Gå til innhold

Vektkontroll hos legen

Anbefalte innlegg

Gjest Skal ned 60 kg -36,5

Har du prøvd å bruke skritt-teller som motivasjonsverktøy? Du kunne f.eks.lage deg en målsetning om å gå 10 000 skritt 3 dager i uka, og f.eks. 6 000 de andre dagene. (Evt. starte med noe færre skritt.) Hvis du kom i gang med dette nå, så ville du være i ganske ok form utholdenhetsmessig når du kommer til Tonsåsen og dermed kunne utnytte turterrenget der oppe optimalt. Apparat-trening kan du vente med til du er der oppe, men fortsett med svømmingen din og prøv å få gått litt.

Siden du har klart å gå ned så mye i vekt, så forestiller jeg meg at du også har den form for viljestyrke som skal til for å komme i gang med trening.

Lykke til, enten du venter med treningen til du kommer til Tonsåsen eller kommer i gang på forhånd :-)

Godt forslag!

Jeg har nå vært inne og lest diverse testresultater på skritt-tellere, og har bestilt Omron Walking style II, som har fått best i test flere steder. Dette skal bli spennende! Føler meg motivert allerede. Jeg har også vært å kjøpt gåstaver i dag, og drikkebelte med flaske. Så da håper jeg det nødvendige utstyret er i orden.

Uka som kommer har jeg virkelig fullt program med møter og konferansetimer utover kvelden, venninnetreff osv, så planen er å starte i påskeferien, altså lørdag om 1 uke. Vi skal være hjemme første del av ferien uten spesielle planer, siste del av ferien skal vi på fjellet. Så jeg har rikelig muligheter til å gå turer hele påsken.

Jeg har bestilt en magetrener med matte også, så får vi se om den kommer i bruk etterhvert.

Fortsetter under...

Godt forslag!

Jeg har nå vært inne og lest diverse testresultater på skritt-tellere, og har bestilt Omron Walking style II, som har fått best i test flere steder. Dette skal bli spennende! Føler meg motivert allerede. Jeg har også vært å kjøpt gåstaver i dag, og drikkebelte med flaske. Så da håper jeg det nødvendige utstyret er i orden.

Uka som kommer har jeg virkelig fullt program med møter og konferansetimer utover kvelden, venninnetreff osv, så planen er å starte i påskeferien, altså lørdag om 1 uke. Vi skal være hjemme første del av ferien uten spesielle planer, siste del av ferien skal vi på fjellet. Så jeg har rikelig muligheter til å gå turer hele påsken.

Jeg har bestilt en magetrener med matte også, så får vi se om den kommer i bruk etterhvert.

Påsken er sannsynligvis et bra tidspunkt å starte. Mindre stress enn vanlig, og litt mer rom for å prioritere deg selv kanskje.

Jeg har maken skritteller som den du har bestilt tror jeg (min er riktignok noen år gammel, så kanskje din er en nyere modell), og syntes den var inspirerende i forhold til å få gått mye.

Lykke til med oppstarten:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...