Gå til innhold

Reductil og stigning i blodtrykket

Anbefalte innlegg

Gjest Helsemajoren
Skrevet

Jeg har gått på reductil i 1 måned nå, og da jeg var hos legen sist så hadde blodtrykket steget litt. Legen sa jeg skulle komme til sjekk om 1 måned igjen og dersom blodtrykket var steget mer da, så måtte jeg slutte på Reductil.

Er det normalt at man stiger litt på Reductil og deretter stopper det? Er det noe jeg kan gjøre - bortsett fra å trene som jeg allerede gjør - for å få ned blodtrykket?

Gjest @krøll
Skrevet

ja, det er helt naturlig. Det er derfor Reductil virker, fordi det lager en falsk forbrenning i kroppen, bl.a. ved å øke blodtrykket. Selv måtte jeg slutte med Reductil pga bivirkningene.

Gjest Helsemajoren
Skrevet

ja, det er helt naturlig. Det er derfor Reductil virker, fordi det lager en falsk forbrenning i kroppen, bl.a. ved å øke blodtrykket. Selv måtte jeg slutte med Reductil pga bivirkningene.

Tull. Hvis det var slik at den øket blodtrykket, så kunne ingen gå på den. Den øker blodtrykket hos NOEN og de må slutte med den.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er ikke sant, da, økt blodtrykk er en bivirkning, ikke en virkning.

Gjest du villeder !
Skrevet

Tull å tøys.

Som de andre skriver, så er økt blodtrykk en BIVIRKNING !!

Det er derfor brukerene skal kontrolleres av legen hver 14. dag de tre første månedene.

Selv måtte jeg slutte med tablettene pga at pulsen min økte alt for mye.

Puls og blodtrykk skal sjekkes jevnlig når en bruker tablettene.

Gjest reductil-23-03-09
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra legen om at vist blodtrykket ble for høyt så måtte jeg stoppe med tablettene.Og det skal sjekkes hver 14 dag i starten.Hvor mye har du gått ned da?

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg gikk på de en periode. Den første kontrollen hadde blodtrykket økt litt.

Gangen etter var det sunket igjen, lavere enn det var før jeg begynte å bruke de. Og neste gang igjen var det ennå lavere, da var det lenge siden blodtrykket mitt hadde vært så bra.

Så det kan utmerket godt synke til neste kontroll. Vær flink å trene, det er utmerket for blodtrykket.

Skrevet

Tull. Hvis det var slik at den øket blodtrykket, så kunne ingen gå på den. Den øker blodtrykket hos NOEN og de må slutte med den.

"MULIGE BIVIRKNINGER.

Som alle legemidler kan Reductil forårsake bivirkninger, men ikke alle får det. De fleste bivirkningene oppstår i begynnelsen av behandlingen (de 4 første ukene) og avtar med tiden.

Svært vanlige (>1/10): forstoppelse, munntørrhet, søvnløshet. Vanlige (>1/100,

Dersom du opplever noen av bivirkningene blir alvorligere, eller du får bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget, vennligst informer lege eller apotek."

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/R/Reductil_Abbott_84147/90691.html

Gjest @krøll
Skrevet

Tull å tøys.

Som de andre skriver, så er økt blodtrykk en BIVIRKNING !!

Det er derfor brukerene skal kontrolleres av legen hver 14. dag de tre første månedene.

Selv måtte jeg slutte med tablettene pga at pulsen min økte alt for mye.

Puls og blodtrykk skal sjekkes jevnlig når en bruker tablettene.

ja, og alle BIVIRKNINGENE er med på å lage den "falske forbrenningen". Ved økt blodtrykk, hjertebank, svettetokter o.l kvitter kroppen seg med væske og ikke fett. Godt og greit forklart av min LEGE som anbefalte meg å ikke tam er av medisinen.

Gjest ViViola
Skrevet

ja, og alle BIVIRKNINGENE er med på å lage den "falske forbrenningen". Ved økt blodtrykk, hjertebank, svettetokter o.l kvitter kroppen seg med væske og ikke fett. Godt og greit forklart av min LEGE som anbefalte meg å ikke tam er av medisinen.

Sakset fra Felleskatalogen, under bivirkninger (vanlige):

''Hjerte/kar: Takykardi, palpitasjoner, økt blodtrykk/hypertensjon, vasodilatasjon (hetetokter).''

Det står også det som "Du villeder !" sier om kontroll av blodtrykk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...