Gå til innhold

husk å slukke lyset!

Gjest Du blir vel med på dette!

Anbefalte innlegg

Gjest Du blir vel med på dette!
Skrevet

En time igjen til vi skal slukke lysene i våre hus!

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

14

• morsan

12

• cathlin

11

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja da skal vi kose oss med stearinlys og kortspill!

Gjest sukk og sukk
Skrevet

Det er jo midt i det store korslaget jo. Er det greit om jeg beholder tv-en på?

Gjest midia
Skrevet

Aldri på en lørdag. Helga er så hellig at jeg spanderer ikke bort en time midt i beste familietid..

Skrevet

I mitt hjem er lysene slukket for jeg er ikke hjemme,. :o) Tviler på at vi slår av her jeg er nå.

Skrevet

Niks....

Men så er jeg på jobb da.

Om jeg hadde gjort det hjemme, også heller tvilsomt...

Skrevet

Jeg forstår ikke helt dere som ikke vil slukke lyset, når det blir tatt initiativ til at vi i fellesskap skal gi et signal til politikerne om å handle. Er det fordi dere ikke tror på effekten av kampanjen? Det koster så lite å slukke lyset i en time, og sette opp noen stearinlys istedet...

Skrevet

Jeg forstår ikke helt dere som ikke vil slukke lyset, når det blir tatt initiativ til at vi i fellesskap skal gi et signal til politikerne om å handle. Er det fordi dere ikke tror på effekten av kampanjen? Det koster så lite å slukke lyset i en time, og sette opp noen stearinlys istedet...

Kan du forklare meg litt hva dette lysslukkeriet går ut på?

*skjønneringenting*

Skrevet

Jepp, men tven står på da, samt dataen, men ellers er det mørkt!

Ser naboene også har gjort det, men noen har glemt utelyset, men men!

Dette er jo veldig spennende for 8-åringen da, han har vært slukkesjef : )

Syns det er et flott at så mange er med, både for klimaet og for å vise at det nytter om vi står sammen, er jo litt gøy at det kan sees fra verdensrommet da.

Syns de som ikke gidder er litt kjipe, de handler i den rekka som ikke bryr seg liksom, den pessimistiske rekken hvor de ikke skjønner vitsen, syns det er bare tull osv.

Skrevet

Nå er lysene på igjen, men de var slukket i kveld ja:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Dette var virkelig en stor skuffelse. Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet.

Jommen sa jeg smør! Det var ikke så mye mørkere ute at det gjorde noe. Norge er offiselt med på det, men når vegbelysningen ikke slukkes, er det ikke mye effekt. Vi så en del bedrifter som hadde slukket lysene inne, men reklameskiltene og utelysene lyste friskt.

Når man ikke en gang klarer å bli med på en symbolhandling, hvor mye kan man da forvente i praksis?

Ingen av naboene slukket lysene sine heller. Det er så jeg lurer på om folk følger så lite med på nyhetene at de ikke får med seg hva som skjer.

Skrevet

Dette var virkelig en stor skuffelse. Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet.

Jommen sa jeg smør! Det var ikke så mye mørkere ute at det gjorde noe. Norge er offiselt med på det, men når vegbelysningen ikke slukkes, er det ikke mye effekt. Vi så en del bedrifter som hadde slukket lysene inne, men reklameskiltene og utelysene lyste friskt.

Når man ikke en gang klarer å bli med på en symbolhandling, hvor mye kan man da forvente i praksis?

Ingen av naboene slukket lysene sine heller. Det er så jeg lurer på om folk følger så lite med på nyhetene at de ikke får med seg hva som skjer.

Vi var bare hjemme, men det var masse lys fra naboene her også....

Skrevet

''Når man ikke en gang klarer å bli med på en symbolhandling, hvor mye kan man da forvente i praksis?''

Fint å skru av lyset i en time, men hva hjelper det for egentlig? Hva er meningen?

Skrevet

''Når man ikke en gang klarer å bli med på en symbolhandling, hvor mye kan man da forvente i praksis?''

Fint å skru av lyset i en time, men hva hjelper det for egentlig? Hva er meningen?

Fordi det er en _symbolhandling_ Virkningen er stort sett lik null...

Skrevet

Fordi det er en _symbolhandling_ Virkningen er stort sett lik null...

Hva er det egentlig symbol på? At vi lever i et overflodsamfunn og bruker opp av jordens ressurser?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vet du virkelig ikke hva en symbolhandling er? *Sjokkert*

Meningen er å vise at man bryr seg, at man er opptatt av miljøet.

Skrevet

Hva er det egentlig symbol på? At vi lever i et overflodsamfunn og bruker opp av jordens ressurser?

Symbolet er jo å vise at man bryr seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...