Gjest hivoghoi Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Hei! Jeg har lest og lest, men blir ikke klokere... Er styrketrening noe nyttig hvis man vil ned i vekt? Jeg trener utelukkende "kondis-trening" og aerobic/step samtidig som jeg har et sunt kosthold. Dette funker svært bra for meg i å gå ned i vekt. Men vil styrketrening hjelpe til med dette eller bare gjøre meg større? Som sagt blir ikke klok på dette, men det er det sikkert andre som er! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Styrketrening når du slanker deg har flere fordeler: 1. Du holder bedre på musklene(ved hard slanking) 2. Når du trener styrke vil du bryte ned fibre, og kroppen vil bruke mer energi(kcal) enn vanlig resten av dagen og flere dager senere for å bygge opp igjen. Så husk å trene tungt. 3. Får du større muskler krever de mer energi(kcal) som også vil være positivt på forbrenningen. Du vil kanskje få mer tydelige muskler, men ikke noe dumt med det vel? Skal nok litt til at du blir så mye større. Blir heller at du "bytter" ut fettet med muskler. De fleste jenter klarer ikke å legge på seg mye muskler.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Styrketrening når du slanker deg har flere fordeler: 1. Du holder bedre på musklene(ved hard slanking) 2. Når du trener styrke vil du bryte ned fibre, og kroppen vil bruke mer energi(kcal) enn vanlig resten av dagen og flere dager senere for å bygge opp igjen. Så husk å trene tungt. 3. Får du større muskler krever de mer energi(kcal) som også vil være positivt på forbrenningen. Du vil kanskje få mer tydelige muskler, men ikke noe dumt med det vel? Skal nok litt til at du blir så mye større. Blir heller at du "bytter" ut fettet med muskler. De fleste jenter klarer ikke å legge på seg mye muskler.. Styrketrening og slanking er ikke til å bli klok av. Enig med Synch i det han skriver. Det er umulig å vite om mna legger på seg fett eller muskler, ev. tar av fett eller muskler. Som nybegynner ser man nok forskjellen med at man får muskler, men nå etter tre år med styrketrening føler jeg meg tryggest, hvis vekten er stabil. Vil ikke slanke meg, tør ikke legge på meg. Men jeg fortsetter med fornyet iver og nytt treningsprogram for neste 6 måneder! Artig å finne på noe nytt og se hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hivoghoi Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Styrketrening når du slanker deg har flere fordeler: 1. Du holder bedre på musklene(ved hard slanking) 2. Når du trener styrke vil du bryte ned fibre, og kroppen vil bruke mer energi(kcal) enn vanlig resten av dagen og flere dager senere for å bygge opp igjen. Så husk å trene tungt. 3. Får du større muskler krever de mer energi(kcal) som også vil være positivt på forbrenningen. Du vil kanskje få mer tydelige muskler, men ikke noe dumt med det vel? Skal nok litt til at du blir så mye større. Blir heller at du "bytter" ut fettet med muskler. De fleste jenter klarer ikke å legge på seg mye muskler.. Aha... det oppklarte i grunnen litt... Så hva vil du anbefale da? hvor mye styrke, hvor mye "kondis"? og hvilke styrkeøvelser burde man ta? Noen som har prøvd Styrke-gruppetimen på SATS noen gang forresten? har den noe for seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Aha... det oppklarte i grunnen litt... Så hva vil du anbefale da? hvor mye styrke, hvor mye "kondis"? og hvilke styrkeøvelser burde man ta? Noen som har prøvd Styrke-gruppetimen på SATS noen gang forresten? har den noe for seg? Nå spørs det litt hvor mye du kan/vil trene. Men 2 dager styrke og 2-3 dager kondis er jo bra. Kan jo også ta kondistreninga etter styrketreninga. 30-45 min så 30-45 min kondis... Du får se ann og finne ut hva som passer deg best. Det sats opplegget skal jeg ikke si så mye på da jeg ikke helt veit hva som skjer der. Men etter det jeg hører er ikke sats det store, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Hei, all trening er nyttig for å øke kaloriforbrenningen. Alt om trening: http://www.trim.no/ Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.