nicket ditt, så begynte jeg jammen å lure på hva slags pepper jeg skulle få for min tiddelibom-kommentar;-)

Gjest dropper nicket denne gangen
Skrevet

Da jeg så dette tilfeldige nicket ditt, så begynte jeg jammen å lure på hva slags pepper jeg skulle få for min tiddelibom-kommentar;-)

Haha ;-)

Næ,- det var heller meg som fikk litt pepper av Elextra :-)

Tør vel nesten ikke å fortelle at dør også rimer på snør og blør....

Gjest @krøll
Skrevet

Ikke her. Men våknet opp til 8 kalde på morningen, og 7 kalde i går. BRRRR. Tør ikke tenke på hvordan krokusen og tulipanene mine har det, for de er 10 cm over bakken alt.

Skrevet

''Kan til og med snø 17 mai:-)''

'kjeften din! I fjor var det et kusehår unna. Slik skal vi aldri ha det igjen. Brrrr!

Hehe, ja hadde det kommet nedbør i fjor 17 mai så hadde det snødd.

Skrevet

''Rart vi glemmer det år etter år''

Du sier noe :). Selv minner jeg meg selv stadig på at mars gjerne er den verste snømåneden i året, men jaggu fortrenger jeg dette uti måneden når sola skinner.

Det var 32 i Kautokeino i natt og 25 på Røros, og da snakket vi om minusgrader:-)

Skrevet

'kjeften din! I fjor var det et kusehår unna. Slik skal vi aldri ha det igjen. Brrrr!

http://bilder.liernett.no/?u=/innsendte bilder/syttende_mai/syttende_mai-totusenogaatte/tranby_birger_ovensen/ingressbilder/17mai_Tranby_010.jpg&w=1024

Skrevet

Linken virket ikke, prøver igjen. Slik var det her i fjor på 17. mai:

http://tinyurl.com/dcrtv6

http://tinyurl.com/dbm53w

Grøss!

Det kom ikke snø her, da, men jaggu var det kaldt!

Men til tross for det var det overraskende mange som bare så på kalenderen og trippet ut i sine nykjøpte småkjoler og nette sko. Jeg frøs bare av å se på dem.

Og så har vi dem som går til den motsatte ytterlighet: En mor som avleverte barnet sitt på skolen før toget kom i verdens mest utvaskede allværsjakke, slitt olabukse og slagstøvler! ;-)

Skrevet

Grøss!

Men til tross for det var det overraskende mange som bare så på kalenderen og trippet ut i sine nykjøpte småkjoler og nette sko. Jeg frøs bare av å se på dem.

Og så har vi dem som går til den motsatte ytterlighet: En mor som avleverte barnet sitt på skolen før toget kom i verdens mest utvaskede allværsjakke, slitt olabukse og slagstøvler! ;-)

Jeg hadde to barn i korpset med ullstilongs og ulltrøye under uniformen og ullsokker i penskoene.

Etter det har jeg også gått til anskaffelse av hvit ulltrøye til bruk under bunadsskjorte:-)

Skrevet

Her snør det ikke.. hehe, bor tross alt i trøndelag ;p

Solskinn, solskinn, fra mars til oktober! *lyger til jeg tror det selv*

Våkna til -8 grader i dag.

Skrevet

Hos oss var det sludd og snø i fjor 17.mai

Hadde to unger i korpset som "knakk" og bare grein halvveis i toget.

Gjest mora2
Skrevet

Usj da... Vi har vært heldige å hatt deilig vårvær i dag også..Litt kaldt, men hvertfall ikke snø!

Gjest ViViola
Skrevet

Hos oss var det sludd og snø i fjor 17.mai

Hadde to unger i korpset som "knakk" og bare grein halvveis i toget.

Huff! Syns det var ille nok her, jeg, og vi slapp akkurat unna snøen. Men kaldt!

Gjest ViViola
Skrevet

Grøss!

'' trippet ut i sine nykjøpte småkjoler og nette sko.''

Det var så ille å se på, altså, disse små 1. klassingene jeg hadde ansvaret for - som kom i nettopp slike antrekk. De ble jo så syke også etterpå.

Ytterligheten så jeg ikke i den grad du refererer til, men jeg vet at både min datter og ei av hennes venninner hadde slalombukse under stakken. Og enda frøys de.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg hadde to barn i korpset med ullstilongs og ulltrøye under uniformen og ullsokker i penskoene.

Etter det har jeg også gått til anskaffelse av hvit ulltrøye til bruk under bunadsskjorte:-)

Det holdt neppe med tynn ull i slikt vær? Grøss...

Gjest snømannen kalle
Skrevet

Det har da snødd tre dager på rad. Er det noen nyhet i dag?

Skrevet

'' trippet ut i sine nykjøpte småkjoler og nette sko.''

Det var så ille å se på, altså, disse små 1. klassingene jeg hadde ansvaret for - som kom i nettopp slike antrekk. De ble jo så syke også etterpå.

Ytterligheten så jeg ikke i den grad du refererer til, men jeg vet at både min datter og ei av hennes venninner hadde slalombukse under stakken. Og enda frøys de.

Huff, førsteklassinger også?

Dem jeg så var stort sett eldre frøkner, i den alderskategorien der utseendet spiller definitivt større rolle enn komforten, og hvor mammas formaninger har lite å si...;-)

Ellers var det flere i vinterkåpe og støvletter, som jo er et adskillig bedre alternativ enn slagstøvler!

Gjest ViViola
Skrevet

Huff, førsteklassinger også?

Dem jeg så var stort sett eldre frøkner, i den alderskategorien der utseendet spiller definitivt større rolle enn komforten, og hvor mammas formaninger har lite å si...;-)

Ellers var det flere i vinterkåpe og støvletter, som jo er et adskillig bedre alternativ enn slagstøvler!

Ja, også førsteklassinger kom i tynne strømpebukser og småsko. Ikke mange, heldigvis, men noen.

Jeg gikk i vinterstøvletter og hadde ullklær - og takket min skaper for at jeg ikke hadde kjøpt meg nytt antrekk til 17. mai... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...