Gå til innhold

Hva kan jeg bruke denne til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På et bruktmarked i vinter kjøpte jeg en stabel gamle, koselige tallerkener (engelsk porselen med landsbyer på), og i helgen tok jeg dem med til hytta for å bruke dem der.

Da viste det seg imidlertid at en av tallerknene har et hull midt på - mest sannsynlig fordi den har vært en del av et etasjefat.

Spørsmålet er da: Hva gjør jeg med denne?

1. Kaster den

2. Henger den opp på veggen til pynt

3. Kjøper urverk og gjør den om til et veggur

4. Plukker ut en mindre tallerken i samme serie, får laget hull i denne også slik at jeg kan lage et toetasjes fat (aner ikke hvor man kan få laget hull, ei heller hvor man kjøper slik stang til å ha i midten)

5. Annet

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• frosken

7

• cathlin

5

• laban

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes du den er pen, til annet enn tallerken, da?

Hvis ja, synes jeg veggurforslaget er godt.

Hvis ikke: hiv mainnskjitn ;-)

Skrevet

Alternativ 1. Gir både mer plass og mindre støv:-)

Skrevet

5. Annet: La den ligge klar til en dag du får lyst til å knuse noe.

Hvis den virkelig vil være til pynt, er det jo et alternativ å henge den opp.

Urverk ville jeg ikke satset på, min erfaring er at de tikker. Men det kan tenkes at det nå finnes lydløse, uten at prisen er avskrekkende.

Etasjefat synes jeg er noe plasskrevende tull. Men jeg er dårlig utviklet innen interiør, servise og denslags.

Skrevet

Synes du den er pen, til annet enn tallerken, da?

Hvis ja, synes jeg veggurforslaget er godt.

Hvis ikke: hiv mainnskjitn ;-)

Den har nok litt for mye mønster til at veggur-idéen er det helt store....;-) Blir vanskelig å se tiden, pluss at det jo er forskjell på hva som kan se koselig ut på et dekket bord og hva som er pent å henge permanent på veggen.

Det heller nok (dessverre) mest mot å kaste den, men jeg synes det er litt helligbrøde å kaste gamle ting.... ;-) Kanskje jeg får sende den på loppings i tilfelle noen har et etasjefat hvor en del er knust? ;-)

Skrevet

Alternativ 1. Gir både mer plass og mindre støv:-)

Ja, det heller nok mot de, se svar til KaVa...;-)

Skrevet

Den har nok litt for mye mønster til at veggur-idéen er det helt store....;-) Blir vanskelig å se tiden, pluss at det jo er forskjell på hva som kan se koselig ut på et dekket bord og hva som er pent å henge permanent på veggen.

Det heller nok (dessverre) mest mot å kaste den, men jeg synes det er litt helligbrøde å kaste gamle ting.... ;-) Kanskje jeg får sende den på loppings i tilfelle noen har et etasjefat hvor en del er knust? ;-)

Tallerkner med hull er på grensen til søppel. Gjem den i så fall mellom noe som loppemarkedet vil ha større glede av.

Skrevet

Gi den vekk på www.finn.no.. Kanskje noen der ute leter etter akkurat et slikt fat?

Skrevet

5. Annet: La den ligge klar til en dag du får lyst til å knuse noe.

Hvis den virkelig vil være til pynt, er det jo et alternativ å henge den opp.

Urverk ville jeg ikke satset på, min erfaring er at de tikker. Men det kan tenkes at det nå finnes lydløse, uten at prisen er avskrekkende.

Etasjefat synes jeg er noe plasskrevende tull. Men jeg er dårlig utviklet innen interiør, servise og denslags.

''5. Annet: La den ligge klar til en dag du får lyst til å knuse noe.''

*he he* Det var en veldig fristende tanke! :-) Husker du en tv-sketsj el lignende for kjempemange år siden (25?), der en gruppe mennesker gikk på kurs for å lære seg å krangle, og de satt og knuste tallerkener mens de sa "det har ikke jeg sagt!"

''Hvis den virkelig vil være til pynt, er det jo et alternativ å henge den opp. ''

Et meget viktig "hvis" der, ja. Jeg der og hang opp ymse andre ting i helgen, men det er jo en grunn til at jeg ikke umiddelbart slengte tallerkenen opp på veggen, ja. ;-)

Skrevet

5. Annet: Sparer den til en gang du får lyst til å knuse noe. Forutsetter at du har noe ustabil følelsesregulering.

6. Annet: Knuser den i små biter, og bitene kan du bruke i kolben til destilasjonsapparat for å forhindre støtkoking. Forutsetter at du har destillasjonsapparat.

Ellers ville jeg gått for alt. 1. Kast det, og tenk litt mer neste gang du skal kjøpe noe, om du virkelig har bruk for det.

Skrevet

Tallerkner med hull er på grensen til søppel. Gjem den i så fall mellom noe som loppemarkedet vil ha større glede av.

;-)

Skrevet

Ja, det heller nok mot de, se svar til KaVa...;-)

Jeg synes også laban hadde et bra synspunkt...*s*

Skrevet

Gi den vekk på www.finn.no.. Kanskje noen der ute leter etter akkurat et slikt fat?

Ja, det kan jo hende.

Skrevet

5. Annet: Sparer den til en gang du får lyst til å knuse noe. Forutsetter at du har noe ustabil følelsesregulering.

6. Annet: Knuser den i små biter, og bitene kan du bruke i kolben til destilasjonsapparat for å forhindre støtkoking. Forutsetter at du har destillasjonsapparat.

Ellers ville jeg gått for alt. 1. Kast det, og tenk litt mer neste gang du skal kjøpe noe, om du virkelig har bruk for det.

''6. Annet: Knuser den i små biter, og bitene kan du bruke i kolben til destilasjonsapparat for å forhindre støtkoking. ''

Hva du kan om destillasjonsapparater!! :-D

Skrevet

Du har innsikt på områder som vekker min nysgjerrighet. Kan du utdype punkt 6 noe mer? Er utgangspunktet ditt utstyr på kjemilaben eller er du på en helt annen arena?

Skrevet

Får heller ta finn.no-varianten som kaffepiken foreslo. Da kan jo en liebhaber få den - hvis det finnes noen slike, og hvis ikke kan den behørig knuses:-)

Skrevet

Du har innsikt på områder som vekker min nysgjerrighet. Kan du utdype punkt 6 noe mer? Er utgangspunktet ditt utstyr på kjemilaben eller er du på en helt annen arena?

Tanken på kjemilaben streifet meg ikke engang! ;-)

Skrevet

Hvis det bare er et lite hull kan du f.eks legge tallerkenen som lokk over en bolle med litt saft, honning eller annet søtt. Vips så har du en fin vepsefanger.

*kreativ*

Skrevet

''6. Annet: Knuser den i små biter, og bitene kan du bruke i kolben til destilasjonsapparat for å forhindre støtkoking. ''

Jeg mistenker cathlin for å være trønder, alternativt ha bodd på studentby i Trondheim...

Skal man dømme etter antall destillasjonsapparater, har det i alle år vært store problemer med urent vann i den byen.

Skrevet

Ja, er det ikke sånt man har på hytta?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...