Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Akupunktur!

Det er jo nettopp det som er problemet. Muskelknuter som hindrer blodgjennomstrømning.

Absolutt noe å tenke på. Takk for tips:-)

Anbefaler først en tur innom legen for eventuelt å få en Voltarenkur først, slik at betennelser forsvinner samtidig.

For de som reagerer godt på akupunktur, så er det ikke mange behandlingene som skal til før man blir helt bra. Og så er det viktig med trening og vedlikeholdsbehandling, det siste kanskje bare en gang i måneden eller noe sånt.

Krysser fingrene for at det virker for deg!

Jeg anbefaler denne karen:

http://www.naturterapien.com/shaktimatte.html

Selv ligger jeg 20 minutter på "spikermatten" hver ettermiddag/kveld, og det er helt nydelig. Litt vondt først, men godtvondt. Deretter bare avslappende. Det blir nesten som akupunktur.

Han jeg bruker er fysioterapeut med tilleggsutdannelse som osteopat. Han har kontor på treningssenteret, og har veldig god greie på trening og skader. Sikkert derfor han har vært til god hjelp med flere problemer:-)

For noen år siden brukte jeg en manuellterapeut. Var godt fornøyd med han også, men jeg holder en knapp på osteopeten:-)

Uansett er alle slike "behandlere" på et vis håndverkere. Og der finnes det som kjent både gode og dårlige.

''Uansett er alle slike "behandlere" på et vis håndverkere. Og der finnes det som kjent både gode og dårlige.

''

Jeg er enig i at den enkelte behandlers dyktighet er viktigere enn hvilken yrkesgruppe vedkommende tilhører. Jeg har forholdt meg mye til idrettsfysioterapeuter, og det var innenfor deg fagmiljøet jeg først ble introdusert til bruke av terapimaster for en del år siden. Før trente jeg også lette vekter og mange repetisjoner. Jeg har imidlertid primært hatt problemer med ryggen, så treningsopplegget mitt er lagt opp i forhold til det.

Annonse

Sikkert bra på muskel-stiv nakke. Men jeg hadde strekk, og da skal man visstnok ikke massere...

Jeg har aldri brukt denne til å massere med jeg da. Smører på der det gjør vondt som en lindrende krem. Den øker blodtilstrømningen og har en god lindrende effekt på det som gjør vondt, så på meg fungerer den på stive ømme muskler, strekk og ikke minst vondt i hodet.

Jeg har aldri brukt denne til å massere med jeg da. Smører på der det gjør vondt som en lindrende krem. Den øker blodtilstrømningen og har en god lindrende effekt på det som gjør vondt, så på meg fungerer den på stive ømme muskler, strekk og ikke minst vondt i hodet.

Javel. Det forandrer saken:-) Skal lese litt om den etterpå.

''Uansett er alle slike "behandlere" på et vis håndverkere. Og der finnes det som kjent både gode og dårlige.

''

Jeg er enig i at den enkelte behandlers dyktighet er viktigere enn hvilken yrkesgruppe vedkommende tilhører. Jeg har forholdt meg mye til idrettsfysioterapeuter, og det var innenfor deg fagmiljøet jeg først ble introdusert til bruke av terapimaster for en del år siden. Før trente jeg også lette vekter og mange repetisjoner. Jeg har imidlertid primært hatt problemer med ryggen, så treningsopplegget mitt er lagt opp i forhold til det.

Ja, da er vi enige der:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...