Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er uheldig på noen måte. Vi tørket klær på soverommet i 5 år, men tror ikke jeg var generelt sykere den perioden enn før og etter.

Nå har vi to bad, det ene stort nok til tørketrommel og klesstativ. Skal få meg et stativ ute på terrassen også når det bare blir litt varmere.

''Skal få meg et stativ ute på terrassen også når det bare blir litt varmere.''

Husk at man må være minst like påpasselig mot å la tøyet henge for lenge i sola som når det er tilløp til regn. I fjor måtte jeg kaste flere plagg fordi jeg hadde reist fra tørkestativet på verandaen og det sto ute i et par uker - mye av tøyet hadde falmede striper etter sola... :o(

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

16

• Colette

11

• laban

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Skal få meg et stativ ute på terrassen også når det bare blir litt varmere.''

Husk at man må være minst like påpasselig mot å la tøyet henge for lenge i sola som når det er tilløp til regn. I fjor måtte jeg kaste flere plagg fordi jeg hadde reist fra tørkestativet på verandaen og det sto ute i et par uker - mye av tøyet hadde falmede striper etter sola... :o(

Sto ute i et par uker???

Skrevet

Tørker klær i stua nå etter vi satt inn varmepumpe der. Da tørker et helt stativ med tøy over natta, så det er skjelden jeg trenger å ha det der på dagtid.

Før hadde jeg 3 stativer stående i kjelleren, men det tok en evighet å tørke da vi ikke har varme der.

Her i huset har ingen av ungene ( 3 stk) eller oss voksne vært syke av noe slag siden høsten 2007.....

Men det dugger ikke noe sted altså.

Skrevet

Sto ute i et par uker???

Som jeg sa - jeg glemte at den sto der da jeg dro ut til kjæresten i ferien... Bor i 3 etg i blokk da så det er ingen fare for tyver. :o)

Vil du vite hvordan den nye kjøkkenbenken ble seende ut etter at jeg reiste fra en kurv med nektariner midt i sommervarmen? ;o) Flekken går aldri bort.

plommeblomst
Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg. Hvis man har mulighet altså. Jeg bruker trommel til nesten alt. Syns ikke klærne krymper noe særlig, syns egentlig heller ikke de blir mer slitte. Ikke mer enn jeg aksepterer når man tar i betrakning fordelene med tørketrommel jaffall.

Med unntak av ull, BH-er og spesielt fine selskapsplagg så tromler jeg det aller meste.

Stativ i stua er uaktuelt, på soverommet også. Men jeg har et stativ som jeg av og til setter opp på vaskerommet.

Er så enig. Dog har vi ikke plass til stativ på vaskerommer, så en og annen gang blir det stua med ulltøy og annet som ikke kan tromles. Men det aller meste kan jo tromles :)

Skrevet

Som jeg sa - jeg glemte at den sto der da jeg dro ut til kjæresten i ferien... Bor i 3 etg i blokk da så det er ingen fare for tyver. :o)

Vil du vite hvordan den nye kjøkkenbenken ble seende ut etter at jeg reiste fra en kurv med nektariner midt i sommervarmen? ;o) Flekken går aldri bort.

Uææh, heltrebenkeplate?

Annonse

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239657506' post='4131028]

Uææh, heltrebenkeplate?

Jeppesen. Heldigvis er den fra Ikea og kostet ikke veldigmangehundrekroner. :o) Enn så lenge får den bare ligge, skifter den ut om noen år om jeg gidder. Heldigvis2 - den passer akkurat i sin fulle lengde og trenger ikke kappes til, bare skrues fast med noen skruer fra undersiden så det er ingen stor affære å bytte den heller.

Gjest Elextra
Skrevet

Soverommet er siste plass jeg ville hatt en tørketrommel. Det blir jo så mye støv av disse tromlene?

Det kommer an på trommelen, tror jeg. Det blir ikke mye støv av vår, med flere typer filtre (en Miele).

Skrevet

He he... det neste blir vel at du glemmer igjen en pose poteter i et kjøleskap der støpslet er trukket ut for sommeren...;-)

Skrevet

Jeppesen. Heldigvis er den fra Ikea og kostet ikke veldigmangehundrekroner. :o) Enn så lenge får den bare ligge, skifter den ut om noen år om jeg gidder. Heldigvis2 - den passer akkurat i sin fulle lengde og trenger ikke kappes til, bare skrues fast med noen skruer fra undersiden så det er ingen stor affære å bytte den heller.

Jeg husker benkeplatediskusjonen, men trenger vel neppe gni det inn... ;-(

Skrevet

He he... det neste blir vel at du glemmer igjen en pose poteter i et kjøleskap der støpslet er trukket ut for sommeren...;-)

Jeg glemte igjen ei pære i ranselen en gang på barneskolen.... og det ble noen ekle brunlilla flekker på norskboka "Slik skriver vi" - husker jeg :-)

Tror jeg har fortalt om dette før her....

Skrevet

Men kan du ikke pusse ned med sandpapir?

Skrevet

Jeg glemte igjen ei pære i ranselen en gang på barneskolen.... og det ble noen ekle brunlilla flekker på norskboka "Slik skriver vi" - husker jeg :-)

He he... Jeg kan bare minnes kakaoflekker i sekken i forbindelse med turdag der jeg også hadde med en eller annen bok.

Annonse

Skrevet

Haha, "Slik skriver vi", ja. Den var nok legendarisk.

Forresten trenger jeg kanskje ikke minne om den superekle banan-i-sekken-historien min her fra i høst. *kvalm ved tanken*

Skrevet

Haha, "Slik skriver vi", ja. Den var nok legendarisk.

Forresten trenger jeg kanskje ikke minne om den superekle banan-i-sekken-historien min her fra i høst. *kvalm ved tanken*

Synes å huske noen ekle historier fra den tråden ja!!!! jeg hadde jo en appelsin også - det var helt fra barnehagetida - der jeg lot en appelsin ligge i matboksen min i hele sommerferien :-)

Den norskboka var jo egentlig ganske bra, var den ikke? Artige tegninger, og ganske så spennende, til å være norsk bok? Vi klate den bare SSV.

AneM1365380603
Skrevet

De fleste klærne går i trommelen. Resten går på snora på vaskerommet. Om sommeren henger jeg ut noe. Jeg har et litt merkelig forhold til klær som tørker ute. Jeg synes de er skitne igjen om jeg ser spindelvev på utesnora.

*Edderkoppskrekk*

Skrevet

''Hvor sunt er dette egentlig?''

Det er nok ganske sunt.

Dere slipper ihvertfall å kjøpe luftfukter.

Skrevet

Men kan du ikke pusse ned med sandpapir?

Tror du ikke jeg har prøvd.... ;o) Flekken rakk å sette seg grundig i løpet av to uker.

Skrevet

''Gikk det ikke an å stope kombimaskinen før tørking altså? ''

Ja, det gikk helt fint.

''Igrunnen rart at ikke flere har slike kombimaskiner. Jeg innbiller meg det er fordi de ikke helt holder mål.''

Meget mulig! Men folk flest liker kanskje å ha separate enheeter? Litt sånn ala at de fleste har både tv og dvd-spiller, istedenfor alt-i-ett?

Jeg syntes dette var veldig praktisk på ferien, men hjemme setter jeg i gang en ny maskin vask idet jeg tar maskin nr 1 og putter i trommelen, hvilket jo er tidsbesparende:-)

Foreldrene mine hadde en kombimaskin en periode, mens vi var fire i husholdningen. Det var forsåvidt nyttig, men man får ikke samme kapasitet til tørking som til vask, da måtte trommelen vært veldig stor.

Så hvis man er vant til å tromle mye, blir det litt ugreit. Man må hele tiden tenke på hvilken del av vasken som skal få gå rett til tørk, og henge opp / vente med resten, hvis du skjønner hva jeg mener. Moren min tørket det meste utenfor maskinen, men det var kjekt å kunne kjøre f.eks. en dongeribukse som noen i familien ventet veldig på, i tørken rett etter vask.

Men som du har observert - da var jo maskinen blokkert for en tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...