Gå til innhold

Fått meg skritt-teller

Anbefalte innlegg

Gjest Skal ned 60 kg -37,8

Jeg har fått meg skritt-teller. Hadde planlagt å begynne et nytt og bedre liv med mere aktivitet i dag. Men som så mange ganger tidligere ble det utsatt igjen. Bare såå godt å sitte i godstolen med en spennende bok etter en slitsom uke.

Men jeg innstilte skritt-telleren og puttet den i lomma litt utpå formiddagen. Nå viser den at jeg har gått 1924 skritt i dag. Altfor lite selvsagt, men utrolig at det kan bli så mange skritt av å sitte nesten bare i ro. Har ikke gjort annet enn det aller nødvendigste - hentet ting, pusla litt rundt i huset og ryddet, laget mat, gått på do o.l.

I morgen er det en ny dag, og da skal jeg ut på tur! Kan jeg gå nesten 2000 skritt på å holde meg i ro, skal jeg da klare noen tusen ekstra når jeg er i aktivitet. Skal bli spennende å se resultatet i morgen kveld.

Har forresten ikke vært helt passiv i dag. Har prøvd den nye magetreneren 2x15. Men det gir ikke utslag på skritt-telleren.

Ønsker alle en god og aktiv påske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326871-f%C3%A5tt-meg-skritt-teller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest qigong

Den beste måten for meg å motivere meg på er å tenke at jeg skal kle på meg og gå ut. Skal IKKE gå langt, bare rusle litt og se meg omkring.

Disse turene har en "tendens" til å bli lengre og lengre. Når du oppdager at formen blir bedre, humøret stiger og det er virkelig godt å bruke kroppen din, så kommer du til slutt inn i en "god sirkel".

Lykke til og god påske :-). Og legg ifra deg den skyldfølelsen du føler fordi du leser bok og koser deg. Det er lov det også :-)

Gjest Skal ned 60 kg -38,3

Så bra!!

Nå må du holde oss oppdatert på hvor mye du går. Den tyngste delen av turen er over dørstokken vet du :-)

Lykke til!

Fikk endelig dratt meg over dørstokken i går og i dag. Ble ikke lange turene riktignok, bare litt i overkant av 20 minutter per tur. Men jeg er fornøyd med det som en start. Jeg prøvde å holde et raskt tempo, og ble både litt svett og andpusten. Jeg har gått henholdsvis 2824 og 2830 skritt, og kaloriforbruket i har vært ca 260 i følge skritt-telleren.

God og aktiv påske til deg og lykke til med skrittelleren. Håper du blir bitt av basillen slik jeg ble. Den er en stor motivator for meg i hverdagen :)

Tusen takk!

Jeg tror skritt-telleren vil øke motivasjonen til å gå turer. Har begynt i det små i dag og i går, så får jeg øke på etter hvert.

Annonse

Den beste måten for meg å motivere meg på er å tenke at jeg skal kle på meg og gå ut. Skal IKKE gå langt, bare rusle litt og se meg omkring.

Disse turene har en "tendens" til å bli lengre og lengre. Når du oppdager at formen blir bedre, humøret stiger og det er virkelig godt å bruke kroppen din, så kommer du til slutt inn i en "god sirkel".

Lykke til og god påske :-). Og legg ifra deg den skyldfølelsen du føler fordi du leser bok og koser deg. Det er lov det også :-)

Jeg har begynt med noen korte turer på ca 20 minutter, og er veldig fornøyd med det som en start. Og det var virkelig godt å komme ut en tur i det fine været, og godt å bruke kroppen. Så regner jeg med at turene blir lengre etterhvert.

Og takk for at du sier det er lov til å slappe av og kose seg med en god bok også! jeg elsker å koble av med å lese. Men nå skal jeg gjøre som Ole Brumm, og si "ja takk, begge deler"!

God påske til deg også!

Gjest bipp..

Fikk endelig dratt meg over dørstokken i går og i dag. Ble ikke lange turene riktignok, bare litt i overkant av 20 minutter per tur. Men jeg er fornøyd med det som en start. Jeg prøvde å holde et raskt tempo, og ble både litt svett og andpusten. Jeg har gått henholdsvis 2824 og 2830 skritt, og kaloriforbruket i har vært ca 260 i følge skritt-telleren.

Kjempebra det er en god start, fortsett sånn så kan du øke litt hver uke.

Men ser at skrittelleren din teller kaloriforbruk. Det visste jeg ikke at de kunne. En sånn vil jeg ha også. Hva heter den, og hva er prisen?

Den heter Omron walking style II step counter, og koster kr.399,-. Jeg bestilte den i Grete Roedes nettbutikk - Greteroede.no, og fikk den 2 dager etter bestilling. Den har fått best i flere tester.

Kjempebra det er en god start, fortsett sånn så kan du øke litt hver uke.

Men ser at skrittelleren din teller kaloriforbruk. Det visste jeg ikke at de kunne. En sånn vil jeg ha også. Hva heter den, og hva er prisen?

Den heter Omron walking style II step counter, og koster kr.399,-. Jeg bestilte den i Grete Roedes nettbutikk - Greteroede.no, og fikk den 2 dager etter bestilling. Den har fått best i flere tester.

AneM1365380603

Jeg har samme skritteller, og er utrolig fornøyd med den. Før den testa jeg ut et par andre sorter.

Annonse

Så utrolig flink du er! Jeg har nok ikke kommet så godt i gang enda, men har gått ca 6000 skritt om dagen.

6000 skritt om dagen er en flott start!!! Kanskje du kan øke litt 2-3 dager i uken, og i løpet av en måneds tid er du kanskje oppe i 10.000 noen dager i uka.

Gjest Skal ned 60 kg -39,1

6000 skritt om dagen er en flott start!!! Kanskje du kan øke litt 2-3 dager i uken, og i løpet av en måneds tid er du kanskje oppe i 10.000 noen dager i uka.

Ja, jeg er veldig motivert for å øke, og håper å komme opp i 10000 skritt, i hvertfall annenhver dag til å begynne med. Det er gøy med skritt-teller!

Ja, jeg er veldig motivert for å øke, og håper å komme opp i 10000 skritt, i hvertfall annenhver dag til å begynne med. Det er gøy med skritt-teller!

Jeg tror at kunsten er å ha realistiske mål. 6000 er faktisk veldig overkommelig. Om målet er 6000 hver dag + 2-3 dager i uka med 10.000,- så har du jo liksom lagt inn disse dagene som treningsdager.

Etter en stund kan du sikkert også øke den daglige dosen til 7000. Jeg har stillesittende jobb. Mitt daglige mål er 8000. Det får jeg ved å gjøre daglige gjøremål + 20-25 minutters gåtur i tillegg. Jeg kan også erstatte skrittene med annen trening. Da sier jeg at 60 minutters trening = 6000 skritt. Uansett hvilken form for trening jeg velger. Så på de dagene jeg trener kommer jeg stort sett langt over målet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...