Gjest karbis Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg tror nok du gjør det mye lettere for deg selv om du velger å følge en av lavkarbofilosofiene en stund til du kommer inn i det. Etter en stund vil du finne flyten i kostholdet og vite litt mer om hvor toleransenivået ditt for karbohydrater er. Jeg ville kjørt strengt noen uker, som faktisk er enklere enn å prøve halvveis. Etterhvert som du blir mer sikkert tilfører du litt mer karbohydrater og reduserer ørlite på fettmengden. Et par betraktninger har jeg dog. Ved å synse litt over hva du spiser, ser det ut som du enkelte dager spiser for mye karbohydrater, samtidig som det ser ut til at du spiser alt for lite fett. Nøtter - begrens disse og da kun de nøttene som inneholder minst karbohydrater - en liten håndfull er nok til dagen. Melk - her er det mye karber. Drikk mye vann. Det blir en vane. Fett er en viktig del av lavkarbo, mye fett skal til. Seterrømme, majones, smør, olje tilfør der du klarer. Du blir overrasket over hvor store mengder som skal til. Pass også på at du spiser naturlig fettrikt kjøtt, som kjøttdeig, koteletter, ribbe, bacon, lam og lignende. Ja, jeg har skjønt det nå at jeg har spist for fettfattig. Jeg har rett og slett misforstått og gått mer på en proteinkur enn en fettkur, og jeg har vært møkka lei kjøtt og egg. Jeg har spist mye rent kjøtt fra okse og kylling + fisk samt grønnsaker, og sausen har vært f eks kesam. Burde kanskje spist bearnaise istedet? Men dagene med "mye karbohydrater" har vært få, men tydeligvis ikke mer som skal til. ''Melk - her er det mye karber.'' Skjønner ikke hvorfor det skulle være så ille med et par glass melk om dagen? I følge kartongen står det 4,6% karbohydrater, og skrev du ikke over her at makrell i tomat med over 5% var OK? ''Drikk mye vann. Det blir en vane.'' Det har jeg alltid gjort - også før denne bortkastede måneden. ''Fett er en viktig del av lavkarbo, mye fett skal til. Seterrømme, majones, smør, olje tilfør der du klarer. Du blir overrasket over hvor store mengder som skal til. Pass også på at du spiser naturlig fettrikt kjøtt, som kjøttdeig, koteletter, ribbe, bacon, lam og lignende.'' Notert;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Men avslappet betyr ikke at man stapper i seg iskrem ^^ Jeg har ikke sagt at jeg har stappet i meg iskrem;) Jeg har kanskje tatt en ispinne 2 ganger i uka. I en annnen tråd her fikk en som ønsket å ta seg en softis i varmen all oppfordring om å gjøre det. Hvorfor tror folk at man spiser nøtter og is dagen lang fordi man nevner helheten i kostholdet? Rart ingen tror at jeg i tillegg har vært konstant rusa, for jeg skrev jo at jeg også har drukket litt vin;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg spiser en god del fett i tillegg til proteiner. Kuttet ut kunstig søtstoff har jeg også gjort. Da går vekten nedover, men jeg er ganske følsom når det gjelder dette da. Jeg har aldri brukt særlig kunstige søtstoffer, så der ligger ihvertfall ikke problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har ikke sagt at jeg har stappet i meg iskrem;) Jeg har kanskje tatt en ispinne 2 ganger i uka. I en annnen tråd her fikk en som ønsket å ta seg en softis i varmen all oppfordring om å gjøre det. Hvorfor tror folk at man spiser nøtter og is dagen lang fordi man nevner helheten i kostholdet? Rart ingen tror at jeg i tillegg har vært konstant rusa, for jeg skrev jo at jeg også har drukket litt vin;) Vel, dagen lang tror jeg ikke du gjør det Men jeg spiser lavkarbo og jeg har vel ikke fått i meg noe med sukker på et par måneder, når jeg hadde en høyst planlagt pause fordi en venninne kom på besøk over noen dager. Jeg ble mildt sagt dårlig, så det gjør jeg ikke igjen Jeg spiser lavkarbo for helsens skyld, forørvig, fordi jeg må. Når du kun har gått på lavkarbo en måned burde du definitivt ikke ha hatt noen sprekker på den lille tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ja, jeg har skjønt det nå at jeg har spist for fettfattig. Jeg har rett og slett misforstått og gått mer på en proteinkur enn en fettkur, og jeg har vært møkka lei kjøtt og egg. Jeg har spist mye rent kjøtt fra okse og kylling + fisk samt grønnsaker, og sausen har vært f eks kesam. Burde kanskje spist bearnaise istedet? Men dagene med "mye karbohydrater" har vært få, men tydeligvis ikke mer som skal til. ''Melk - her er det mye karber.'' Skjønner ikke hvorfor det skulle være så ille med et par glass melk om dagen? I følge kartongen står det 4,6% karbohydrater, og skrev du ikke over her at makrell i tomat med over 5% var OK? ''Drikk mye vann. Det blir en vane.'' Det har jeg alltid gjort - også før denne bortkastede måneden. ''Fett er en viktig del av lavkarbo, mye fett skal til. Seterrømme, majones, smør, olje tilfør der du klarer. Du blir overrasket over hvor store mengder som skal til. Pass også på at du spiser naturlig fettrikt kjøtt, som kjøttdeig, koteletter, ribbe, bacon, lam og lignende.'' Notert;) Makrell i tomat i begrensede mengder, melk ikke i det hele tatt. Makrell i tomat inneholder fett og proteiner. Forøvrig er det ikke alle som kan spise det, på grunn av tilsatt sukker og tomatene. Kutt melka, du har ikke "råd" til å kaste bort karbohydrater på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vel, dagen lang tror jeg ikke du gjør det Men jeg spiser lavkarbo og jeg har vel ikke fått i meg noe med sukker på et par måneder, når jeg hadde en høyst planlagt pause fordi en venninne kom på besøk over noen dager. Jeg ble mildt sagt dårlig, så det gjør jeg ikke igjen Jeg spiser lavkarbo for helsens skyld, forørvig, fordi jeg må. Når du kun har gått på lavkarbo en måned burde du definitivt ikke ha hatt noen sprekker på den lille tiden. Vel, jeg så ikke på det som sprekker men trodde ærlig talt at jeg kunne tillate meg litt ettersom dietten totalt sett var såpass fettfattig. Det er vel mer en definisjonssak av hvor lavt man mener "lav" i lavkarbo er. Det dumme er at jeg fikk inntrykk av andre at man kunne bare kutte ut brød, pasta, ris etc og så gikk man ned i vekt likevel, selv uten rigid telling av karber og nitid gransking av karbotabeller. Vel ville vektnedgangen være lavere med et slikt regime, men jeg trodde det ville være mer enn det var. Jeg fikk i tidligere tråd til og med råd om å spise rugbrød! På varedeklarasjonen i butikken står det at rugbrødet inneholder 38% karbo, mens lenger ned her frarådes melk pga "høyt innhold av karbohydrater", selv om det bare er 4,6%. Jeg skjønner ikke hvorfor man kan spise rugbrød men ikke drikke litt melk. Jeg har også fått inntrykk av at Fedon tillater mer karbo i sine dietter enn Atkins, så det er tydeligvis delte meninger mht hvor lavt man må gå for å kunne kalles lavkarbo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Makrell i tomat i begrensede mengder, melk ikke i det hele tatt. Makrell i tomat inneholder fett og proteiner. Forøvrig er det ikke alle som kan spise det, på grunn av tilsatt sukker og tomatene. Kutt melka, du har ikke "råd" til å kaste bort karbohydrater på det. Tviler på at dette er kuren for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingen snarveier... Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vel, jeg så ikke på det som sprekker men trodde ærlig talt at jeg kunne tillate meg litt ettersom dietten totalt sett var såpass fettfattig. Det er vel mer en definisjonssak av hvor lavt man mener "lav" i lavkarbo er. Det dumme er at jeg fikk inntrykk av andre at man kunne bare kutte ut brød, pasta, ris etc og så gikk man ned i vekt likevel, selv uten rigid telling av karber og nitid gransking av karbotabeller. Vel ville vektnedgangen være lavere med et slikt regime, men jeg trodde det ville være mer enn det var. Jeg fikk i tidligere tråd til og med råd om å spise rugbrød! På varedeklarasjonen i butikken står det at rugbrødet inneholder 38% karbo, mens lenger ned her frarådes melk pga "høyt innhold av karbohydrater", selv om det bare er 4,6%. Jeg skjønner ikke hvorfor man kan spise rugbrød men ikke drikke litt melk. Jeg har også fått inntrykk av at Fedon tillater mer karbo i sine dietter enn Atkins, så det er tydeligvis delte meninger mht hvor lavt man må gå for å kunne kalles lavkarbo. Jeg er ingen lavkarbotilhenger, men jeg tror egentlig du bare må innse at du har fått en litt hard lærepenge: Det finnes _ingen_ snarveier til en slank kropp... Om man velger å telle kalorier, eller karbohydrater, eller hva som helst, så er det ikke slik at man kan "tillate" seg særlig mye i en vektreduksjonsfase. I et enkelt perspektiv handler det jo om å spise små måltider, magre måltider, og ikke spise kaker, søtsaker, drikke brus. Klarte man å holde dette, ville man ikke hatt vektproblemer. Sant? Så, du kan jo fortsette som du har gjort nå, du har jo gått ned, men det vil gå sakte. Så spørs det om du er tålmodig nok, eller om du velger å "pine" deg litt for et raskere resultat. Trening er også en måte å gå ned i vekt på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingen snarveier... Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Tviler på at dette er kuren for meg. Nå er vel ikke lavkarbo en _kur_, men en livsstil. Så du har sannsynligvis rett i at dette ikke passer for deg, det gjør jo ikke det for alle. Selv kunne jeg aldri gått på lavkarbo, jeg er altfor mye brød- og potetmenneske til å greie det. Jeg valgte derfor Grete Roede og kaloritelling, det gikk så det suste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ja, jeg har skjønt det nå at jeg har spist for fettfattig. Jeg har rett og slett misforstått og gått mer på en proteinkur enn en fettkur, og jeg har vært møkka lei kjøtt og egg. Jeg har spist mye rent kjøtt fra okse og kylling + fisk samt grønnsaker, og sausen har vært f eks kesam. Burde kanskje spist bearnaise istedet? Men dagene med "mye karbohydrater" har vært få, men tydeligvis ikke mer som skal til. ''Melk - her er det mye karber.'' Skjønner ikke hvorfor det skulle være så ille med et par glass melk om dagen? I følge kartongen står det 4,6% karbohydrater, og skrev du ikke over her at makrell i tomat med over 5% var OK? ''Drikk mye vann. Det blir en vane.'' Det har jeg alltid gjort - også før denne bortkastede måneden. ''Fett er en viktig del av lavkarbo, mye fett skal til. Seterrømme, majones, smør, olje tilfør der du klarer. Du blir overrasket over hvor store mengder som skal til. Pass også på at du spiser naturlig fettrikt kjøtt, som kjøttdeig, koteletter, ribbe, bacon, lam og lignende.'' Notert;) Tror nok ikke måneden din har vært bortkastet, men du kunne muligens ha gått ned enda mer om du hadde fulgt et litt mer konsekvent lavkarbo. Litt om spørsmålene din: melk vs makrell i tomat - Ja, makrell inneholder mer karbo, men du spiser naturlig mye mindre. 50 gr blir en del makrell i tomat, mens tar du 2 glass med melk er du lett oppe i 400 gr. Derfor er det lurt å holde seg unna melk. Da jeg startet med lavkarbo begynte jeg på Ketolysekuren for å ha noe enkelt å forholde meg til. Jeg vegte aldri noe, men prøvde å velge matvarer med lite karbo i. En fikk fort følelsen av hvor mye en kunne spise så lenge jeg brukte karbene mine på grønnsaker og ikke unødvendige erstatniger. Etterhvert som jeg fikk følelsen av hva kroppen min tålte har jeg kunnet tilføre litt mer karber etterhvert. Nå som jeg er på stabliserende vekt, tillater jeg meg å spise 2-3 ryvita knekkebrød til frokost, litt potet av og til, samt 1/2-1 skive et par ganger i uka. I tillegg har jeg begynt å spise små mengder med frukt i tillegg til bær. Fettmengden er forsatt høy og jeg er sikker på jeg spiser nesten 500 gr rent smør, ca 1 kg med gulost og en boks med rømme i uka. Selv om jeg spiser dette går jeg forsatt sakte ned i vekt - ca 2 kg på på de 2 månedene jeg har holdt på å stablisere vekten. Jeg har ikke vært blandt de hvor vekten ahr rast ned med lavkarbo, men mer jevnt ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vel, jeg så ikke på det som sprekker men trodde ærlig talt at jeg kunne tillate meg litt ettersom dietten totalt sett var såpass fettfattig. Det er vel mer en definisjonssak av hvor lavt man mener "lav" i lavkarbo er. Det dumme er at jeg fikk inntrykk av andre at man kunne bare kutte ut brød, pasta, ris etc og så gikk man ned i vekt likevel, selv uten rigid telling av karber og nitid gransking av karbotabeller. Vel ville vektnedgangen være lavere med et slikt regime, men jeg trodde det ville være mer enn det var. Jeg fikk i tidligere tråd til og med råd om å spise rugbrød! På varedeklarasjonen i butikken står det at rugbrødet inneholder 38% karbo, mens lenger ned her frarådes melk pga "høyt innhold av karbohydrater", selv om det bare er 4,6%. Jeg skjønner ikke hvorfor man kan spise rugbrød men ikke drikke litt melk. Jeg har også fått inntrykk av at Fedon tillater mer karbo i sine dietter enn Atkins, så det er tydeligvis delte meninger mht hvor lavt man må gå for å kunne kalles lavkarbo. Fedon tillater en del mer enn andre "kurer". Jeg har heller ikke sagt at lavkarbo kun er 20 gram karbo om dagen og ikke mer. Alt under 100 vil jeg kalle lavkarbokosthold. Når det er sagt, så vet jeg ikke om noen som tillater iskrem, med mindre den er hjemmelaget Jeg foreslår du leser en bok, enten Fedons, en Atkinsbok eller Ketolyseboka. Du er tydeligvis rimelig forvirret og trenger litt hjelp. Forøvrig burde du besøke http://www.lavkarbo.no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Tviler på at dette er kuren for meg. Nei, nei. Men det går nå an å takke for hjelpen allikevel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pebble Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ok, dette blir langt, men forhåpentligvis er det nyttig informasjon. Mine foreldre begynte på dietten til Michel Montignac – lenge før lavkarbohysteriet begynte. Jeg har aldri helt satt meg inn i deres måte å spise på, men det virker veldig ukomplisert. Poteter, hvit ris og hvitt mel er forbudt. Brød og fett kan ikke spises sammen, så pålegg på brødskivene var mye agurk og tomat med krydder den første tiden. Nå spiser de også magert pålegg (maks 3 % fett). Dersom du spiser brød eller fett, skal det gå tre timer til du spiser noe annet – altså du kan spise en brødskive til en time senere, men ikke bytte til fett (og omvendt) – og så begynner da tre nye timer. Frukt er fint, muligens med visse begrensninger. Etter et fruktmåltid, skal det gå en halvtime før du går over på noe annet. De aller fleste grønnsaker kan spises når som helst. Sukker er strengt forbudt. Det betyr ingen is-sprekker den første tiden ;-) Øl og brennevin har de kuttet ut helt, vin er fortsatt ok i moderate mengder. De første månedene var de veldig strenge med tanke på hva de spiste, nå tillater de seg å sprekke litt oftere. Trening var en viktig del av opplegget. Jeg tror det var boken ”Dine out and lose weight” de kjøpte for å få oversikt over hvilke matvarer som kunne kombineres. Mulig dette kunne vært noe for deg. Det er i alle fall nærme ikke-nazi lavkarbo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Nei, nei. Men det går nå an å takke for hjelpen allikevel Unnskyld! Tusen takk for hjelpen. Det du har skrevet i denne tråden har vært meget nyttig, og det som jeg skrev et annet sted her til en annen, om at jeg håper at jeg hadde fått høre dette for en måned siden, gjelder i aller høyeste grad deg også. Målet mitt med å spørre den gangen var å få avklart om det i det hele tatt var noen vits å satse på dette uten rigid telling og tissing på slik ketolysesticks xx-grøss-xx Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, om jeg skal skjerpe egget og gjøre det skikkelig, eller om jeg skal la være ytterligere forsøk. Men ditt bidrag til denne tankeprosessen har vært viktig og nyttig, så takk nok en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ok, dette blir langt, men forhåpentligvis er det nyttig informasjon. Mine foreldre begynte på dietten til Michel Montignac – lenge før lavkarbohysteriet begynte. Jeg har aldri helt satt meg inn i deres måte å spise på, men det virker veldig ukomplisert. Poteter, hvit ris og hvitt mel er forbudt. Brød og fett kan ikke spises sammen, så pålegg på brødskivene var mye agurk og tomat med krydder den første tiden. Nå spiser de også magert pålegg (maks 3 % fett). Dersom du spiser brød eller fett, skal det gå tre timer til du spiser noe annet – altså du kan spise en brødskive til en time senere, men ikke bytte til fett (og omvendt) – og så begynner da tre nye timer. Frukt er fint, muligens med visse begrensninger. Etter et fruktmåltid, skal det gå en halvtime før du går over på noe annet. De aller fleste grønnsaker kan spises når som helst. Sukker er strengt forbudt. Det betyr ingen is-sprekker den første tiden ;-) Øl og brennevin har de kuttet ut helt, vin er fortsatt ok i moderate mengder. De første månedene var de veldig strenge med tanke på hva de spiste, nå tillater de seg å sprekke litt oftere. Trening var en viktig del av opplegget. Jeg tror det var boken ”Dine out and lose weight” de kjøpte for å få oversikt over hvilke matvarer som kunne kombineres. Mulig dette kunne vært noe for deg. Det er i alle fall nærme ikke-nazi lavkarbo. Takk for innspill! Jeg skal tenke over saken om jeg skal prøve noe som det du skriver om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2760385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -48,1 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg kan ikke svare deg på hvorfor du har gått ned så lite i vekt. Jeg vet bare at lavkarbo har vært vellykket for meg. jeg har nå gått ned 48 kg de siste 7,5 månedene. Jeg spiser 6 ganger daglig og har aldri lyst på noe mellom de hyppige måltidene. Jeg spiser brød eller knekkebrød til frokost hver dag, men kun FULLKORN produkter. Jeg bruker proteinrikt pålegg f.eks. egg, kalkunskinke, makrell i tomat. Jeg spiser aldri bare karbohydrater i et måltid. Når jeg spiser frukt, spiser jeg noen rå nøtter, noen osteterninger eller en kremdott ved siden av. Men ikke mengder av det. Eller jeg spiser frukt/bær rett etter et proteinrikt måltid. Jeg spiser frukt og/eller bær daglig. Bær er visst bedre enn frukt i et lavkarbo-kosthold. Sukker og hvitt mel holder jeg meg (nesten) helt unna. Av og til spiser jeg en liten potet sammen med en proteinrik middag, men jeg gjorde ikke det i starten. Hvis jeg trenger søtstoff bruker jeg fruktose. En skjelden gang skeier jeg ut med is, men ikke så ofte som 1 gang i uka. I starten av kostomleggingen (første 8 uker) tillot jeg meg ingen søte utskeielser. Til 3 måltider daglig spiser jeg kjøtt, fisk eller fugl, mest fugl og fisk, og til 1 måltid spiser jeg egg. Til alle måltidene spiser jeg mye grønnsaker, rå, kokte, stekte eller ovnsbakte. Til steking på SVAK varme bruker jeg rapsolje eller olivenolje. Ellers bruker jeg litt meierismør. Jeg spiser meg forsynt til alle måltider, men ikke stappmett. Til daglig spiser jeg det siste måltidet ved 19.30 tiden. Jeg ønsker deg lykke til, og håper du finner et kosthold du trives med! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2764887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbis Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg kan ikke svare deg på hvorfor du har gått ned så lite i vekt. Jeg vet bare at lavkarbo har vært vellykket for meg. jeg har nå gått ned 48 kg de siste 7,5 månedene. Jeg spiser 6 ganger daglig og har aldri lyst på noe mellom de hyppige måltidene. Jeg spiser brød eller knekkebrød til frokost hver dag, men kun FULLKORN produkter. Jeg bruker proteinrikt pålegg f.eks. egg, kalkunskinke, makrell i tomat. Jeg spiser aldri bare karbohydrater i et måltid. Når jeg spiser frukt, spiser jeg noen rå nøtter, noen osteterninger eller en kremdott ved siden av. Men ikke mengder av det. Eller jeg spiser frukt/bær rett etter et proteinrikt måltid. Jeg spiser frukt og/eller bær daglig. Bær er visst bedre enn frukt i et lavkarbo-kosthold. Sukker og hvitt mel holder jeg meg (nesten) helt unna. Av og til spiser jeg en liten potet sammen med en proteinrik middag, men jeg gjorde ikke det i starten. Hvis jeg trenger søtstoff bruker jeg fruktose. En skjelden gang skeier jeg ut med is, men ikke så ofte som 1 gang i uka. I starten av kostomleggingen (første 8 uker) tillot jeg meg ingen søte utskeielser. Til 3 måltider daglig spiser jeg kjøtt, fisk eller fugl, mest fugl og fisk, og til 1 måltid spiser jeg egg. Til alle måltidene spiser jeg mye grønnsaker, rå, kokte, stekte eller ovnsbakte. Til steking på SVAK varme bruker jeg rapsolje eller olivenolje. Ellers bruker jeg litt meierismør. Jeg spiser meg forsynt til alle måltider, men ikke stappmett. Til daglig spiser jeg det siste måltidet ved 19.30 tiden. Jeg ønsker deg lykke til, og håper du finner et kosthold du trives med! Takk for tips og oppmuntring. Du har vært en av inspirasjonskildene mine her inne til å prøve med på lavkarbo. Du har hatt en fantastisk vektnedgang og all grunn til å være stolt av deg selv. Jeg har gått ned 4 kg til nå, så selv om det går sakte, er jeg fornøyd. Et halvkilo i uka blir 26 kilo mindre på ett år, og jeg er superfornøyd lenge før vekta viser minus 26 kilo:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2770023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Last ned dette heftet (gratis), her står det mye smart: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=572 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2771853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 http://www.tn.no/artikler.aspx?id=54 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2771858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -50,2 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Takk for tips og oppmuntring. Du har vært en av inspirasjonskildene mine her inne til å prøve med på lavkarbo. Du har hatt en fantastisk vektnedgang og all grunn til å være stolt av deg selv. Jeg har gått ned 4 kg til nå, så selv om det går sakte, er jeg fornøyd. Et halvkilo i uka blir 26 kilo mindre på ett år, og jeg er superfornøyd lenge før vekta viser minus 26 kilo:) Hyggelig å høre at jeg har vært til inspirasjon for deg. Så flott at du går sakte men sikkert ned i vekt, og føler deg fornøyd med kostholdet og vektnedgangen! Det høres ut som du har den riktige motivasjonen. Jeg håper det fortsatt går bra med deg, og ønsker deg lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329872-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-ned-lavkarbo/page/2/#findComment-2776519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.