Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et spørsmål

Hei. Jeg er en jente på 20 år. Jeg har begynt i en ny jobb. Om ca. to uker skal jeg til legen. Fått time. Det jeg gruder meg for er at jeg må spørre folka jeg jobber hos at jeg skal til legen. Vet liksom ikke hvordan jeg skal si det siden det er i arbeidstiden. Prøvde å få time utenfor arbeidstiden men da hadde de ikke oppe. Jeg prøvde å fortelle det mange ganger. Det blir ikke til et eneste ord. Jeg kommer til sjefen og står der. Da snakker sjefen om noe annet og jeg synes at det alltid ikke passer. Jeg hater også å spørre om fri eller ferie. Føler at det aldri passer og skyldfølelse. Gruder meg i flere dager uker før jeg bare hopper i det i en passende anledning. Jeg hater nemlig å være borte fra jobben. Føler at alle tenker "hun skulker" ol. Det var jo det som skjedde på skolen. Var jeg borte to timer så spurte elevene meg "har du skulket" ol. Selv om jeg bare har vært hos legen. Har jo ikke lyst til å si det. Jeg kan vell ha noen hemmligheter jeg også. Da sier jeg at jeg har gjort et ærend. Men da spør de hva da? ol. sorry for et dumt innlegg. Vennlig hilsen Ine

- inee

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32980-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skriv et enkelt brev til sjefen som du legger på skrivebordet eller posthyllen hennes.

Bare skriv at du har legetime, at du har prøvd å få det utenom arbeidstiden, og at det ikke gikk.

Du trenger ikke skrive hvorfor du skal til legen.

Du er ikke alene. "Alle" går til legen i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32980-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-128659
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...