Gå til innhold

Spiseproblem og kognitiv terapi

Anbefalte innlegg

Gjest nytt liv etter 40

I dag har jeg endelig tatt mot til meg og gått til legen for å få gjort noe med vekt- og spiseproblemene mine. Primært ba jeg om slankeoperasjon, men det tar lang tid. Og det gjør ikke noe, for egentlig er jeg livredd med tanken, men trenger et sånt ris bak speilet, og en sikker løsning om andre veier ikke funker. Og ser jeg at det bærer den veien, og ventetida blir for lang, så hefter jeg ikke med å velge privatklinikk og betale på egenhånd.

De andre tiltakene legen foreslo var et livsstilsendringsopphold på et opptreningssenter, og et opplegg med kognitiv terapi med henne. Hun driver den type behandling i forhold til anorektikere, jeg er vel mer av tvangsspisertypen/bing-eater, men hun tilbød å forsøke.

Er det noen av dere som har erfaring med kognitiv terapi i forhold til vektproblem eller endring av livsstil? Er det noen som har gode tips til nettforum eller nettsider med informasjon og kommunikasjon omkring denne typen problematikk? Er det noen som har vært i tilsvarende situasjon som langtids overvektig og som selv har klart å jobbe seg over i et regelmessig og sunt livsmønster med slank kropp og god helse? Hva er i så fall hemmeligheten? ;)

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327628-spiseproblem-og-kognitiv-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...