fyrlykt Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Tror du på tankens kraft? Holder på å lese en bok om det, hvordan positive tanker tiltrekker positive ting, og omvendt. Når jeg tenker meg om er jo de som klager og klager og snakker sykdom og fattigdom og elendighet stadig syk og blakk og sviktet. De som tror noe vil gå galt opplever gjerne det de trodde så sterkt på. De optimistiske surfer mer gjennom livet, alt ordner seg hører man. Tilfeldig eller? 0 Siter
Gjest nmwtfia Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 jeg tror på tankens kraft:) i mitt liv har min innstilling til ting hatt mye å si på resultatet. er jeg negativ og tror alt går til helvette,ja så legger jeg jo opp til det. men negative ting skjer jo også uavhengig av innstilling,men jeg merker iallefall at krisene blir lettere å bære ved å være optimist:) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 JA- jeg tror at positive tanker fremmer positive følelser. Som igjen viser seg i godt humør og smilende vesen. Folk trives oftest med blide folk ... Jeg tror også at omtrent "hvem som helst" kan øve seg til å tenke mer positivt. Og i det man erfarer at ting går lettere, så blir det lettere å tenke positivt og man er havnet i en positiv sirkel. Jeg tror man vinner på å forsøke tolke det meste i beste mening. Og dette er lettere når man tenker positivt. Tankens kraft... ja, det var en slående tittel. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Nei, jeg tror ikke at man tiltrekker seg pengeproblemer hvis man stadig klager over at man er blakk (eller andre eksempler), men jeg tror det går mye på hvor fokus ligger. Hvis man stadig fokuserer på hvor lite penger man har og klager over at man eeer så blakk, så vil man aldri nøye seg med det en har og se mulighetene og utfordringene som ligger i det å ha lite penger og likevel klare å få det til å strekke til. Jeg er ikke blakk, jeg er kreativ og ser mulighetene i de pengene jeg har, fordi jeg ser på det som en "spennende" utfordring å klare å få 6000 kr til å rekke til alle nødvendige utgifter hver måned (regninger, mat, transport), i stedet for å klage over at jeg tilnærmet aldri har nye klær, ikke har råd til å gå til frisøren, spise ute eller har den sofa'n jeg har lyst til å ha (har en helt grusom sofa fra 80-tallet en gang :-P). For meg går det altså på hva man velger å fokusere på og innstilling som gjelder, ikke at jeg ved tankens kraft på mystisk vis skulle få mer penger. I tillegg går det mye på hva man anser for å være ens egen feil, og hva man skylder på ytre omstendigheter som ikke kan kontrolleres av en selv. Hvis en stadig tenker at alt negativt som skjer er ens egen feil, mens alt positivt er "flaks" eller på grunn av andre ytre omstendigheter, så vil en slite mer. For eksempel hvis man har fått ny jobb. Hvis en tenker en fikk jobben pga få søkere og at en derfor egentlig er underkvalifisert til jobben fordi bedriften var "desperat" etter å ansette noen, så vil en sannsynligvis ha det betydelig verre med seg selv enn hvis man tenker at en fikk jobben fordi en faktisk skrev en god søknad, er kvalifisert til jobben og gjorde et godt intervju. Jeg tror ikke på "loven om tiltrekning", men "loven om holdning". :-) 0 Siter
Gjest Deva Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Jeg har stor tro på tankens kraft,ser jo at folk skaper livene sine og alt begynner med en tanke. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Jeg må vel svare ja, men med forbehold. Jeg tror man får et veldig mye hyggeligere liv ved å være positiv, og at negativitet og bekymringer kan skape sykdom eller sykdomsliknende tilstander. Men så har man jo også skrekkeksempler da: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/article2683676.ece 0 Siter
Gjest BC triple neg Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Positiv tenkning har stor effekt på mennesker psykiske helse. Som kreftsyk finner jeg det likevel utrolig provoserende med disse bøkene som påstår at jeg har "tenkt sykdommen på meg". "The secret" kan du ta å stappe en viss plass., 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Mye kan man gjøre ved å ha positive tanker, og en positiv holdning til livet. Dette har mye å si for hvordan man vil takle livets uunngåelige motgang. Men at man kan tenke seg frisk, eller tenke seg til eller fra penger, blir bare tull - jeg er enig med BC, at The Secret kan man bare putte en viss plass - den er bare laget for å gi mennesker som ikke har det så bra, dårlig samvittighet fordi den mener at alt negativt i livet er selvpåført fordi man _tenker feil_. 0 Siter
Gjest nmwtfia Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Positiv tenkning har stor effekt på mennesker psykiske helse. Som kreftsyk finner jeg det likevel utrolig provoserende med disse bøkene som påstår at jeg har "tenkt sykdommen på meg". "The secret" kan du ta å stappe en viss plass., støtter den! 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Positiv tenkning har stor effekt på mennesker psykiske helse. Som kreftsyk finner jeg det likevel utrolig provoserende med disse bøkene som påstår at jeg har "tenkt sykdommen på meg". "The secret" kan du ta å stappe en viss plass., Amen 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Positiv tenkning har stor effekt på mennesker psykiske helse. Som kreftsyk finner jeg det likevel utrolig provoserende med disse bøkene som påstår at jeg har "tenkt sykdommen på meg". "The secret" kan du ta å stappe en viss plass., Jeg vil heller ikke gå med på at jeg har tenkt sykdommen min på meg, da jeg ble funksjonshemmet ønsket jeg virkelig å være frisk, og dette håper og ønsket hadde jeg i 5 år, før jeg resignerte. PS. årsaken til sykdommen min ses tydelig på røntgenbilder. 0 Siter
Gjest BC triple neg Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Jeg vil heller ikke gå med på at jeg har tenkt sykdommen min på meg, da jeg ble funksjonshemmet ønsket jeg virkelig å være frisk, og dette håper og ønsket hadde jeg i 5 år, før jeg resignerte. PS. årsaken til sykdommen min ses tydelig på røntgenbilder. Ja, optimisme rekker bare et stykke på veien. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Mye kan man gjøre ved å ha positive tanker, og en positiv holdning til livet. Dette har mye å si for hvordan man vil takle livets uunngåelige motgang. Men at man kan tenke seg frisk, eller tenke seg til eller fra penger, blir bare tull - jeg er enig med BC, at The Secret kan man bare putte en viss plass - den er bare laget for å gi mennesker som ikke har det så bra, dårlig samvittighet fordi den mener at alt negativt i livet er selvpåført fordi man _tenker feil_. Man kan ikke fysisk sitte i sofaen og tenke seg til penger. Eller til alvorlig fysisk sykdom. Sier den boka denne type ting? I så fall er det bare tull. Enig med dere i det. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Ja, optimisme rekker bare et stykke på veien. Ja, optimisme hjelper en til å ha en bedre hverdag. Pessimisme vil bryte en ned. Men det har ingen innvirkning på om en blir rammet av alvorlig sykdom eller ikke. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Positiv tenkning har stor effekt på mennesker psykiske helse. Som kreftsyk finner jeg det likevel utrolig provoserende med disse bøkene som påstår at jeg har "tenkt sykdommen på meg". "The secret" kan du ta å stappe en viss plass., Helt enig! 0 Siter
Gjest BC triple neg Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1240085170' post='4134336] Helt enig! Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.