Gå til innhold

Til NHD - ECT uten lengre innleggelse

Anbefalte innlegg

Gjest nekter

Hei,

Jeg har snakket med en kamerat av meg som er sykepleier på akutt-avdeling ved psykiatisk klinikk. Han hadde den oppfattelsen at man ikke trenger å vere innlagt for å motta ECT. Hva om man kom inn kvelden før og reiste om kvelden dagen etter? Jeg nekter å ha ett lengre sykehusopphold, uansett hvor mye alle sammen maser.. (har angst, depresjon (mulig bipolar))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32651-til-nhd-ect-uten-lengre-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du beskriver er fullt mulig.

Jeg foreslår at du velger en slik løsning ved de første behandlingene.

Etterhvert er det faktisk mulig å gjøre ECT poliklinisk (uten innleggelse). Det forutsetter selvsagt at de geografiske og transportmessige forhold tillater det. Det har vi praktisert med hell flere ganger.

Ved poliklinisk ECT er det fint om en pårørende kan komme og følge en hjem i privatbil eller taxi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...