Gå til innhold

Hønsehjerne! *haha*

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Det var en såpass enkel forklaring at selv min ti år gamle sønn skjønte hva mannen mente.

En ti år gammel gutt vet sannsynligvis alleredehva en prosessor er :-)

Jeg så bare halvveis, da hun foreløpig hadde fått stort sett enstavelses svar, jeg ville heller ikke fått noe ut av det. De ville helt klart nøre oppunder forvirringen hennes. Men hun virket ikke akkurat i stand til å stille fornuftige oppfølgingsspørsmål... :-)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

10

• Lotte :o)

9

• morsan

3

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah
Skrevet

Hvis du ikke vet forskjell på PC og dataskjerm, da er du rimelig blank...

Skal man lære noe, så nytter det ikke å insistere "at det man tror er rett er rett", da lærer man aldri:(

"Hvis du ikke vet forskjell på PC og dataskjerm, da er du rimelig blank..."

Altså, ordet PC betyr jo bare personal computer, så hvorfor skulle det nødvendigvis være så innlysende for alle som ikke har mye erfaring med PC.

Skrevet

"Hvis du ikke vet forskjell på PC og dataskjerm, da er du rimelig blank..."

Altså, ordet PC betyr jo bare personal computer, så hvorfor skulle det nødvendigvis være så innlysende for alle som ikke har mye erfaring med PC.

Hovedpoenget med denne dama er jo ikke egentlig at hun ikke vet hva de forskjellige komponene til en PC heter og er, men at hun er så utrolig lite mottakelig til å motta informasjon, og prøver å snu det til at det er den som forklarer som er idoten.

Gjest minnah
Skrevet

Hovedpoenget med denne dama er jo ikke egentlig at hun ikke vet hva de forskjellige komponene til en PC heter og er, men at hun er så utrolig lite mottakelig til å motta informasjon, og prøver å snu det til at det er den som forklarer som er idoten.

Enig. Det er også et TV-program der de skal underbygge stereotypier, derfor mener jeg de bevisst gjorde det vanskelig for dem - i starten. Resten klarte hun selv, for å si det sånn... :-)

Skrevet

Enig. Det er også et TV-program der de skal underbygge stereotypier, derfor mener jeg de bevisst gjorde det vanskelig for dem - i starten. Resten klarte hun selv, for å si det sånn... :-)

Det første hun ikke skjønte var jo ordet "inni"

"Inni!?, men er det foran eller bak!?"

Gjest minnah
Skrevet

Det første hun ikke skjønte var jo ordet "inni"

"Inni!?, men er det foran eller bak!?"

Jeg tolket det som at hun mente hrordan man skull komme til -fra forsiden eller baksiden. Det ville heller ikke jeg visst. Og de fortsetter å svare *inni*.

Men som man spør får man svar, og som sagt - her skulle stereotypiene underbygges. Hadde de gjort det lett for blondinene, ville jo hele programkonseptet slått feil..

Annonse

Skrevet

''Og jeg vet om fler for noen år sida som kalte skjermen for PC'en og selve PC'en for harddisken.''

Rekker delvis hånda i været. Jeg har alltid kalt skjermen bare skjerm, men den store grå boksen trodde jeg var harddisken, ja. Alle pekte jo på den når de snakka om harddisken. Det tok en tid før jeg fikk med meg at boksen også inneholder en rekke andre ting. (Lenge siden nå, men dog...*S*)

Så at hun ikke visste på forhånd synes jeg er greit, men problemet er at hun overhodet ikke skjønte forklaringen og bare påstod at han bruke fagspråk hele tiden.

''Så at hun ikke visste på forhånd synes jeg er greit, men problemet er at hun overhodet ikke skjønte forklaringen og bare påstod at han bruke fagspråk hele tiden.''

Hun hadde nok en skikkelig blond låsning, stakkar. :-)

Skrevet

En ti år gammel gutt vet sannsynligvis alleredehva en prosessor er :-)

Jeg så bare halvveis, da hun foreløpig hadde fått stort sett enstavelses svar, jeg ville heller ikke fått noe ut av det. De ville helt klart nøre oppunder forvirringen hennes. Men hun virket ikke akkurat i stand til å stille fornuftige oppfølgingsspørsmål... :-)

''En ti år gammel gutt vet sannsynligvis alleredehva en prosessor er :-)''

I alle fall min tiåring. :-)

Skrevet

Jeg tolket det som at hun mente hrordan man skull komme til -fra forsiden eller baksiden. Det ville heller ikke jeg visst. Og de fortsetter å svare *inni*.

Men som man spør får man svar, og som sagt - her skulle stereotypiene underbygges. Hadde de gjort det lett for blondinene, ville jo hele programkonseptet slått feil..

''Jeg tolket det som at hun mente hrordan man skull komme til -fra forsiden eller baksiden.''

Hvordan kan du tolke det ut fra at de sier at prosessoren er inni? Om de hadde vært vanskelig hadde de gjerne sagt at prosessoren er på ene sida, noe den gjerne er i et kabinett utformet som et tårn. :-)

Skrevet

Det er skjermen som er PC'en, det vi kaller PC'en er bare en boks - det må vi da skjønne:-)

Haha, å det verste er at hun gjør han "læremesteren" sin til den idiotiske parten i dette - men jeg går sterkt ut fra at alle skjønner at det blir feil...

''Det er skjermen som er PC'en, det vi kaller PC'en er bare en boks - det må vi da skjønne:-)''

Tenk så vanskelig alt var før i tida. ;-) Selv på en laptop er skjermen bare skjermen ettersom komponentene gjerne er plassert under tastaturet et sted. :-)

Nå til dags får man både PC (og Mac også, liketil) der alt utenom mus og tastatur er inni skjermen. Kanskje med tanke på sånne hønsehjerner som henne i filmen?

Skrevet

Ta en titt på enkelte av kommentarene under på youtube. Ganske komisk at flere av dem som gjør narr av denne dumme dama skrivet "det" uten t, skriver "dom" istedenfor "dum", eller den norske personen som sier på engelsk at "I am getting imberest off her..!"...Jadda...;-)

Skrevet

Ta en titt på enkelte av kommentarene under på youtube. Ganske komisk at flere av dem som gjør narr av denne dumme dama skrivet "det" uten t, skriver "dom" istedenfor "dum", eller den norske personen som sier på engelsk at "I am getting imberest off her..!"...Jadda...;-)

*flirer*

Gjest minnah
Skrevet

''Jeg tolket det som at hun mente hrordan man skull komme til -fra forsiden eller baksiden.''

Hvordan kan du tolke det ut fra at de sier at prosessoren er inni? Om de hadde vært vanskelig hadde de gjerne sagt at prosessoren er på ene sida, noe den gjerne er i et kabinett utformet som et tårn. :-)

Når hun fortsetter å spørre "foran eller bak" på svaret "inni", så tolker jeg det slik ja.

Annonse

Skrevet

Hehe, det er kommentater som svir vil jeg tro. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...