Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest silvia76

Jeg har lyst å begynne å trene på morgenen. Tenkte starte med en joggetur i første omgang. Lurer på om det er lurt å trene før man spiser frokost? eller er det best å få i seg litt mat for å få litt energi før man trener? hvor lenge etter frokost må man da vente? Takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328045-jogging-f%C3%B8r-eller-etter-frokost/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil nok fort "gå tom" om du trener på tom mage.

Hva med en banan + et knekkebrød? Det er lett mat for magen, men du holder litt.

Og så tar du vanlig frokost etterpå.

Det er jo bare å teste det ut så finner du jo fort ut hva som virker for deg:-)

Det er ikke nødvendig å spise før du jogger, du går ikke tom. Men det er lurt å drikke litt.

Fordelene med å jogge om morgenen er at du har hele dagen "fri", ikke trenger å dusje to ganger og at man er veldig lett i kroppen. Ulempene er at faren for skader er større før kroppen har "våknet" skikkelig - og rett og slett at mange ikke synes det funker. Men det er veldig individuelt. Du bør dog ikke trene hardt før frokost, men f eks. en halvtimes joggetur bør gå bra.

Annonse

Å trene før frokost har vært en visjon i livet mitt i mange år, etter at jeg leste i Aurora-bøkene at moren og Aurora løp i skogen hver morgen.

Jeg ville drukket vann eventuelt kaffe og spist en frukt eller litt youghurt før jeg dro, og heller spist mer etterpå hvis jeg hadde tid til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...