Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Ja, det er sant. Men så er det hvis det har vært mildvær, for så at det begynner å snø, så er natten minus, men så blir det varmere utover dagen og snøen blir kram, mens sporene begynner å bli harde og etterhvert tendens til isete. Hva hadde du smurt med da?

Universalklister.

Fortsetter under...

Universalklister.

Så man kan altså bruke universalklister så lenge det er 0 grader eller varmer? Jeg tenker at kanskje det er lurt å begynne med noe hardere, for når man først har smurt med universalklister, så kan man ikke gå tilbake mot noe kaldere igjen, men jeg er ennå i utprøvingsfasen når det gjelder skismøring.

Gjest ViViola

Så man kan altså bruke universalklister så lenge det er 0 grader eller varmer? Jeg tenker at kanskje det er lurt å begynne med noe hardere, for når man først har smurt med universalklister, så kan man ikke gå tilbake mot noe kaldere igjen, men jeg er ennå i utprøvingsfasen når det gjelder skismøring.

Hvis jeg skjønte forklaringa di, så hadde jeg prøvd universalklister. Det er noe herk, ja, men samtidig funker det veldig ofte.

Jeg hadde lenge tenkt å se film, hadde til og med kjøpt inn brus og sånn for å slappe av siste kveld av mini-ferien min,, men, så fikk jeg det altså for meg at jeg kanskje skulle dra for å trene fordi jeg ble litt stressa. Så ble jeg på en måte dradd mellom de to ideene om hva jeg skulle gjøre, og til slutt vant treningen. Men, nå ligger jeg på sofaen og ser på tv. Er du glad for at vinteren snart er over?

Ja. Gleder meg til det blir vår og ordentlig bart, da skal jeg ta frem sykkelen.

Gjest ViViola

Ja, det er sant. Men så er det hvis det har vært mildvær, for så at det begynner å snø, så er natten minus, men så blir det varmere utover dagen og snøen blir kram, mens sporene begynner å bli harde og etterhvert tendens til isete. Hva hadde du smurt med da?

I isete spor, altså i stålisspor, skal man i alle fall ikke ha universal + gult. Det gir overhode ikke feste.

Puh... (Det ble en tung skitur i dag, ja, bare staking... Overhode ikke feste...)

I isete spor, altså i stålisspor, skal man i alle fall ikke ha universal + gult. Det gir overhode ikke feste.

Puh... (Det ble en tung skitur i dag, ja, bare staking... Overhode ikke feste...)

Hva er gult? Jeg er spent på hvordan påskeføret blir.

Annonse

Gjest ViViola

Hva er gult? Jeg er spent på hvordan påskeføret blir.

Tja, gult er - hm - en klistervoks, såvidt jeg vet. Huff, jeg er ikke så himla god til dette, jeg altså, men det var det gubben sa han hadde hatt på.

Påskeføret blir forhåpentligvis mye bløtere enn det var i dag.

I kveld skal mine ski preppes med isklister (ifølge den før nevnte gubben), så jeg er spent på morgendagens skitur! :-)

Annonse

Tja, gult er - hm - en klistervoks, såvidt jeg vet. Huff, jeg er ikke så himla god til dette, jeg altså, men det var det gubben sa han hadde hatt på.

Påskeføret blir forhåpentligvis mye bløtere enn det var i dag.

I kveld skal mine ski preppes med isklister (ifølge den før nevnte gubben), så jeg er spent på morgendagens skitur! :-)

Fungerte det med isklister? Jeg har fått anbefalt en blanding av isklister og universal.

Gjest ViViola

Fungerte det med isklister? Jeg har fått anbefalt en blanding av isklister og universal.

Æsj, må ta det litt rolig noen dager pga. kneet, så jeg fikk ikke testa skia i går. Og jeg vet ikke helt hva jeg gjør i dag - får se. Men du skal nok få høre. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...