Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine hadde en kombimaskin en periode, mens vi var fire i husholdningen. Det var forsåvidt nyttig, men man får ikke samme kapasitet til tørking som til vask, da måtte trommelen vært veldig stor.

Så hvis man er vant til å tromle mye, blir det litt ugreit. Man må hele tiden tenke på hvilken del av vasken som skal få gå rett til tørk, og henge opp / vente med resten, hvis du skjønner hva jeg mener. Moren min tørket det meste utenfor maskinen, men det var kjekt å kunne kjøre f.eks. en dongeribukse som noen i familien ventet veldig på, i tørken rett etter vask.

Men som du har observert - da var jo maskinen blokkert for en tid.

Ja, dette med mendgen tenkte jeg på der&da, uten at det var aktuelt, for vi hadde aldri helt fulle maskiner på ferie...;-)

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

16

• Colette

11

• laban

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror du ikke jeg har prøvd.... ;o) Flekken rakk å sette seg grundig i løpet av to uker.

Hff huff... :-(

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg.''

Jeg har ikke tid. :o) Jeg er såpass lite hjemme og jeg lar aldri slike maskiner gå når jeg ikke er hjemme eller om natten så det blir noe begrenset med tid til når de kan brukes. Vasker ofte klær om kvelden og henger opp enten med det samme eller tidlig neste morgen. Trommelen rekker jeg da ikke å kjøre om kvelden etter klesvask og heller ikke neste morgen før jeg drar på jobb. Er hjemme annenhver helg og kunne brukt den da forsåvidt, men synes ikke det er noe problem. :o)

Jeg synes også jeg har begrenset tid til klesvask, men bruker totalt mindre tid ved bruk av trommelen enn om jeg også skulle henge opp klærne.

Typisk setter jeg på klesvask og etterfølgende tromling på ettermiddagen og kvelden når vi likevel er hjemme. Det hender også jeg lar vaskemaskin eller trommel gå når vi ikke er hjemme eller om natten.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg. Hvis man har mulighet altså. Jeg bruker trommel til nesten alt. Syns ikke klærne krymper noe særlig, syns egentlig heller ikke de blir mer slitte. Ikke mer enn jeg aksepterer når man tar i betrakning fordelene med tørketrommel jaffall.

Med unntak av ull, BH-er og spesielt fine selskapsplagg så tromler jeg det aller meste.

Stativ i stua er uaktuelt, på soverommet også. Men jeg har et stativ som jeg av og til setter opp på vaskerommet.

Jeg bruker også trommelen mye, men miljøforkjemperen i meg får litt dårlig samvittighet. Det er jo mer økomisk og miljøvennlig å la klærne tørke naturlig.

Kunne selv hengt klærne ute til tørk om sommeren, men er for lat og har dessuten argumentet med pollenallergi - kroppen min liker ikke gresspollen på klærne eller i hvertfall ikke i sengetøyet.

Skrevet

Jeg synes også jeg har begrenset tid til klesvask, men bruker totalt mindre tid ved bruk av trommelen enn om jeg også skulle henge opp klærne.

Typisk setter jeg på klesvask og etterfølgende tromling på ettermiddagen og kvelden når vi likevel er hjemme. Det hender også jeg lar vaskemaskin eller trommel gå når vi ikke er hjemme eller om natten.

''Jeg synes også jeg har begrenset tid til klesvask, men bruker totalt mindre tid ved bruk av trommelen enn om jeg også skulle henge opp klærne.''

Hm? Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.

Skrevet

''Jeg synes også jeg har begrenset tid til klesvask, men bruker totalt mindre tid ved bruk av trommelen enn om jeg også skulle henge opp klærne.''

Hm? Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.

Jeg har ihvertfall tørketrommel UTEN håndsveiv, så jeg slipper å stå der den tiden det tar å tørke;-)

Annonse

Skrevet

Enig - det er lynkjapt å hive det inn i trommelen!

Og etter tørk kan jeg brette når det passer - istedenfor å stå over tørkestativet og brette fordi man vil ha stativet bort!

Etter tromling hiver jeg det oppi slike Ikea-poser som "alle" har, og så tar jeg typisk med dem foran TV'en og bretter der. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.''

Man trenger ikke se på at den tromler, mens det skjer kan man faktisk både spise middag og legge barna! *S*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ihvertfall tørketrommel UTEN håndsveiv, så jeg slipper å stå der den tiden det tar å tørke;-)

''Jeg har ihvertfall tørketrommel UTEN håndsveiv''

;)

Skrevet

''Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.''

Man trenger ikke se på at den tromler, mens det skjer kan man faktisk både spise middag og legge barna! *S*

...og dessuten: Hvis man først skal ta med tørketiden, må man jo gjøre det på det som tørkes på stativ også, dvs MANGE timer! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

...og dessuten: Hvis man først skal ta med tørketiden, må man jo gjøre det på det som tørkes på stativ også, dvs MANGE timer! ;-)

:D

Skrevet

Nånånå. Lillemus tenker sikkert på at hun må være våken og tilstede i huset mens trommelen går. Ekte DOL-mødre går ikke fra barn i bil, tøy i maskin eller TV på standby.

Skrevet

Jeg er lite hjemme og vasker klær stort sett så sent på kvelden at det henges opp neste morgen før jeg går på jobb. Og det er fullstendig uaktuelt å kjøre trommel / vaskemaskin om natten eller når jeg ikke er hjemme. :o)

Annonse

Skrevet

Nånånå. Lillemus tenker sikkert på at hun må være våken og tilstede i huset mens trommelen går. Ekte DOL-mødre går ikke fra barn i bil, tøy i maskin eller TV på standby.

Hmmm... skjønner at jeg burde installere et klappsete på vaskerommet, slik at jeg slkipper å gå fra trommelen;-)

Men hvor langt kan man gå uten at det er uforsvarlig? Kan jeg f eks gå til kjøkkenet, som er naborommet?

Jeg antar at det under enhver omstendighet er uansvarlig å gå til en annen etasje, for ikke å snakke om å gå en tur ut til postkassa uten å slå av trommelen først! ;-)

Skrevet

Jeg går fra tøy i maskina, men ikke mens maskina går. Det har startet så mange branner ved at folk har kjørt vaskemaskin / tørketrommel om natten eller når ingen er hjemme at jeg fatter ikke at du spøker med det engang.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er lite hjemme og vasker klær stort sett så sent på kvelden at det henges opp neste morgen før jeg går på jobb. Og det er fullstendig uaktuelt å kjøre trommel / vaskemaskin om natten eller når jeg ikke er hjemme. :o)

''Jeg er lite hjemme ''

Har ikke du fortsatt forholdsvis små barn, da? Trodde da at man nødvendigvis var en del hjemme på ettermiddag/kveld, jeg :-).

Men om dere nesten ikke er hjemme skjønner jeg jo det blir verre.

Skrevet

Jeg går fra tøy i maskina, men ikke mens maskina går. Det har startet så mange branner ved at folk har kjørt vaskemaskin / tørketrommel om natten eller når ingen er hjemme at jeg fatter ikke at du spøker med det engang.

Jeg synes nesten de to andre fleipet vel så mye som jeg? Jeg lot i hvert fall ikke som om jeg trodde du var tilskuer til prosessen.

Jeg går fra vaskemaskin, men ikke tørketrommel. Vår maskin har vannsikring.

Men jeg holder meg ikke nødvendigvis i nærheten av vaskerommet.

Skrevet

Ikke så rart vi fleiper med det når du bare snakker om den totale tørketiden på trommelbruk når man snakker om hva som er _tidsbesparende_;-)

Skrevet

Vi tørker alltid klærne på tørkestativ i stua. Har sentralfyr. Luften inne blir fort veldig tørr om vinteren, og jeg anser det å tørke inne som som en gratis luftfukter. Ofte må jeg jo i tillegg sette kar med vann på ovnen eller bruke andre luftfuktere.

Skrevet

Jeg synes nesten de to andre fleipet vel så mye som jeg? Jeg lot i hvert fall ikke som om jeg trodde du var tilskuer til prosessen.

Jeg går fra vaskemaskin, men ikke tørketrommel. Vår maskin har vannsikring.

Men jeg holder meg ikke nødvendigvis i nærheten av vaskerommet.

Ditt innlegg var det første jeg leste av spøkene og resten syntes jeg var så idiotiske at jeg ikke gadd kommentere dem engang, så det hadde ingenting med deg personlig å gjøre. :o)

Og vannsikringen på maskina har da ingenting med brannfaren å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...