Gå til innhold

Testikkelkreft/infeksjon ???

Anbefalte innlegg

Hei. Først har jeg ikke peiling på om jeg har rett.

Saken er den at jeg for rundt fem år siden opplevde at pungen og den ene testikkelen ble dobbelt så stor og vel så det. Noe som medførte til dels meget store smerter, i form om at jeg knapt klarte å sitte i to dager - men jeg lå for det meste med bena oppetter veggen, før jeg bare måtte komme meg til legen. Og på legevakten ble jeg undersøkt - uten at de kunne si hva det kunne være. Det er nok et virus sa de og skrev ut noe antibiotika. Og det hjalp med litt medisin, for etter noen dager var jeg helt fin igjen og har ikke kjent noe som helst, før for et par måneder tilbake. Den ene testikkelene er knallhard og vel så det, og kjennes rett å slett merkelig ut. Den andre er som den har vært alltid, liten og ganske myk egentlig. Det er fra den "harde" testikkelen jeg har vondt - med smerter som drar seg opp i magen.I tillegg hovner jo selvfølgelig selve pungen ganske mye opp, og det er fryktelig vondt å ta på. Til nå har jeg bare spist litt paracet, som har tatt de verste smertene når jeg legger meg. Men kan dere utifra det jeg har skrevet si noe somn helst om hva det kan være . Har man f.eks testikkelkreft, er det vondt med mye smerter ? Eller er det bare en infeksjon eller et virus som de kalte det forrige gang ? Sannsynligvis er det beste for meg å kontakte lege - men det kvier jeg meg litt for........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32884-testikkelkreftinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

En infeksjon er nok den meste nærliggende forklaringen. I så fall vil en antibiotikakur ofte hjelpe. Uansett - dette er ikke noe du bør vente med å oppsøke lege for.

Hvis hevelsen etterhvert går tilbake som følge av antibiotka, kan du få utført en ultralydundersøkelse av testiklene slik at du får avklaret om de er friske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...