Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har begynt å sykle ganske aktivt i år og merker at ved litt lengre sykkelturer så blir jeg nummen i handflaten, ring- og lillefinger. Dette har vedvart litt etter at turen er ferdig, men forsvunnet helt til senest neste dag. Dette er visst et vanlig problem ved for syklister og skyldes visst at ulnarnerven kommer i klem i håndflaten mot styret. (ref. forum på terrengsykkel.no)

Men etter en skikkelig langtur på lørdag har ikke denne numne og stikkende følelsen gitt seg, det er altså nå tre dager siden. Har bestilt et nytt håndtak til styret som skal forebygge slike problem og i tillegg skal jeg kjøpe et par sykkelhansker i dag som har demping mot håndflaten og skal forebygge mot disse plagene. Dette er da tips jeg har plukket opp på forumet til terrengsykkel.no.

Spørsmålet blir da om dere har noen innspill til hva jeg skal gjøre siden dette ubehaget ikke har gitt seg enda? (Hvor lenge jeg bør vente før jeg får oppsøker hjelp og eventuelt hvem som bør se på slike problem?)

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329789-numne-hender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta opptil flere uker før du får tilbake normal følelse i hendene. Høres ut som om du har planlagt gode tiltak, og i tillegg bør du sikkert jobbe med å være mer avspent i armene når du sykler.

Takk for svar! Godt å høre at det går over. Merker det fortsatt, men det minker. Ringfingertuppene er verst nå. Og du har nok rett i at jeg må prøve å avspenne armene. Er ganske tung i tillegg så det blir mange kilo på armene når jeg henger over styret og peser som besatt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329789-numne-hender/#findComment-2760192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...