Gå til innhold

seksuelle problemer m/effexor NHD-andre

Anbefalte innlegg

Kjære NHD og andre!

Jeg er relativt sliten etter en lang sommerferie. Vært mye på farten, og ikke klart å holde søvnrutinene vedlike. Har begynt å få kontakt med det annet kjønn igjen, etter samlivsbruddet for et år siden. Problemet er at jeg har store problemer med å få orgasme, det hadde jeg ikke før jeg begynte med AD. Har kuttet ned til 150 mg effexor, men synes fremdeles ikke jeg er mitt gamle jeg. Jeg hadde en ekstra søvnløs og "nymfomansk" periode i begynnelsen av måneden. Hadde flere forskjellige elskere, men strevde med orgasmen. Jeg tør ikke kutte ut medisinene, de virker bra på angsten. Er fremdeles irritabel innimellom. Så spørsmålet er, finnes det tilsvarende medisin som ikke går ut over seksuallivet?

Har turd å ta noen sovetabletter for ikke å stupe, når jeg skal begynne på jobb etter ferien. Virker sovetabletter (stilnocht) inn på underlivet også?

Jeg har sluttet hos psykoterapeuten og ikke hatt tid til å ringe en psykiater ennå.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32917-seksuelle-problemer-meffexor-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo jeg det "andre" kjønn, men Effexor har vært noe dritt når det gjelder området sex. Til tider er lysten lik null. Jeg har lest at Remeron skal være uten sex-bivirkninger (tror det var NHD som skrev det), og har tenkt å be om å få prøve den istedenfor Effexor.

Nå er jo jeg det "andre" kjønn, men Effexor har vært noe dritt når det gjelder området sex. Til tider er lysten lik null. Jeg har lest at Remeron skal være uten sex-bivirkninger (tror det var NHD som skrev det), og har tenkt å be om å få prøve den istedenfor Effexor.

hei rodell

1000 takk for svar. Virker remeron mot angst også?

Som jeg skrev så var lysten absolutt tilstede, dog fraværende noen ganger, men selv om jeg er veldig tent, opplever jeg et antiklimaks mye oftere enn før jeg begynte å bruke AD.

vennlig hilsen

hei rodell

1000 takk for svar. Virker remeron mot angst også?

Som jeg skrev så var lysten absolutt tilstede, dog fraværende noen ganger, men selv om jeg er veldig tent, opplever jeg et antiklimaks mye oftere enn før jeg begynte å bruke AD.

vennlig hilsen

Jeg tror nok Remeron virker mot angst også. Det er mulig NHD har skrevet noe om det tidligere, men jeg har ikke søkt etter det. Du kan jo prøve å gå inn på søkesiden, og søke på "Remeron". Da får du opp tidligere innlegg om dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når det gjelder seksuelle bivirkninger, kan vi dele de nye AD (= alle minus TCA) inn i to grupper.

"Verstingklassen" = alle SSRI + Efexor

"Snillingklassen" = alle de andre.

Fra 150 mg og nedover er Efexor i hovedsak som et SSRI å betrakte på godt og ondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...