Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Har en liten boks kremfløte jeg skal bruke opp. Tenkte på sandefjordsmør til fiskemiddag. Men så fikk jeg lyst til å lage noe annet godt til sønnen min, en dessert eller noe. Noen som har tips til noe en liten kar liker, som ikke tar så lang tid å lage?

Fortsetter under...

dingsedama

pannacotta er noe som ihvertfall her går ned på høykant.. både hos store og små..

4pors:

3/4l kremfløte

4plater gelantin

4ss sukker

1 vaniljestang

Bland fløte, sukker og vaniljestang i en kjele. (stangen deles på langs og frøene skrapes ut, tilsett både skall og frø i fløteblandingen). Varmes til det begynner å ryke og nesten når kokepunktet, skal IKKE koke!

Ta kjelen av varmen, fjern skallet til vaniljestangen og tilsett oppbløtte gelantinplater. Helles over i skåler og settes i kjøleskapet.. Serveres når det er kaldt, gjerne med frukt til, eller bær, jordbærsyltetøy eller karamell- eller sjokoladesaus.

Annonse

mil1365380270

pannacotta er noe som ihvertfall her går ned på høykant.. både hos store og små..

4pors:

3/4l kremfløte

4plater gelantin

4ss sukker

1 vaniljestang

Bland fløte, sukker og vaniljestang i en kjele. (stangen deles på langs og frøene skrapes ut, tilsett både skall og frø i fløteblandingen). Varmes til det begynner å ryke og nesten når kokepunktet, skal IKKE koke!

Ta kjelen av varmen, fjern skallet til vaniljestangen og tilsett oppbløtte gelantinplater. Helles over i skåler og settes i kjøleskapet.. Serveres når det er kaldt, gjerne med frukt til, eller bær, jordbærsyltetøy eller karamell- eller sjokoladesaus.

Namnamnam! Ja, det skal jeg lage! Takk! :-)

mil1365380270

Det du eventuelt ikke får brukt opp kan du fryse ned og bruke i en saus ved en senere anledning. Det kan være en idé å fryse ned i isterningposer.

Dæsken, der kom det svar fra en praktisk og økonomisk husmor, gitt! ;-) Men jeg er alt for sugen på noe søtt, så her blir det pannacotta, he-he!

mil1365380270

slik skumleste jeg tittelen: "Flørte (med en) som snart går ut på dato"

hvor (med en) kom fra, må gudene vite!

Var litt spent på hvordan noen "går ut på dato" og dermed ikke lenger er flørteverdig... (spungeworthy)

Ha-ha! De går ut på dato når de ikke skjønner hva jeg snakker om. Slår begge veier, både opp og ned i alder ;-)

Annonse

mil1365380270

4pors:

3/4l kremfløte

4plater gelantin

4ss sukker

1 vaniljestang

Takk for tipset! Laget det to ganger allerede, kjempegodt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...