Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene??

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsopptatt jente

Hei! Jeg er ei jente på 27 år som gjerne vil gå litt ned i vekt og bli i bedre form! Jeg er 163 cm høy og veier 58 kilo. Jeg er nok, fra naturens side, litt muskuløs. Men har litt for mye fett utenpå! Jeg vil gjerne stramme opp litt! Det jeg lurer på er om styrketrening er heldig for meg, jeg vil overhode ikke bli større, men smalere og strammere. Instruktørene på mitt treningssenter ser ikke ut til å være enige om hva som er den beste måten å trene på. Den ene anbefaler manualer med 3x10 repetisjoner. Og trene èn og èn muskelgruppe. En annen sa at det ville gjøre musklene mine større, og at jeg derfor skulle trene på faste treningsapparater med 3x15 rep, og den 15. skulle heller ikke være altfor tung. Og at et var bedre å trene de store muskelgruppene. Den tredje mente at å trene på denne måten var bortkastet tid, for å få noe ut av stryketrening måtte jeg trene 4x4 rep, med maks intensitet. Kun 4 rep ville ikke føre til økt muskelmasse. Så nå er jeg forvirret! Hva er den beste treningsmetoden for å stramme opp og bli smalere?? Er det kun kondisjonstrening jeg trenger for å gå ned i vekt? Vil legge til at jeg er vegeterianer og får muligens i meg litt for lite proteiner... Vil det gjøre det vanskelig å oppnå et godt treningsresultat? Håper du kan hjelpe meg! Mvh Jente 27.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328584-hvordan-skal-jeg-trene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som MayLynn tror heller ikke jeg noe på at du trenger å gå ned i vekt. Jeg er kanskje kiloen lettere enn deg og 11 cm lavere og er egentlig ganske fornøyd med vekta, men som deg skulle jeg gjerne ha strammet opp litt. :o)

Det skal ganske mye til før du klarer å bygge så mye muskler at du bilr svær så det er jo bare å prøve seg litt frem?

Det skal MYE til for at vi jenter bygger muskler. Så jeg tror du ville fått god nytte av det alle 3 sier. Men 3-15 hvor den siste er lett høre i underkant pinglete ut.

Kombinasjonen styrke og utholdenhet er nok det beste for deg. Stram opp det du har + forbrenn litt. Men du skal nok ikke gå mye ned i vekt. Vi er ganske like i størrelse, og jeg kan ikke gå ned mye uten å bli tynn. (Noe jeg ikke ønsker.)

• 4 uker senere...
Frøkenbekymra

For det første så kan du ikke være særlig stor med den vekta i forhold til høyden.

Jeg hadde kombinert kondisjonstrening (løping) med pilates hvis jeg var deg. Men det spørs jo hva du liker å gjøre da.

Jeg fikk supre resultater med dette opplegget: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=572

Veldig systematisk og lett å gjennomføre :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...