Lille Lisen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei! Dette blir nok mest et hjertesukk, dere får velge om dere vil lese;) Jeg har hatt spiseforstyrrelser mer eller mindre fra jeg var 16. Nå er jeg 27. Opp og ned masse i vekt. Det er egentlig litt irrelevant hvor lite jeg veide da jeg var anorektisk. Men på det største var jeg oppe på 90-tallet et sted. På noen år har jeg gradvis gått ned, det siste året 13,5 kg. Jeg er 173 og veier nå 75,5. Jeg er kjempefornøyd, men prøver fremdeles å miste ca 5 kg til. Jeg passer mye mer klær nå, og jeg føler meg som meg selv igjen. Hvertfall i større grad enn da jeg spiste bort all smerten inni meg. Innimellom faller jeg borti oppkast og slikt igjen. Men stort sett går det bedre enn på lenge. Så til sakens kjerne:Jeg leser noe på et annet forum. Der en kvinne på min alder skriver om sin størrelse og vekt. Hun er omtrent samme som meg i vekt og høyde. Hun spør om andre anser henne som tykk. Det ramler inn mange svar. Noen/mange "nei", men også veldig mange "ja". Mange som mener at hun var tykk. Ble litt lei meg her, ettersom jeg har jobbet så mye og hatt det trøblete med mat siden ungdommen. Og endelig klart å gå ned igjen, endel hvertfall. Også kan det visst virke som mange vil oppfatte meg som tykk enda.. Huff, bare et hjertesukk dette. Beklager om jeg støter noen eller virker klagete! Trengte bare å tømme ut litt følelser her.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326612-trist-av-%C3%A5-lese-om-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Trivselsvekta er den vekta du trives med. Og det er det som er viktig. Folk har ulik kroppsbygning og fasong. Noen har mye muskler og kraftig benbygning, andre er spinkelt bygd. Dette vil påvirke vekt. Jeg veier kanskje for mye i forhold til min høyde. Og noen vil sikkert mene jeg har "bilring". Men jeg _trives_ med denne "nye" vekta som jeg har hatt siste året. Jeg kunne kanskje gått ned noen kg i følge andre - men _jeg_ selv orker ikke. Jeg trives- og kjenner godt på den følelsen. Det synes jeg du også kan gjøre. Kjenn på den følelsen du også beskrev, Nemlig det at du var fornøyd. ! Bevares. sånn som du har jobbet med vekt utfra det du beskriver. Du har vært kjempeflink! Så kjenn på følelsen av hvor _fornøyd_ du egentlig er. Kritiske stemmer avviser du. Det teller ikke. Det som teller er at du har lyktes med å gå ned det _du_ vil. Og at DU er fornøyd. så kan du rette ut ryggen, puste dypt inn og nyte å være den du er. Klarer du det- så har du positiv utstråling. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326612-trist-av-%C3%A5-lese-om-vekt/#findComment-2723542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Lisen Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Trivselsvekta er den vekta du trives med. Og det er det som er viktig. Folk har ulik kroppsbygning og fasong. Noen har mye muskler og kraftig benbygning, andre er spinkelt bygd. Dette vil påvirke vekt. Jeg veier kanskje for mye i forhold til min høyde. Og noen vil sikkert mene jeg har "bilring". Men jeg _trives_ med denne "nye" vekta som jeg har hatt siste året. Jeg kunne kanskje gått ned noen kg i følge andre - men _jeg_ selv orker ikke. Jeg trives- og kjenner godt på den følelsen. Det synes jeg du også kan gjøre. Kjenn på den følelsen du også beskrev, Nemlig det at du var fornøyd. ! Bevares. sånn som du har jobbet med vekt utfra det du beskriver. Du har vært kjempeflink! Så kjenn på følelsen av hvor _fornøyd_ du egentlig er. Kritiske stemmer avviser du. Det teller ikke. Det som teller er at du har lyktes med å gå ned det _du_ vil. Og at DU er fornøyd. så kan du rette ut ryggen, puste dypt inn og nyte å være den du er. Klarer du det- så har du positiv utstråling. :-) Tusen takk for svar. Var nok akkurat det jeg trengte å høre. Man burde nok se vekk fra slike kritikere og heller føle god-følelsen man egentlig har når man har jobbet hardt for noe.. Igjen, takk for svar, og ha en god kveld:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326612-trist-av-%C3%A5-lese-om-vekt/#findComment-2723573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tusen takk for svar. Var nok akkurat det jeg trengte å høre. Man burde nok se vekk fra slike kritikere og heller føle god-følelsen man egentlig har når man har jobbet hardt for noe.. Igjen, takk for svar, og ha en god kveld:) Hyggelig å kunne være til hjelp. ja, vi god-følelsen er den vi bør ta vare på. Fin kveld ønskes deg også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326612-trist-av-%C3%A5-lese-om-vekt/#findComment-2723627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Tusen takk for svar. Var nok akkurat det jeg trengte å høre. Man burde nok se vekk fra slike kritikere og heller føle god-følelsen man egentlig har når man har jobbet hardt for noe.. Igjen, takk for svar, og ha en god kveld:) Jeg er helt enig med sjøstjerna. Jeg her 1.54 cm høy og veide på det meste 130 kg Tok en slankeoperasjon og veier nå 75. Jeg er kjempe fornøyd med vekta mi. Jeg kan gå i vanlige butikker og kjøpe klær. Jeg er overvektig i følge bmi lista,MEN den driter jeg langt i. Jeg er kjempe fornøyd med vekta mi. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/326612-trist-av-%C3%A5-lese-om-vekt/#findComment-2728319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.