Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel i ett.

Anbefalte innlegg

Gjest Joilet
Skrevet

En stor ulempe synes jeg er at vaskekapasiteten er større enn tørkekapasiteten. Er også skeptisk til i tilfelle komponentfeil i en del til tørketrommelen vil gjøre at man ikke kan bruke vaskemaskinen.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi hadde kombimaskin en periode mens jeg bodde hos foreldrene mine, dette er altså lenge siden.

Den mest "sikre" ulempen er at det er mindre kapasitet til tørk enn til vask. For å kunne la hele vasken gå rett til tørk, kan du aldri utnytte vaskekapasiteten fullt ut. Alternativt kjører du full vask, men planlegger hva du skal tromle og hva du skal tørke på annen måte.

Nå ser jeg at du ikke har noen stor husholdning, da blir ikke denne ulempen så stor som den ville vært for en barnefamilie. Men dette er altså den tydeligste forskjellen mellom kombi og separat.

En annen ulempe er at du risikerer å stå uten begge maskinene hvis én går i stykker, for å si det litt folkelig. Man vet jo aldri om dette vil skje, men jeg hadde ikke kjøpt en kombimaskin av et litt ukjent / "tvilsomt" merke.

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg syns klærne ble forferdelig krøllete.

Det kan jeg tenke med at de ble, for vaskekapasiteten er større en tørkekapasiteten, slik at klærne ikke blir luftet nok i trommelen. Klær blir også veldig krøllete når man tørker veldig mye klær i tørketrommelen.

Skrevet

Vi har en kombinert vask/tørketrommel, men har nå gått til innkjøp av tørketrommel. Etter å ha brukt tørketrommelen i den kombinerte maskinen måtte vi alltid kjøre en skylling av maskinen før vi kunne sette på en vaskigjen. Likevel kunne vi ikke vaske svarte klær etter skyllingen, da ble de veldig loete. Kommer ikke til å bruke den kombinerte som tørketrommel igjen.

• 1 måned senere...
Gjest Hoodia
Skrevet

Grunnen til at maskina vandret bortover gulvet skyldes nok at den ikke sto skikkelig i vater.

Nei det skyldes ikke det. Jeg er da ikke dum. Den måtte vatres på nytt hver gang den hadde sentrifugert. Mekanikeren som sjekket den var enig i at trommelen hadde "sleng" slik at maskinen dermed gikk av seg selv bortover golvet.

Man får det man betaler for. Dermed har jeg Miele på hytta også nå.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...