Gjest Muligens campingvogn i år Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Har muligens tenkt å kjøpe. Ca 100.000 kr. Ønsker å gjøre ett godt kjøp. Men har ingen greie på campingvogner. Vi er to voksne og ett barn. Hva kan man få mye for pengene? er det veldig forskjell på vogner? Vi har tenkt å bruke den til litt turer, altså ingen caravantyper i utgangspkt. Bare komme bort litt, samtidig med at en trives i vognen. Vi har en S 40 Volvo, 1.8 liters motor, så vi kan ikke ha allverden av str. Kanskje litt over 5 meter. Mulig sesongen nå ikke er den beste for gode kjøp da. Bær vel kjøpe utenom sesong. Har du noen råd? 0 Siter
Gjest meldina Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er klart du kan få bedre pris til høsten, men da får du ikke benyttet den i år. Se etter en vogn, som har stått mest stille. Da jeg har hørt at fukt ofte kommer når vognen har blitt kjørt en del, og skøytene beveger seg. Kan anbefale KMFE modellen til Hobby. Da har du dobbeltseng i ene enden, sittesofa i midten, og køysenger i andre enden. Genialt med at sengene alltid er oppredd, istedenfor mye styr rundt det. Dethleffs har en lignende type, og ders vogner er vistnok kvalitetsvogner uten noe særlig fukt. Caravanklubben har en brosjyre om kjøp av brukt vogn. Jeg hadde muligens investert i fuktmåler, eller lånt en for å sjekke fukt. Spesielt rundt skjøter. Det er bare å følge med på finn. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er klart du kan få bedre pris til høsten, men da får du ikke benyttet den i år. Se etter en vogn, som har stått mest stille. Da jeg har hørt at fukt ofte kommer når vognen har blitt kjørt en del, og skøytene beveger seg. Kan anbefale KMFE modellen til Hobby. Da har du dobbeltseng i ene enden, sittesofa i midten, og køysenger i andre enden. Genialt med at sengene alltid er oppredd, istedenfor mye styr rundt det. Dethleffs har en lignende type, og ders vogner er vistnok kvalitetsvogner uten noe særlig fukt. Caravanklubben har en brosjyre om kjøp av brukt vogn. Jeg hadde muligens investert i fuktmåler, eller lånt en for å sjekke fukt. Spesielt rundt skjøter. Det er bare å følge med på finn. Det er feil det du skriver ang. fukt. Det kommer alltid fukt i campingvogner enten de står fast på en plass eller kjøres med. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Vogner eldre enn 5 år har ofte fått fukt i seg et eller annet sted. Hobby har 5 års fuktgaranti og vi har tilgode å ha hatt en vogn utover dette som ikke har fått fukt. Mange lever alikevel fint med gammel vogn selvom det er fuktskader.Vognen brukes jo ikke hele året, dermed tåler de fleste å bo i disse en del dager i løpet av sommerhalvåret. Som kjørevogn anbefales ikke større vogn enn 5,60 lengde. Alt over dette gjør turen mer tungvindt. Derimot hvis vognen skulle ha stått fast på en plass ville jeg anbefalt å hoppe i det med 7,20 lengde. Fra vogntype til vogntype må man sjekke antall kilo oppimot sin egen bil. Dette er ofte litt forskjellig. Hobbymerket gir mest campingvogn for pengene, men dyrere merker kan være bedre som vintercamping hvis dette er aktuelt. Det er alltid vogner til salgs i løpet av sommeren som man kan gjøre gode kjøp på. Også nye som blir stående over hos forhandler. Den mest ugunstige tiden å kjøpe vogn på er mellom januar og april. Da vil alle kjøpe for sesongen starter og prisene er høye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.