Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bipp..

Denne uka har jeg gått ned hele 100 gram. Ikke mye nei.

Har vært hos legen og blitt anbefalt å slutte å slanke meg. Jeg har nå gått ned 35 kg, og legen mener jeg bør flytte fokuset over på å vedlikeholde vekta framfor mer nedgang. Så nå trapper jeg langsomt opp kaloriene, men kommer til å prøve å holde litt igjen slik at jeg går ned litt mere på lang sikt. Veier 65 nå og jeg ønsker meg nok ned noen kg til.

Blir en utfordring å finne et stabilt inntak også, har jo tenkt nedgang i lang tid.

Er det flere som har vært på vekta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326757-ukas-vekt-uten-en-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Hvor mye hadde du gått ned nå? Uansett, sier legen at du skal slutte, så er det nok noe i det. :-) Gratulerer uansett! :-)

Jeg har vært en tur oppe på 66,7 kg (grøss!), og i dag var vekta 65,4. Så endelig går det riktig vei...! Målet er å komme tilbake til 58-60.

Gjest bipp..

Hvor mye hadde du gått ned nå? Uansett, sier legen at du skal slutte, så er det nok noe i det. :-) Gratulerer uansett! :-)

Jeg har vært en tur oppe på 66,7 kg (grøss!), og i dag var vekta 65,4. Så endelig går det riktig vei...! Målet er å komme tilbake til 58-60.

Takk skal du ha. Jeg har gått ned 35 kg, så sånn sett blir det godt å endre fokus litt.

Huff kjedelig å legge på seg igjen, men er du flink er mye borte før sommeren.

Tar gjerne imot tips for å holde vekta stabil hvis du har noen?

karusell123

Forrige uke: 128,4

Denne uka: 129,0

Forståelig ut fra hva jeg har spist og all overspisingen jeg har drevet med i det siste, men jeg liker det jo ikke allikevel. (Hadde strengt tatt fryktet det skulle vært verre, har nok hjulpet at jeg har trent en del denne uka.) Neste uke er det påske, og det er ikke realistisk å tro at det vil hjelpe på vekta. Etter påske får jeg ta en evaluering. Hva skal jeg sette som mål, hvordan skal jeg klare å redusere overspisingen også når livet går i motbakke etc.

Annonse

Jeg har gått OPP 500 g denne uka!

Ikke så bra, men jeg har ikke spist helt riktig denne uka. Vært mye stress, og da spiser man det man har der og da.

Nå tar jeg påskeferie, og så skal jeg kose meg med påskegodis. MEN; jeg skal plukke mine godbiter med omhu, og bare smake litt av det jeg liker aller best!

GOD PÅSKE, ALLE SAMMEN!

Klem fra

Gjest ViViola

Takk skal du ha. Jeg har gått ned 35 kg, så sånn sett blir det godt å endre fokus litt.

Huff kjedelig å legge på seg igjen, men er du flink er mye borte før sommeren.

Tar gjerne imot tips for å holde vekta stabil hvis du har noen?

Du har jo vært sykt flink! Så jo forresten tallene dine, da, når jeg bare leste innlegget godt nok - jeg var kjapp, gitt.

Å holde vekta: Ja, jeg tok en ny kaloriberegning når jeg hadde nådd riktig vekt, og så jobbet jeg meg sakte opp mot den nye kalorimengden; la på 100 kalorier pr. 14. dag.

Når jeg hadde kommet opp dit, visste jeg hva jeg kunne putte i munnen. Og for meg handler det om å ikke spise godis/kaker/annet søtt-og-godt i uka, og være restriktiv i helgene. Dessuten må jeg trimme _mye_. Og det liker jeg jo. :-)

Kiloene skal av igjen før 17. mai. Så enkelt er det.

Gjest bipp..

Du har jo vært sykt flink! Så jo forresten tallene dine, da, når jeg bare leste innlegget godt nok - jeg var kjapp, gitt.

Å holde vekta: Ja, jeg tok en ny kaloriberegning når jeg hadde nådd riktig vekt, og så jobbet jeg meg sakte opp mot den nye kalorimengden; la på 100 kalorier pr. 14. dag.

Når jeg hadde kommet opp dit, visste jeg hva jeg kunne putte i munnen. Og for meg handler det om å ikke spise godis/kaker/annet søtt-og-godt i uka, og være restriktiv i helgene. Dessuten må jeg trimme _mye_. Og det liker jeg jo. :-)

Kiloene skal av igjen før 17. mai. Så enkelt er det.

Takk for tips og lykke til med kiloene:-)

Gjest baremei

Forrige uke: 128,4

Denne uka: 129,0

Forståelig ut fra hva jeg har spist og all overspisingen jeg har drevet med i det siste, men jeg liker det jo ikke allikevel. (Hadde strengt tatt fryktet det skulle vært verre, har nok hjulpet at jeg har trent en del denne uka.) Neste uke er det påske, og det er ikke realistisk å tro at det vil hjelpe på vekta. Etter påske får jeg ta en evaluering. Hva skal jeg sette som mål, hvordan skal jeg klare å redusere overspisingen også når livet går i motbakke etc.

Hvorfor ikke ta evalueringen nå i påska? Og sette i gang tiltak med det samme, i stedet for å utsette det? Påskeferie betyr sannsynligvis mindre stress og mer fritid enn ellers, noe jeg tenker du kan utnytte til fulle ved å:

- Gå tur/være aktiv på andre måter (rydde i hagen, leke med barn, danse, trene styrke med strikk/vannflasker...bare fantasien setter grenser)

- Prøve å finne avspenningsteknikker og alternative aktiviteter du kan gjøre når trangen til å overspise melder seg.

- Hente ny inspirasjon på nett eller i bøker, f.eks. kan du lete fram og teste ut nye oppskrifter på sunn og spennende mat.

Du bør tenke gjennom om det er forhold i hverdagen din/livet ditt som du kan/må endre for å få bukt med overspisingen. Hvilke endringer er du villig til å gjøre? Hvor sterkt ønsker du dette?

Hvis du ikke allerede har det, tror jeg det ville være lurt å finne noen som kan støtte deg i forhold til å jobbe med ditt mat-og vektproblem. Det høres ut som du kan ha en spiseforstyrrelse, tenkt på det selv?

Ønsker deg en god påske uansett om du tar til deg rådene mine eller ikke:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...