Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg er lite hjemme ''

Har ikke du fortsatt forholdsvis små barn, da? Trodde da at man nødvendigvis var en del hjemme på ettermiddag/kveld, jeg :-).

Men om dere nesten ikke er hjemme skjønner jeg jo det blir verre.

Joda, ungene er ganske små, men de er halve tiden hos faren sin og da er jeg utenbys. Og når jeg kommer hjem fra jobb er det unger og middag og lekser som er hovedprioritet, klesvasken husker jeg som regel først når ungene er i seng og da er det for sent til både vask og trommel. :o)

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

16

• Colette

11

• laban

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Hmmm... skjønner at jeg burde installere et klappsete på vaskerommet, slik at jeg slkipper å gå fra trommelen;-)

Men hvor langt kan man gå uten at det er uforsvarlig? Kan jeg f eks gå til kjøkkenet, som er naborommet?

Jeg antar at det under enhver omstendighet er uansvarlig å gå til en annen etasje, for ikke å snakke om å gå en tur ut til postkassa uten å slå av trommelen først! ;-)

*lol*

Skrevet

Ikke så rart vi fleiper med det når du bare snakker om den totale tørketiden på trommelbruk når man snakker om hva som er _tidsbesparende_;-)

Vel, jeg trenger ikke være hjemme på grunn av brannfaren ved at klærne henger på tørkestativet da. Men hvis dere syntes det var så morsomt så værsågod.

Skrevet

Ikke så rart vi fleiper med det når du bare snakker om den totale tørketiden på trommelbruk når man snakker om hva som er _tidsbesparende_;-)

Nei, jeg synes egentlig ingen av oss gikk så veldig over streken her.

Måtte bare blande meg inn litt, siden jeg iblant føler at håndtering av klær er den aktiviteten jeg brukes mest til her i verden. Selv uten å regne tørketiden, må jeg ha brukt mye av livet mitt på å forflytte familiens klær fra en tilstand til en annen.

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, ungene er ganske små, men de er halve tiden hos faren sin og da er jeg utenbys. Og når jeg kommer hjem fra jobb er det unger og middag og lekser som er hovedprioritet, klesvasken husker jeg som regel først når ungene er i seng og da er det for sent til både vask og trommel. :o)

''Og når jeg kommer hjem fra jobb er det unger og middag og lekser som er hovedprioritet, ''

Enig i det, men jeg har helautomatisk vaskemaskin og følger som sagt ikke med på trommelen mens klærne tørkes. Å sortere til en maskin og sette den på tar tre minutter - så blir klærne typisk vasket mens vi spiser middag.

Gjest Elextra
Skrevet

Vel, jeg trenger ikke være hjemme på grunn av brannfaren ved at klærne henger på tørkestativet da. Men hvis dere syntes det var så morsomt så værsågod.

'' Men hvis dere syntes det var så morsomt så værsågod''

Hehe, man får ikke mer moro enn man lager selv, vet du.

Ikke vær så hårsår, da, litt vittig ble det jo :P

Annonse

Skrevet

Det var da voldsomt :o)

Skrevet

Ditt innlegg var det første jeg leste av spøkene og resten syntes jeg var så idiotiske at jeg ikke gadd kommentere dem engang, så det hadde ingenting med deg personlig å gjøre. :o)

Og vannsikringen på maskina har da ingenting med brannfaren å gjøre.

Jeg ble ikke det minste fornærmet :-)

Det med vannsikring forklarte bare hvorfor jeg anser det mindre farlig å gå fra vaskemaskinen enn tørketrommelen. Det er størst risk for vannskader fra vaskemaskin.

Jeg har forøvrig vaskemaskin med timer-funksjon, det redder mye av klesvasken vår i forhold til tidsaspektet. Oversatt til ditt opplegg kan du altså lade maskinen om morgenen, stille den inn slik at den starter av seg selv like etter at du har kommet hjem og dermed blir ferdig slik at du rekker å tromle den i løpet av kvelden.

Skrevet

'' Men hvis dere syntes det var så morsomt så værsågod''

Hehe, man får ikke mer moro enn man lager selv, vet du.

Ikke vær så hårsår, da, litt vittig ble det jo :P

Jeg er livredd brann og syntes ikke det var morsomt. Oppfatt meg gjerne som hårsår, det kan godt være jeg er det, men det har brent et utall ganger i bydelen min de siste mnd og i den ene brannen døde en jeg vet om, så jeg er litt på tuppa når det gjelder brann.

Skrevet

Tørketommel til alt som kan tørkes i den.

Ellers har jeg (heldigvis) et tørkeskap der jeg tørker det øvrige når det er dårlig vær, i godt vær har jeg et par tørkesnorer på balkongen.

Det er ikke så alt for lenge siden jeg hadde det på samme måten som du, så jeg skjønner problemet. Men jeg tror ikke nødvendigvis det at dere er syke har sammenheng med med klestørkingen. Vi var ikke spesielt syke der vi bodde før, og vi er ikke blitt merkbart friskere nå.

Skrevet

Jeg ble ikke det minste fornærmet :-)

Det med vannsikring forklarte bare hvorfor jeg anser det mindre farlig å gå fra vaskemaskinen enn tørketrommelen. Det er størst risk for vannskader fra vaskemaskin.

Jeg har forøvrig vaskemaskin med timer-funksjon, det redder mye av klesvasken vår i forhold til tidsaspektet. Oversatt til ditt opplegg kan du altså lade maskinen om morgenen, stille den inn slik at den starter av seg selv like etter at du har kommet hjem og dermed blir ferdig slik at du rekker å tromle den i løpet av kvelden.

Det hender jeg gjør klar vaskemaskina om morgenen sånn at det er bare å koble til strøm, skru på vannet og starte maskina når jeg kommer hjem - om jeg husker det... ;o) Likeså med oppvaskmaskina.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er livredd brann og syntes ikke det var morsomt. Oppfatt meg gjerne som hårsår, det kan godt være jeg er det, men det har brent et utall ganger i bydelen min de siste mnd og i den ene brannen døde en jeg vet om, så jeg er litt på tuppa når det gjelder brann.

Huff, skjønner det :/

Skrevet

Hmmm... skjønner at jeg burde installere et klappsete på vaskerommet, slik at jeg slkipper å gå fra trommelen;-)

Men hvor langt kan man gå uten at det er uforsvarlig? Kan jeg f eks gå til kjøkkenet, som er naborommet?

Jeg antar at det under enhver omstendighet er uansvarlig å gå til en annen etasje, for ikke å snakke om å gå en tur ut til postkassa uten å slå av trommelen først! ;-)

Det er sikkert DET gutta mine gjør i kjellerstua, som er på samme plan som vaskerommet - de passer selvsagt på maskinene!

Jeg skal øyeblikkelig slutte å tro at oppholdsstedet deres har noe med TVen eller PC-kroken å gjøre.

Annonse

Skrevet

Hvis det var laban sitt innlegg du reagerte på, så handlet det om tørketrommelen - som de fleste her (om ikke alle) bare kjører når de selv er hjemme og oppegående.

Jeg kjører også trommelen kun når jeg er hjemme og våken. Men som en eller annen sa - jeg sitter ikke og ser på klær som tørker, hverken i trommel eller på stativ.

Cheer up - det var ingen som tøyset med brannfaren, men heller med argumentet om at trommel tar så lang tid. Det ble litt rart for de som mener tvert motsatt :o)

Skrevet

Det hender jeg gjør klar vaskemaskina om morgenen sånn at det er bare å koble til strøm, skru på vannet og starte maskina når jeg kommer hjem - om jeg husker det... ;o) Likeså med oppvaskmaskina.

Med timer slipper man altså å huske det. Veldig greit.

Tror kanskje oppvaskmaskinen vår har timer også, men den brukes sjeldnere og har jo ingen påfølgende tørketid, så der er den ikke like nødvendig hos oss.

Skrevet

Det går helt sikkert greit, skal du se :o)

Vi omgir oss med brannfarlige saker overalt - ikke minst et TV-apparat på standby er en potensiell brannbombe.

Jeg tenker slik at jeg vil gjøre mitt for å unngå brann. Dette inkluderer IKKE å se på trommelen mens den går, eller stoppe den mens jeg henter post osv. Men den kjøres ikke om natta, og ikke når jeg er borte.

Skrevet

Det går helt sikkert greit, skal du se :o)

Vi omgir oss med brannfarlige saker overalt - ikke minst et TV-apparat på standby er en potensiell brannbombe.

Jeg tenker slik at jeg vil gjøre mitt for å unngå brann. Dette inkluderer IKKE å se på trommelen mens den går, eller stoppe den mens jeg henter post osv. Men den kjøres ikke om natta, og ikke når jeg er borte.

''Vi omgir oss med brannfarlige saker overalt - ikke minst et TV-apparat på standby er en potensiell brannbombe.''

Dette overrasker nok ingen, men tv'n slås av med knappen på selve apparatet hver kveld og når vi ikke er hjemme. ;o) Dekoderen står på stand-by hele tiden da, men den utgjør vel ikke den helt store brannfaren vil jeg tro. Småapparater på kjøkkenet (vannkoker, brødrister o.l.) står heller ikke koblet i når de ikke er i bruk.

Skrevet

''Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.''

Man trenger ikke se på at den tromler, mens det skjer kan man faktisk både spise middag og legge barna! *S*

Å søren, jeg pleier å sitte på badet og kikke på trommelen jeg:-) Derfor jeg leser så mye bøker, vettu;-)

Skrevet

Hvis det var laban sitt innlegg du reagerte på, så handlet det om tørketrommelen - som de fleste her (om ikke alle) bare kjører når de selv er hjemme og oppegående.

Jeg kjører også trommelen kun når jeg er hjemme og våken. Men som en eller annen sa - jeg sitter ikke og ser på klær som tørker, hverken i trommel eller på stativ.

Cheer up - det var ingen som tøyset med brannfaren, men heller med argumentet om at trommel tar så lang tid. Det ble litt rart for de som mener tvert motsatt :o)

''Cheer up - det var ingen som tøyset med brannfaren, men heller med argumentet om at trommel tar så lang tid. Det ble litt rart for de som mener tvert motsatt :o)''

Enig! :-)

Skrevet

Husk at du (opprinnelig) IKKE nevnte med ett ord brannfare og det å bruke trommel mens du ikke er tilstede!

Du skrev: ''Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.''

Altså var man på en ren vurdering av tdisforbruket! At du ikke husker på å bruke 2 minutter på å sette på en vaskemaskin før enn det er 1,5 timer igjen til sengetid, er en helt annen diskusjon.

Ettersom både Elextra og jeg gjør nettopp det, og derfor rekker både vask og tromling før leggetid, virker det litt snodig å argumentere for at 10 minutter på å henge opp vask er mer tidsbesparende enn 1 minutt på å hive vasken inn i trommelen.

Husk: Ingen av oss er tankelesere! Vi leser bare det du skriver!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...