Gå til innhold

Hva kan jeg bruke denne til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har innsikt på områder som vekker min nysgjerrighet. Kan du utdype punkt 6 noe mer? Er utgangspunktet ditt utstyr på kjemilaben eller er du på en helt annen arena?

Jeg har både gjæra, destillert og syntesisert kan jeg fortelle deg.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• frosken

7

• cathlin

5

• laban

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men HVOR?

Skrevet

Men HVOR?

Nei, det må vel tydeligvis ha vært i trøndelag et sted.

Skrevet

Ja, er det ikke sånt man har på hytta?

Sankk for deg sjøl! ;-)

Skrevet

Jeg mistenker cathlin for å være trønder, alternativt ha bodd på studentby i Trondheim...

Skal man dømme etter antall destillasjonsapparater, har det i alle år vært store problemer med urent vann i den byen.

Studentby i Trondheim har jeg dog ikke gjort meg skyldig i;-)

Skrevet

Hvis det bare er et lite hull kan du f.eks legge tallerkenen som lokk over en bolle med litt saft, honning eller annet søtt. Vips så har du en fin vepsefanger.

*kreativ*

Takk for tipset, men hullet er ganske så lite, så spørs om ikke standard norsk veps er for store til å komme gjennom;-)

Men jeg kan jo kombinere knusetipset med å lage et mosaikkbilde, f eks et slikt et:

http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2007/09/zelda_link_mosaic.jpg

Gjest Elextra
Skrevet

Det mest opplagte må jo være på lage et nytt stettefat til berlinerkransene.

Skrevet

Spørs om det holder å knuse bare én tallerken da? ;-)

Nei, jeg må være ganske mye sint i tiden som kommer!

Skrevet

;-)

Jeg har forresten sett slike stettefat laget av sammenlimte proselensvarer av ymse mønster. F eks denne med engelsk landsby nederst, så lime fast opp-ned en liten, gammel kaffekopp med rosemønster, og deretter et tefat med f eks stråmønster.

*ser for meg en karriere innen chabby chic (AKA hjemmegjort ræl)*

Skrevet

...også etterpå legge det ut for salg på finn.no.

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Jeg har forresten sett slike stettefat laget av sammenlimte proselensvarer av ymse mønster. F eks denne med engelsk landsby nederst, så lime fast opp-ned en liten, gammel kaffekopp med rosemønster, og deretter et tefat med f eks stråmønster.

*ser for meg en karriere innen chabby chic (AKA hjemmegjort ræl)*

... så kan du selge det fra et "verksted" i en sørlandsby for noen tusenlapper til sommeren *S*

Gjest Elextra
Skrevet

...også etterpå legge det ut for salg på finn.no.

Ja - eller som nevnt - selge det som shabby shic brukskunst - en oppnår utrolige priser om en er på rett sted til rett tid.

Skrevet

... så kan du selge det fra et "verksted" i en sørlandsby for noen tusenlapper til sommeren *S*

;-)

Bare noen kjappe turer til på loppings, litt lim osv, så er hyttelånet nedbetalt på null komma svisj;-)

Skrevet

''5. Annet: La den ligge klar til en dag du får lyst til å knuse noe.''

*he he* Det var en veldig fristende tanke! :-) Husker du en tv-sketsj el lignende for kjempemange år siden (25?), der en gruppe mennesker gikk på kurs for å lære seg å krangle, og de satt og knuste tallerkener mens de sa "det har ikke jeg sagt!"

''Hvis den virkelig vil være til pynt, er det jo et alternativ å henge den opp. ''

Et meget viktig "hvis" der, ja. Jeg der og hang opp ymse andre ting i helgen, men det er jo en grunn til at jeg ikke umiddelbart slengte tallerkenen opp på veggen, ja. ;-)

Jeg hadde ikke TV på den tiden, så den sketsjen har jeg ikke sett. Men det høres ut til å ha vært klart terapeutisk.

Skrevet

Ja - eller som nevnt - selge det som shabby shic brukskunst - en oppnår utrolige priser om en er på rett sted til rett tid.

Slike aktiviteter ligger laaaaaangt over mitt nivå. Jeg har imidlertid etter noen års ventetid klart å få hengt opp bildene på veggene her jeg bor, så jeg er ganske fornøyd for tiden!

Skrevet

Er jeg utsatt for et optisk bedrag, eller er det noen som har satt inn et "både" her? Jeg er 95% sikker på at jeg glemte å skrive "både" i "både- og". Hm.

Nei, nå må jeg ile.

Gjest Elextra
Skrevet

Slike aktiviteter ligger laaaaaangt over mitt nivå. Jeg har imidlertid etter noen års ventetid klart å få hengt opp bildene på veggene her jeg bor, så jeg er ganske fornøyd for tiden!

Nåja. Da ligger du litt foran meg. Må jo få skaffet noen nye møbler før jeg vet hvilke bilder som vil passe hvor...

Skrevet

Nåja. Da ligger du litt foran meg. Må jo få skaffet noen nye møbler før jeg vet hvilke bilder som vil passe hvor...

Det har jeg stor forståelse for. Selv et planlagt innkjøp av nye blomster kan medføre at bildeopphenging bør utsettes!

Nye møbler kan man trenge noen års planleggingsfase for å få kjøpt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...