Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest eingri

Hei, Jeg trener fem ganger i uka. Har syklet i fem år nå. I vinter har jeg slitt med at jeg får vondt på fremsiden av låret på venstre fot. Noen ganger er det midt på låret, men som oftest er det i muskelen rett over kneet. Kan forekomme på begge sider av venstre fot, men det er alltid venstre fot. Dette har vart i snart ett halvt år nå. Det er vondest når jeg trener intervall, men kan hele tiden kjenne at det er noe der. Og det virker som om venstre fot har mye mindre kraft enn høyre fot. Høyre fot er som regel veldig fin selv i harde trenings-uker. Det er alltid venstre fot som sliter med restitusjon. Kan det være betennelse? Hvil det hjelpe å oppsøke lege eller fysioterapaut? Eller vil den eneste løsningen være hvile i en lengre periode?

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Smerter i låret samtidig som du føler at muskelkraften er skikkelig redusert, kan egentlig bare være en av to ting. Enten er det en muskelskade eller en nerveskade. Du bør klart få dette vurdert av et fagmenneske. Min erfaring er at en fysioterapeut som har erfaring med idrettesutøvere kanskje er den som i første omgang er den beste til å vurdere dette.

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...