Gjest kjell Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Er litt usikker på hvor mye jeg bør trene for å optimalisere effekten. Ønsker å bygge masse. Har delt opp treningen i en muskelgruppe pr dag. Hvor mange sett/reps og øvelser bør man satse på. Tricpes,biceps, rygg,skuldre, bryst kjører jeg nå med 3 sett og ca 10 rept. Bena trenes med en leggøvelse, foran og baklår trenes i hver sin øvelse, en sittende skyveøvelse samt enben knebøy i maskin. samme sett/rept fordeling som over. Takknemlig for tilbakemeldinger!! +bruker ikke benk men frihantler i skråbenk + "skyvemaskin". Valg den siste da jeg får god føling under utøvelsen. Ser at benk stort sett er inkludert i alle programmer, bør den inkluderes for å bygge masse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Hei, jeg synes du bør trene med litt flere sett for å kunne får mer kontakt med muskelen samtidig vil jeg ikke tro du klarer å ta deg max ut med så få sett på musklene siden du tross alt er nybegynner. En grei retningslinje er at du bør ligge på 9-10 sett for store muskelgrupper som bryst, bein osv. og 5-7 sett for så små muskelgrupper som biceps, triceps, skuldre osv. Ellers vil du finne mye nyttig informasjon på trim.no og iform.no! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hei, benkpress er et must. Ellers er sikkert programoppsettet ditt greit, men det avgjørende er progresjonen din, hvilken avkastning programmet ditt gir over tid. Som alltid anbefaler jeg utøvere å få proff hjelp til dette. I løpet av et par-tre måneder har du via program og trener tilegnet deg kunnskap du med stor suksess kan benytte deg av på egen hånd- hele livet. Alt om trening: http://www.trim.no/ Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hei, benkpress er et must. Ellers er sikkert programoppsettet ditt greit, men det avgjørende er progresjonen din, hvilken avkastning programmet ditt gir over tid. Som alltid anbefaler jeg utøvere å få proff hjelp til dette. I løpet av et par-tre måneder har du via program og trener tilegnet deg kunnskap du med stor suksess kan benytte deg av på egen hånd- hele livet. Alt om trening: http://www.trim.no/ Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/ Lær deg å trene knallhardt med relativt få sett (4-6små m, 7-9store m.) og reps (4-6, gå opp til 6-8 hvis du føler det er vanskelig i startfasen). Erfarer at såkalte "eksperter" alltid skal pirke til de grader på formen, og for lite på betydningen av å ta seg helt ut på hvert phucking sett. Ta deg HELT ut så lenge du har kontakt med muskelen (det innebærer IKKE å løfte benkpress med korsryggen Når det gjelder valg av øvelser skal man jo aller helst bruke alle de pene¨apparatene, ikke sant? No way, compadre. Personlig synes jeg frivekter i ni komma fem av ti situasjoner er best. Lær deg å ta kroppen til det ytterste i øvelser som knebøy og markløft. Kjør fire eller fem dagers splitt med korte økter (maks en time) - og husk å ikke neglisjere muskler som f.eks trapezius og underarmer hvis du ønsker å bygge masse på en kvalitetsmessig måte som fremmer den helhetlige fysikken. Les deg til kunnskap om kosthold, og praktiser dette ned til minste detalj - høyt proteininntak og hyppige måltider er viktige deler av dette. Viktigst av alt - ikke la deg lede til å tro det finnes snarveier, annet enn knallhard trening og disiplinert kosthold. Hør gjerne på "eksperter", men vær kritisk. Tenk deg om: hvis en bønnestengel av en instruktør på f.eks SATS (tilfeldig valgt eksempel forteller deg om det fantastiske treningsprogramet han har fulgt i 5 år, så lukt lunta hvis han har 35cm overarmer og null lårmuskler 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjell Skrevet 11. august 2001 Del Skrevet 11. august 2001 Lær deg å trene knallhardt med relativt få sett (4-6små m, 7-9store m.) og reps (4-6, gå opp til 6-8 hvis du føler det er vanskelig i startfasen). Erfarer at såkalte "eksperter" alltid skal pirke til de grader på formen, og for lite på betydningen av å ta seg helt ut på hvert phucking sett. Ta deg HELT ut så lenge du har kontakt med muskelen (det innebærer IKKE å løfte benkpress med korsryggen Når det gjelder valg av øvelser skal man jo aller helst bruke alle de pene¨apparatene, ikke sant? No way, compadre. Personlig synes jeg frivekter i ni komma fem av ti situasjoner er best. Lær deg å ta kroppen til det ytterste i øvelser som knebøy og markløft. Kjør fire eller fem dagers splitt med korte økter (maks en time) - og husk å ikke neglisjere muskler som f.eks trapezius og underarmer hvis du ønsker å bygge masse på en kvalitetsmessig måte som fremmer den helhetlige fysikken. Les deg til kunnskap om kosthold, og praktiser dette ned til minste detalj - høyt proteininntak og hyppige måltider er viktige deler av dette. Viktigst av alt - ikke la deg lede til å tro det finnes snarveier, annet enn knallhard trening og disiplinert kosthold. Hør gjerne på "eksperter", men vær kritisk. Tenk deg om: hvis en bønnestengel av en instruktør på f.eks SATS (tilfeldig valgt eksempel forteller deg om det fantastiske treningsprogramet han har fulgt i 5 år, så lukt lunta hvis han har 35cm overarmer og null lårmuskler Synes det vanskeligste hvis man skal følge dette er balansegangen mellom optimal vektbelastning, antall reps og god føling når man gjør øvelsen. Noen øvelser så må jeg gå litt ned i vekt, som betyr flere reps for å ta meg helt ut og samtidig kjenne at det tar riktig. Men det vil sikkert bedre seg etterhvert som styrken tiltar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.