Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest spiffi

Hva er ditt beste råd når vekten har stått stille i flere uker? Jeg skal ned 14 kg, har så langt gått ned 8 med lavkarbo-mat. Er veldig fornøyd, men de siste tre ukene rikker ikke vekten seg i det hele tatt. Står bom stille på 79 kg, men skal ned til 73. Hva kommer det av? Jeg har ikke skeiet spesielt mye ut, jeg trimmer og spiser som før...Jeg fatter det ikke.

Finnes det noe helsekost-greier som kanskje kan booste vektnedgangen litt? Vet jeg prøvde noe greier for en tid tilbake, som fikk meg over stillstand-platået, men husker ikke hva det var.

Råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328160-stillstand-hva-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Tenker to ting:

1) Kanskje inntak av energi= uttak av energi nå?

Du har gått mye ned- fordi du har tatt inn mindre energi enn du har brukt.

For å fortsette nedgang må du øke andel mosjon og/eller redusere litt på kalori-inntak

2) du har trent ekstra og bygger opp muskler. Da går ikke vekten ned- men centimeterne går ned. Dvs du blir mindre uten å gå ned i vekt. Paralelt øker din forbrenning- og på sikt så VIL du gå ned videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...