Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har altså klart det kunststykke å gå OPP en kg på en uke, på tross av følgende endringer i kosthold og livsstil:

Før: uregelmessige måltider, daglig inntak av sjokolade, spiste lyst brød eller mange knekkebrød m pålegg, og stooor porsjon middag. Ingen trening.

Nå: 4 skiver ingers rugbrød m makrell eller annet sunt pålegg pr dag fordelt på to måltider. Liten porsjon middag pga ikke så sulten til middag lenger. En til to frukt daglig, Div. grønnsaker. Ikke noe søtsnop. Mellommåltid f.eks cottage-cheese eller liten porsjon havregrøt. Jeg har ikke vært sulten, tvert imot mye mer stabilt mett hele dagen, har ikke noe søtsug.

Trening nesten hver dag + gått turer, gått trapper osv.

Og så går jeg OPP i vekt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327795-ingers-rugbr%C3%B8d-og-vektoppgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kroppen din har lagret vann pga endringene? Vil trodette stabiliserer seg over tid.Vær obs på å ikke spise for lite heller :-)

Takk for svar. Tror ikke jeg klarer å spise mer enn jeg gjør - det brødet metter helt utrolig! Jeg passer jo på å drikke mye mer vann enn før siden brødet er så fiberrikt, så kanskje du har rett, at det er vann.

Jeg føler meg mye mer vel da, så jeg fortsetter litt til..

Gjest zanadia

Dette er ganske vanlig. Jeg har økt 2 kilo i vekt også en uke, for så å gå ned 3 kilo den neste. Men ta tiden til hjelp, totalt vil du gå ned.

Jeg spiser 5 brødskiver ingers rugbrød pr dag, fordelt på tre måltider. 2 posjoner lettyoughurt med 3 ss kli + 2 frukter fordelt på to mellommåltid. En posjon middag som består av 2-3 små poteter, masse grønnsaker og et lite stykke kjøtt, fisk el hva det måtte være.

Følger jeg dette kan jeg skeie ut litt i helgene og enda gå ned i vekt. Men husk når du har/venter mensen vil du gå opp i vekt, dette kan variere. Se det i et månedsperpektiv så vil nok vekten gå ned :). Dette er den beste måten jeg har funnet for å redusere vekt da den jo består av normal, norsk mat.

Husk også å kutte margarin og bruk lett-pålegg på brødskivene.

Dette er ganske vanlig. Jeg har økt 2 kilo i vekt også en uke, for så å gå ned 3 kilo den neste. Men ta tiden til hjelp, totalt vil du gå ned.

Jeg spiser 5 brødskiver ingers rugbrød pr dag, fordelt på tre måltider. 2 posjoner lettyoughurt med 3 ss kli + 2 frukter fordelt på to mellommåltid. En posjon middag som består av 2-3 små poteter, masse grønnsaker og et lite stykke kjøtt, fisk el hva det måtte være.

Følger jeg dette kan jeg skeie ut litt i helgene og enda gå ned i vekt. Men husk når du har/venter mensen vil du gå opp i vekt, dette kan variere. Se det i et månedsperpektiv så vil nok vekten gå ned :). Dette er den beste måten jeg har funnet for å redusere vekt da den jo består av normal, norsk mat.

Husk også å kutte margarin og bruk lett-pålegg på brødskivene.

Takk for svar. Hadde egentlig tenkt å prøve å fokusere bort fra vekt, og heller tenke livsstil over lengre perspektiv. Men etter at jeg veide meg i dag ble jeg litt bekymret.. Hvis jeg fortsetter med 1 kg opp per uke vil jeg ha lagt på meg 4-5 kg om en måned - og det er jo ikke hva jeg hadde tenkt meg..

Så nå kommer jeg til å fortsette å veie meg x 1 pr uke for sikkerhets skyld. Har troa på at dette er bra da. Føler meg veldig mye sunnere! :-)

Gjest minnah

Takk for svar. Tror ikke jeg klarer å spise mer enn jeg gjør - det brødet metter helt utrolig! Jeg passer jo på å drikke mye mer vann enn før siden brødet er så fiberrikt, så kanskje du har rett, at det er vann.

Jeg føler meg mye mer vel da, så jeg fortsetter litt til..

Vannlagring fungerer etter negativ feedback, så om du drikker mye vann, kvitter også kroppen seg med mye. Drikker du derimot lite vann, vil kroppen lagre mer. Så om du er flink å drikke er det sikkert ikke vann heller. :-)

Men tror sikkert det vil gå seg til etterhvert.

Annonse

Vekten kan jo variere noe uansett, så du kan ikke si om du har gått opp eller ned etter bare en uke og to veiinger. Selv går jeg f.eks. opp nesten to kg før mensen og ned igjen rett etterpå.

Jeg har ikke mensen pga prevensjon, så jeg pleier ikke å variere sånn i vekt. Men, jeg skjønner at jeg er for utålmodig. Skal fortsette litt til. Men har jeg gått opp en kilo til om en uke, så er det slutt på rugbrød for min del...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...