Gå til innhold

Norsk soldat drept...

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Massehystreri i Norge. En norsk soldat er drept!!!

Og hva forventer den norske stat, at alle nordmenn er udødelige?

Sender man folk i krig, så må man forvente tap, eller tror Norge at vi er i en særstilling?

Vært minutt dør spebarn av sult, en soldat dør for sitt land, noen tortureres, et menneske blir myrdet/voldtatt eller usatt for annet overgrep....

Men våres aviser konsentrerer seg om en norsk soldat.

Er det bare mine ører som hører noen feil her?

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

21

• Bookworm

10

• Colette

9

• AAA

5

Skrevet

Niks, tenker som deg. Blir flau hver gang jeg leser formuleringer som "en norsk student som bor i nærheten gikk forbi åstedet bare et kvarter før xx skjedde" etter at flere titalls er drept.

Skrevet

''Er det bare mine ører som hører noen feil her?''

Nei, det er ikke bare i dine ører - de sender norske soldater ut i krig - og da må man (dessverre) bare regne med at det kan skje dødsfall - de stridende parter slutter ikke å skyte selv om de ser et norsk flagg, og det kan heller ingen regne med.

Når det er sagt, føler jeg selvfølgelig med familien til den drepte. Det er veldig tragisk for dem.

hidi, the scorpion
Skrevet

Niks, tenker som deg. Blir flau hver gang jeg leser formuleringer som "en norsk student som bor i nærheten gikk forbi åstedet bare et kvarter før xx skjedde" etter at flere titalls er drept.

Takk, føler meg litt mer normal;)

Vi nordmenn er ikke mer verd en andre mennesker.

sort som natta
Skrevet

støtter den! og hoved-innlegget ditt!

Skrevet

Ikke sant. Gro har jo sagt at det er typisk norsk å være god, men det er nok mer typisk norsk å være selvgod. ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er det bare mine ører som hører noen feil her?''

Nei, det er ikke bare i dine ører - de sender norske soldater ut i krig - og da må man (dessverre) bare regne med at det kan skje dødsfall - de stridende parter slutter ikke å skyte selv om de ser et norsk flagg, og det kan heller ingen regne med.

Når det er sagt, føler jeg selvfølgelig med familien til den drepte. Det er veldig tragisk for dem.

Det gjør jeg òg.

Men i media fremstiller det som landesorg, hvis vi mister en nordmann....

Man er vel ikke "helt", når man går ut i krig, og har utbetalt lønn som er skyhøy? Og på toppen av det hele gjør det helt frivillig....

hidi, the scorpion
Skrevet

støtter den! og hoved-innlegget ditt!

Takk!

Jeg synes synd på alle som mister noen, men vi nordmenn er skikkelig sytete, når vi mister en av "våre".

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke sant. Gro har jo sagt at det er typisk norsk å være god, men det er nok mer typisk norsk å være selvgod. ;-)

Helt enig!

Hvor mange menneskeliv har ikke gått tapt "i kampem mot terror". Og jeg respekterer hvert menneske som har ofret livet sitt for demokrati.

Skrevet

Helt enig!

Hvor mange menneskeliv har ikke gått tapt "i kampem mot terror". Og jeg respekterer hvert menneske som har ofret livet sitt for demokrati.

Enig i det!

sort som natta
Skrevet

Takk!

Jeg synes synd på alle som mister noen, men vi nordmenn er skikkelig sytete, når vi mister en av "våre".

enig i det:( våre liv er da ikke mer verdt enn andres,etter min mening da.

Skrevet

Skulle være rart om det bare er din mening:-)

Hvordan i all verden kan noen mene at ett liv er bedre enn et annet?

hidi, the scorpion
Skrevet

Min mening òg!

ALLE mennesker er like mye verd;)

sort som natta
Skrevet

tenker utifra vinklingen på f.eks nyheter.som trådstarter var inne på,ift hvor mange som dør av sult og sånt,så får da noen få(i forhold) MYE oppmerksomhet,pga av at de er norsk(f.eks)

blir vel for mye å ta innover seg all ulykke her på jorda,men synes de ser for snevert på ting når de lager sakene sine

hidi, the scorpion
Skrevet

Aner ikke!

Men det føles slik, når man leser norske aviser....

Når en nordmann dør (i krig) er det kriseoverskrifter i alle aviser. Synes det er kvalmt, og forherligere noen, fremfor andre, som kanskje har gjort større ting!

Skrevet

Tja, de russiske mynigheter mente vel det da de invaderte Riga og sendte 1/3 av byens befolkning til Sibir. For så å gi husene, fullt møblert, til russere. Skammelig nær historie desverre.

Gjest Lilje30
Skrevet

Media skriver om det som selger aviser.

Norge er en del av den fredsbevarende styrken i Afganistan og er ikke i krig, men Norge er i et krigsområde der det er meget farlig å oppholde seg. Jeg synes det er trist at denne norske soldaten ble drept, og synes det er riktig å bruke en dag i media til å kringkaste dette. Denne hendelsen er mye nærmere oss en det at det blir drept folk hver dag i disse krigene som pågår.

Når det skjer ulykker så husker vi bedre og er mer interessert i denne ulykken enn om den samme ulykken var i et annet land utenfor Norden og gjerne med både 10 og 20 ganger flere mennesker innvollvert. Det betyr ikke at disse menneskene er mer eller mindre verdt, men man blir mer innvolvert dess nærmere en ulykke er.

Skrevet

Tja, de russiske mynigheter mente vel det da de invaderte Riga og sendte 1/3 av byens befolkning til Sibir. For så å gi husene, fullt møblert, til russere. Skammelig nær historie desverre.

Jeg er da fullstendig klar over at mennesker har blitt rangert ut fra rase og utseende, men jeg og andre normale mennesker vet hvor galt dette er!

hidi, the scorpion
Skrevet

Media skriver om det som selger aviser.

Norge er en del av den fredsbevarende styrken i Afganistan og er ikke i krig, men Norge er i et krigsområde der det er meget farlig å oppholde seg. Jeg synes det er trist at denne norske soldaten ble drept, og synes det er riktig å bruke en dag i media til å kringkaste dette. Denne hendelsen er mye nærmere oss en det at det blir drept folk hver dag i disse krigene som pågår.

Når det skjer ulykker så husker vi bedre og er mer interessert i denne ulykken enn om den samme ulykken var i et annet land utenfor Norden og gjerne med både 10 og 20 ganger flere mennesker innvollvert. Det betyr ikke at disse menneskene er mer eller mindre verdt, men man blir mer innvolvert dess nærmere en ulykke er.

Er ikke enig med deg.

Skrevet

Jeg er da fullstendig klar over at mennesker har blitt rangert ut fra rase og utseende, men jeg og andre normale mennesker vet hvor galt dette er!

Jeg vet ikke helt hva du legger i normal, men det er nok mange Hvermansener som som ikke deler din oppfatning i en gitt situasjon. Jeg tror desverre ikke man trenger være ego, gal eller forstyrret for å ha en slik holdning, man kan bare ha andre omgivelser. Mange tyskere har fått seg en overaskelse når det har blitt kjent at deres snille, omsorgsfulle far/ bror/ onkel eller farfar drepte mange mennesker under krigen foreksempel.

Men dette ble i grunnen et sidespor i diskusjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...