Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lumelia

Jeg er ei jente på 25 år, som bare spiser og spiser . Jeg har lagt på meg 10 kg og klarer ikke la være å spise. Hadde en abort for noen uker siden og føler meg tom. Er endel alene og har ikke en jobb nå. Kan begynne dagen med sjokolade og middags rester, så fortsette å spise kake menn, sjokolade, godteri og allt mulig utover dagen, så masse middag, med masse saus. mye brus, og mere sjokolade. Jeg bruker ritalin og antidepressiva og merker at ritalinen gir meg matsug når den går ut. Helt avhengig av noe søtt. HVA SKAL Jeg gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326436-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Jeg skjønner godt at du er fortvila, det er så vondt og vanskelig å ikke ha kontroll over matinntaket. :-(

Som NHD sier, så handler det om å fylle tiden med noe annet enn å spise. Og i tillegg, det du spiser må være ordentlig mat, og den delen må du bare bestemme deg for å gjennomføre.

For mange fungerer det ikke å ha godteri/usunn mat i huset, så kanskje første skritt på veien er å kaste det som ikke skal spises. Og handle inn riktig mat.

Starte dagen med frokost, fortsette med lunsj og middag og kveldsmat. Og innimellom spise litt frukt/grønnsaker og yoghurt. Spise ganske ofte, og mager mat. Da er du aldri sulten, og det "eneste" du da kjenner på er suget.

Lykke, lykke til! :-)

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...