Gjest frustrert i kveld Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Nå er jeg skikkelig frustrert. Vi har to fosterbarn i familien som kommer fra en familie med mye vold og underernæring. Da de kom visste de knapt hva en tannbørste var. De har tre eldre søsken som alle er plassert i ulike fosterhjem. Nå er mora gravid igjen. Skal de aldri slutte å produsere barn? Nå lurer jeg veldig på hvor det barnet der blir plassert hen, familien min har ikke plass til flere. Er det i mot menneskerettighetene å sterilisere slike foreldre? Hvorfor produsere barn man ikke kan ta vare på, og som blir tatt fra deg etterpå? Er det for å irritere systemet? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Uff så grusomt.. Er det slik at disse forelrdene får nok en sjanse med det nye barnet, eller vil de bli fratatt barnet så fort det er født..? 0 Siter
Adriana Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Det er ikke lov til å tvangssterilisere noen nei... (dessverre, i noen tilfeller...) 0 Siter
Gjest frustrert i kveld. Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Uff så grusomt.. Er det slik at disse forelrdene får nok en sjanse med det nye barnet, eller vil de bli fratatt barnet så fort det er født..? jeg håper for guds skyld at de har brukt opp sjansene sine og ikke får et nytt forsøkt med det nye barnet. Jeg tenker også på ungene som får enda flere å forhold seg til. De har tre søsken som bor i andre hjem+ søsknenes fosterforeldre og egne fosterforeldre og fostersøsken. I tillegg har de kontakt med beredskapsfamilien som de først bodde hos. Et enda nytt søsken tror jeg bare blir enda mere å forholde seg til. 0 Siter
BMS! Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 For å svare på overskriftspørsmålet først ; Nei, det er ingen menneskerett å sette barn til verden, ei heller å adoptere, få barn på den ene eller den andre måten. ''Er det i mot menneskerettighetene å sterilisere slike foreldre?'' Ja, det håper jeg da virkelig det er, tvangsterilisering er ikke bra. ''Hvorfor produsere barn man ikke kan ta vare på, og som blir tatt fra deg etterpå? '' Uff, ja, si det. Det finnes mange grunner til å miste/gi bort barnet sitt, og dessverre er det uansett ufattelig trist at situasjonen er som den er. ''Er det for å irritere systemet?'' Jeg vil vel heller tro det er mangel på omsorgsevne og inteligens, enn for å alene irritere systemet. Det finnes ufattelig masse triste skjebner i norge, dessverre. 0 Siter
Gjest frustrert i kveld Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Har du målt IQ? målt IQ ? På hvem? meg? eller foreldrene? 0 Siter
Gjest navy Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 målt IQ ? På hvem? meg? eller foreldrene? Mente det burde ringe en bjelle hos den som blir gravid gang etter gang da vel. De skjønner jo ikke hvordan de kan bruke prevansjon? Da må det kanskje være noe galt et sted? Hadde jeg fått valgt selv, så ville jeg gjerne fått slippe de første årene av livet mitt. Jeg mener det må være lov for noen å gripe inn når mødre føder barn etter barn, ja!!!! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Mente det burde ringe en bjelle hos den som blir gravid gang etter gang da vel. De skjønner jo ikke hvordan de kan bruke prevansjon? Da må det kanskje være noe galt et sted? Hadde jeg fått valgt selv, så ville jeg gjerne fått slippe de første årene av livet mitt. Jeg mener det må være lov for noen å gripe inn når mødre føder barn etter barn, ja!!!! ''Mente det burde ringe en bjelle hos den som blir gravid gang etter gang da vel. De skjønner jo ikke hvordan de kan bruke prevansjon?'' Alle mennesker er ikke utsyrt med like høy IQ, det må du vel skjønne? Og da skjønner de ikke hvorfor det er så ille å bli gravid igjen.....Prevensjon, er for par som _ikke_ ønsker barn, mens denne damen vil ha barn. Hallo i luken!!! 0 Siter
Gjest lilatu_28 Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 ''Mente det burde ringe en bjelle hos den som blir gravid gang etter gang da vel. De skjønner jo ikke hvordan de kan bruke prevansjon?'' Alle mennesker er ikke utsyrt med like høy IQ, det må du vel skjønne? Og da skjønner de ikke hvorfor det er så ille å bli gravid igjen.....Prevensjon, er for par som _ikke_ ønsker barn, mens denne damen vil ha barn. Hallo i luken!!! ''Prevensjon, er for par som _ikke_ ønsker barn, mens denne damen vil ha barn. Hallo i luken!!!'' Hva vet du om barnet var planlagt eller ikke? 0 Siter
Gjest navy Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 ''Mente det burde ringe en bjelle hos den som blir gravid gang etter gang da vel. De skjønner jo ikke hvordan de kan bruke prevansjon?'' Alle mennesker er ikke utsyrt med like høy IQ, det må du vel skjønne? Og da skjønner de ikke hvorfor det er så ille å bli gravid igjen.....Prevensjon, er for par som _ikke_ ønsker barn, mens denne damen vil ha barn. Hallo i luken!!! Hallo igjen!! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 ''Prevensjon, er for par som _ikke_ ønsker barn, mens denne damen vil ha barn. Hallo i luken!!!'' Hva vet du om barnet var planlagt eller ikke? Hva vet du? 0 Siter
Gjest lilatu_28 Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Hva vet du? Det virket som om du visste noe vi andre ikke vet siden du tillot deg å være så bombastisk i uttalelsen din. Det kan godt hende du har rett, men det er da på ingen måte opplagt at denne damen ønsker seg barn? 0 Siter
Gjest einstøingen Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 jeg er enig i mye av det du skriver,og synes IKKE det er en menneskerett å sette barn til verden når man mislykkes gang på gang... Tvangssterilisering tror jeg nok likevel ikke er lov,ikke her til lands.Men vet godt om flere jeg skulle ønske hadde blitt det en helt anna sak,men kjenner til flere i nær familie som får barn de ikke vil ha,av de mest idiotiske grunner. faren min har nettopp fått barn med en thailands hore8som han nå skal gifte seg med!),pga manglende prevansjon. han har etterhvert fått maneg barn med ulike kvinner,og jeg merker jeg er flau over han!! og synes synd i ungene! Han er pedofil(men ikke dømt),og derfor mener jeg det er sløvt at han får lov å gifte seg med knapt myndige damer og beholde barna. Mødrene kan jo ikke norsk,heller. Stakkars barn! Overgrep,vold,trusler,utroskap mot mor var min oppvekst,og jeg har ingen grunn til å tro han har forandret seg særlig:(( 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hun er kanskje optimistisk og tror hun skal klare å ta seg av barnet denne gangen. Og _kanskje_ har hun endret livet sitt slik at hun vil klare det? Men for barnets skyld får en nesten håpe det blir adoptert bort like etter fødselen, ut fra det du sier. Selvfølgelig kan man ikke tvangssterilisere noen. 0 Siter
oktaviastar Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det kan jo rett og slett være dårlig selvinnsikt. At de faktisk ikke ser hvordan de har det, hvordan barna har det og at de synes det er blodig urettferdig at de eldre barna er tatt fra dem? 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 ''Mente det burde ringe en bjelle hos den som blir gravid gang etter gang da vel. De skjønner jo ikke hvordan de kan bruke prevansjon?'' Alle mennesker er ikke utsyrt med like høy IQ, det må du vel skjønne? Og da skjønner de ikke hvorfor det er så ille å bli gravid igjen.....Prevensjon, er for par som _ikke_ ønsker barn, mens denne damen vil ha barn. Hallo i luken!!! *rekker hidi en kopp beroligende kamillete* ;-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 jeg er enig i mye av det du skriver,og synes IKKE det er en menneskerett å sette barn til verden når man mislykkes gang på gang... Tvangssterilisering tror jeg nok likevel ikke er lov,ikke her til lands.Men vet godt om flere jeg skulle ønske hadde blitt det en helt anna sak,men kjenner til flere i nær familie som får barn de ikke vil ha,av de mest idiotiske grunner. faren min har nettopp fått barn med en thailands hore8som han nå skal gifte seg med!),pga manglende prevansjon. han har etterhvert fått maneg barn med ulike kvinner,og jeg merker jeg er flau over han!! og synes synd i ungene! Han er pedofil(men ikke dømt),og derfor mener jeg det er sløvt at han får lov å gifte seg med knapt myndige damer og beholde barna. Mødrene kan jo ikke norsk,heller. Stakkars barn! Overgrep,vold,trusler,utroskap mot mor var min oppvekst,og jeg har ingen grunn til å tro han har forandret seg særlig:(( Stakkars deg, det må være vondt å ha noe sånt i familien. Selv om det ikke er du som har gjort noe galt, men ofte er det kanskje værre å bære for de rundt. Håper du varsler politet anonymt i de landene han beveger seg. 0 Siter
Gjest einstøingen Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Stakkars deg, det må være vondt å ha noe sånt i familien. Selv om det ikke er du som har gjort noe galt, men ofte er det kanskje værre å bære for de rundt. Håper du varsler politet anonymt i de landene han beveger seg. jeg vet lite om hva min far driver med. nå denne uka kommer visst nyeste kona(knapt myndig) og minstesønnen til norge. vet ikke hvem jeg evt skulle varslet om hva?? merker jeg mer eller mindre har "kuttet han ut" ifra mitt familie-begrep. min familie er nå min mor,stefar og deres barn. 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Varsle polititet om at han er pedofil og har fått seg stebarn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.